Produkcja nowego BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive rozpocznie się w lipcu 2021 r. w zakładach BMW w Dingolfing.
Z tej samej linii montażowej zjeżdżają również inne warianty nowego BMW M4 Coupé, BMW M5, BMW M8 oraz nowe BMW serii 4 Cabrio. Ceny nowego modelu zaczynają się do 480 900 zł.
Zobacz także:
Wygląd zewnętrzny: nowy innowacyjny panelowy miękki dach, dynamiczne linie, charakterystyczna aura.
Nowe BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive demonstruje swoje przywiązanie do ekskluzywnej radości z jazdy i charakteru inspirowanego motorsportem. Elektryczny napęd miękkiego dachu umożliwia otwieranie i zamykanie podczas jazdy za naciśnięciem przycisku. Proces ten trwa 18 s.
Podczas jazdy z opuszczonym dachem bagażnik może pomieścić 300 l bagażu, co stanowi wzrost o 80 l. Przy zamkniętym dachu adaptacyjna komora miękkiego dachu zwiększa pojemność bagażnika do 385 l.
Dynamiczne linie nadwozia z otwartym i zamkniętym dachem dają poczucie sportowej elegancji. Wszystkie linie przodu zbiegają się przy dużych, pionowych „nerkach” BMW. W połączeniu z dużymi otworami po obu stronach, atrapa chłodnicy zapewnia stały dopływ powietrza chłodzącego do układu napędowego i hamulcowego – nawet przy bardzo dynamicznej jeździe. W smukłych reflektorach za światła mijania i drogowe odpowiadają standardowo diody LED. Opcjonalnie oferowane są diodowe reflektory adaptacyjne ze światłami laserowymi BMW.
Inne charakterystyczne elementy stylistyczne nowego BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive to mocno poszerzone nadkola, boczne wyloty powietrza M w przednich błotnikach oraz wydatne progi, które wraz z elementami przedniego i tylnego zderzaka tworzą czarny pas okalający cały samochód. Czarny dyfuzor tylny obramowuje dwie pary rur wydechowych – znajomy akcent M. Opcjonalnie dostępny jest pakiet karbonowych elementów zewnętrznych M. Jeszcze większe możliwości indywidualizacji dają akcesoria BMW M Performance Parts.
6-cylindrowy silnik rzędowy o wysokoobrotowym charakterze.
6-cylindrowy silnik rzędowy o pojemności 3,0 l w nowym BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive łączy w sobie charakterystyczny, wysokoobrotowy charakter silników opracowanych przez BMW M GmbH z najnowszą wersją technologii M TwinPower Turbo. Silnik wyróżnia się równym, liniowym oddawaniem mocy w górnym zakresie obrotów. Maksymalny moment obrotowy 650 Nm generowany jest w zakresie od 2750 do 5500 obr/min, natomiast moc maksymalna osiągana jest przy 5510 obr/min i utrzymuje się aż do „odcinki” przy 7200 obr/min.
Moc silnika przekazywana jest za pośrednictwem 8-stopniowej skrzyni M Steptronic z układem Drivelogic. Takie osiągi w połączeniu ze zwiększoną trakcją oferowaną przez napęd M xDrive przekładają się na oszałamiające przyspieszenie. Nowe BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 s, a prędkość 200 km/h osiąga w czasie 13,1 s. Przyspieszenie w średnim zakresie prędkości od 80 do 120 km/h trwa 2,8 s (na 4. biegu) lub 3,7 s (na 5. biegu). W połączeniu z opcjonalnym pakietem M Driver ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wzrasta z 250 do 280 km/h.
Podobnie jak układ chłodzenia również smarowanie zostało zaprojektowane z myślą o ekstremalnie dynamicznych sytuacjach podczas jazdy na torze. Specjalny układ wydechowy M z elektrycznie sterowanymi klapami zapewnia emocjonujące brzmienie, które stanowi kluczowy element ogólnych wrażeń z jazdy, zwłaszcza podczas jazdy z otwartym dachem.
M xDrive: precyzyjny rozdział napędu, najwyższe osiągi.
Napęd na wszystkie koła M xDrive zastosowany w nowym BMW M4 Competition Cabrio wykorzystuje elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe w skrzyni rozdzielczej, zapewniające w pełni adaptacyjny i płynny rozdział mocy silnika na przednie i tylne koła. Przeniesienie większej części napędu na tył daje wrażenia z jazdy charakterystyczne dla M, rozsądnie poprawiając przy tym trakcję i zwinność. Smarowanie sprzęgła wielopłytkowego zostało zoptymalizowane, aby zapewnić stałą pracę napędu na wszystkie koła nawet podczas agresywnej jazdy na torze. Napęd M xDrive współpracuje z aktywnym mechanizmem różnicowym M na tylnej osi.
W menu kierowca może wybrać domyślne ustawienie 4WD albo tryb 4WD Sport, w którym znaczna część mocy silnika jest kierowana na tylne koła. Kierowca może też wyłączyć DSC, aktywując jednocześnie tryb 2WD. W tym ustawieniu napęd przekazywany jest wyłącznie na tylne koła bez jakiejkolwiek interwencji systemów kontroli układu jezdnego stabilizujących pojazd. Wprawni kierowcy mogą dzięki temu cieszyć się intensywnymi wrażeniami z jazdy.
Specjalna technologia usztywnienia karoserii i zawieszenia.
Nowe BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive wyróżnia się precyzją prowadzenia, neutralną pracą układu kierowniczego nawet podczas jazdy na limicie oraz liniowym narastaniem sił bocznych w całym zakresie przyspieszenia bocznego. Wysoka sztywność skrętna struktury karoserii i punktów mocowania układu jezdnego tworzy doskonały fundament dla precyzyjnego prowadzenia nawet w ekstremalnie dynamicznych sytuacjach drogowych. Kluczowymi elementami są tu usztywnienia ukierunkowane na poprawę dynamiki jazdy oraz aluminiowy panel w przedniej części pojazdu, elementy usztywniające pod podłogą i sztywno połączony z nadwoziem wózek tylnej osi. Nie zapomniano również o specyficznym dla kabrioletu wyposażeniu w postaci pakietu drążków skrętnych w tylnej części nadwozia.
Specjalnie dostosowana geometria osi i indywidualnie dobrane przełożenie układu kierowniczego uwzględniają także specjalne wymagania wynikające z napędu na wszystkie koła. Pięciowahaczowa oś tylna w nowym BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive charakteryzuje się precyzyjnie dopracowaną kinematyką i elastokinematyką. Na liście wyposażenia standardowego znajdują się również kute obręcze kół M ze stopów lekkich o średnicy 19 cali na przedniej osi i 20 cali na osi tylnej.
Układ M Servotronic ułatwia precyzyjne pokonywanie zakrętów, a także parkowanie i manewrowanie. Oferowany jest w połączeniu ze wspomaganiem zależnym od prędkości oraz adaptacyjnym przełożeniem przekładni kierowniczej. Nowe BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive wyposażone jest standardowo również w adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami.
Dwa ustawienia wyczucia pedału hamulca, dziesięć stopni kontroli trakcji.
Zintegrowany układ hamulcowy montowany w nowym BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive wyjątkowo szybko i precyzyjnie wytwarza wymagane ciśnienie w układzie hamulcowym. Układ oferowany jest zarówno ze standardowymi tarczami pływającymi M, jak i opcjonalnie z tarczami węglowo-ceramicznymi M. Układ opracowany do modeli BMW M oferuje także dwa ustawienia czułości pedału hamulca.
Zakres funkcji systemu kontroli stabilności DSC obejmuje tryb M Dynamic, który za naciśnięciem przycisku dopuszcza większy poślizg kół dający wyjątkowo sportowe wrażenia z jazdy. W przypadku wyboru opcjonalnego układu M Drive Professional kierowca ma do dyspozycji nową funkcję M Traction Control. Ta forma kontroli trakcji umożliwia kierowcy ustawienie indywidualnych progów interwencji w celu ograniczenia poślizgu kół w dziesięciu stopniach.
Fotele kubełkowe M Carbon i charakterystyczny dla M system wskazań i obsługi.
Wnętrze nowego BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive łączy w sobie nowoczesną atmosferę klasy premium z typowym dla M zamiłowaniem do wyścigowego stylu. Kierownica skórzana M z łopatkami zmiany biegów, specjalna dźwignia biegów M i czerwone akcenty kolorystyczne pozwalają kierowcy skupić się na intensywnych doznaniach z jazdy. Wyposażenie standardowe obejmuje elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele sportowe M oraz rozszerzoną tapicerkę ze skóry Merino, a w wyposażeniu dodatkowym oferowane jest ogrzewanie szyi i – po raz pierwszy – wentylacja foteli. Atrakcyjnym punktem na liście opcji są nowe, podgrzewane fotele kubełkowe M Carbon. Ich forma łączy w sobie wyścigową funkcjonalność z lekką konstrukcją, doskonałym komfortem na długich trasach i wyśmienitym wykonaniem.
Charakterystyczny dla M system wskazań i obsługi w BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive obejmuje przycisk Setup na konsoli środkowej. Zapewnia on bezpośredni dostęp do opcji ustawień silnika, układu jezdnego, kierowniczego i hamulcowego oraz napędu M xDrive. Naciskając jeden z przycisków M na kierownicy, można zapamiętać i aktywować jedną z dwóch ogólnych konfiguracji pojazdu. Z kolei opcja M Drive Professional została stworzona z myślą o jeździe na torze. Obok systemu M Traction Control obejmuje ona również funkcje M Drift Analyser i M Laptimer, która rejestruje parametry sportowej jazdy. Na konsoli środkowej znajduje się również standardowy przycisk M Mode. Pozwala on dostosować reakcje i charakterystykę systemów wspomagających kierowcę oraz wskazań na wyświetlaczu wskaźników i wyświetlaczu Head-Up, aby zapewnić wrażenia z jazdy odpowiednie do danej sytuacji i zgodne z charakterem modelu M. Kierowca ma do wyboru ustawienie ROAD i SPORT oraz dodatkowo tryb TRACK dostępny w połączeniu z układem M Drive Professional.
Opcjonalnie oferowany jest również pakiet M Race Track, który zmniejsza masę pojazdu o około 25 kg w porównaniu z samochodami w standardowej specyfikacji. Pakiet ten obejmuje hamulce węglowo-ceramiczne M, obręcze kół M ze stopów lekkich o obniżonej masie (dostępne opcjonalnie z oponami typu semi-slick) oraz kubełkowe fotele M Carbon.
wyposażenie dodatkowe
Wyposażenie standardowe, w tym trójstrefowa klimatyzacja automatyczna, diodowe oświetlenie wnętrza z oświetleniem ambientowym oraz system głośników Hi-Fi, podnosi komfort zarówno podczas codziennej jazdy, jak i dłuższych podróży. Do wyposażenia standardowego BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive należy również BMW Live Cockpit Professional z w pełni cyfrowym wyświetlaczem, system nawigacyjny BMW Maps oparty na chmurze oraz inteligentny asystent osobisty BMW.
Postęp technologiczny, jaki dokonał się od czasu poprzedniego modelu, przejawia się również w znacznie rozszerzonej ofercie systemów wspomagających kierowcę. Do najważniejszych nowości należą asystent kierowania i kontroli pasa ruchu z funkcją aktywnej nawigacji oraz asystent pasa awaryjnego wchodzące w skład opcjonalnego systemu asystującego kierowcy Professional, a także asystent cofania (jedna z funkcji opcjonalnego asystenta parkowania).
Ceny oraz konfigurator nowego BMW M4 Competition Cabrio dostępne są pod tym linkiem












![TOYOTA: NOWA GENERACJA HILUX – ELEKTRYCZNA, HYBRYDOWA I WODOROWA Nowa Toyota Hilux to dziewiąta generacja legendarnego pick-upa, znanego z trwałości i […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Toyot-Hilux-65x65.jpg)
![HYUNDAI: IONIQ 6 N – NOWY POZIOM OSIĄGÓW ELEKTRYCZNYCH AUT SPORTOWYCH Nowy Hyundai IONIQ 6 N, zaprezentowany po raz pierwszy na Goodwood Festival […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Hyundai-IONIQ-6-N-65x65.jpg)
![SEMA 2025: TOYOTA POKAZUJE PONAD 20 KONCEPCJI SAMOCHODÓW Podczas tegorocznej edycji targów Specialty Equipment Market Association Show (SEMA) Toyota prezentuje […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/SEMA-2025-Toyota_02-65x65.jpg)
![JAPAN 2025: MITSUBISHI Z ELEKTRYCZNYM ELEVANCE I SERIĄ DELICA Podczas Japan Mobility Show 2025 firma Mitsubishi Motors zaprezentowała koncepcyjny model zelektryfikowanego […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Japan-2025-Mitsubishi-65x65.jpg)
![RAJD BARBÓRKA 2025: RUSZYŁA SPRZEDAŻ BILETÓW NA 63. EDYCJĘ Ruszyła sprzedaż biletów i karnetów na tegoroczny AVIA UNIMOT 63. Rajd Barbórka. […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Rajd-Barborka-2025-bilety-65x65.jpg)
![RAJD BARBÓRKA 2026: PIĄTKOWY SHOW I OPRAWA GODNA MISTRZÓW Tegoroczny Rajd Barbórka to nie tylko sportowa rywalizacja o ułamki sekund i […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Rajd-Barborka-2025-legendy-65x65.jpg)
![FORD: WŁASNY ZESPÓŁ HYPERCAR “AMERICA’S RACE TEAM” JUŻ ZA DWA LATA Rywalizacja płynie w żyłach Ford Racing, a jako America’s Race Team firma […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Ford-Racing-Hypercar-65x65.jpg)
![RALLY RAID PORTUGAL 2025: DACIA POWRACA W WIELKIM STYLU W PORTUGALII Dacia Sandriders bierze udział w decydującej fazie Mistrzostw Świata w Rajdach Terenowych […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/09/Rally-Raid-Portugal-65x65.jpg)
![FORMUŁA 1: SHELL I SCUDERIA FERRARI NADAL CHCĄ WYGRYWAĆ Shell i Scuderia Ferrari przedłużają partnerstwo. Ma ono zaowocować opracowaniem lepszych produktów, […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2021/03/Shell-Ferrari1-65x65.jpg)
![FORMUŁA 1: OFICJALNE AUTA MERCEDESA Z NOWYM DESIGNEM Mercedes- AMG Official Safety Car to oficjalny samochód bezpieczeństwa, który obok samochodu […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2021/03/mercedes-f1-safety1-65x65.jpg)
![SEAT: MODEL 800 – HISZPAŃSKA ODPOWIEDŹ NA FIATA 600 SEAT 800 – pierwszy samodzielny projekt hiszpańskiej marki Model SEAT 800 zadebiutował […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/SEAT-800-65x65.jpg)
![LEXUS: HS – PIERWSZY WYŁĄCZNIE HYBRYDOWY MODEL MARKI Lexus HS był pierwszym wyłącznie hybrydowym modelem marki Wprowadzony do sprzedaży w […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Lexus-HS-65x65.jpg)
![MAZDA: ODKRYWAJ PARKI DINOZAURÓW W POLSCE W RYTMIE SLOW Jesień to idealny czas, by zwolnić tempo, odłożyć telefony i wspólnie wyruszyć […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Mazda-Slow-Road-65x65.jpg)
![MAZDA: „MIEJSCA MOCY“ – JESIENNA PODRÓŻ W RYTMIE SLOW PO POLSCE Jesień to świetny czas, by zwolnić i ruszyć w drogę w poszukiwaniu […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Mazda-slow-road-65x65.jpg)
![YAMAHA: TRACER 7 i TRACER 7 GT NA ROK 2026 ZE SKRZYNIĄ BIEGÓW Y-AMT Modele TRACER 7 i TRACER 7 GT marki Yamaha zawsze oferowały połączenie […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Yamaha-TRACER-7-65x65.jpg)
![YAMAHA: PROMOCJA NA WYBRANE MOTOCYKLE I SKUTERY DO KOŃCA STYCZNIA To już ostatnie okazje Yamahy. Popularne modele można znaleźć w niższych cenach […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/01/Yamaha-promocja-65x65.jpg)
![BRACIA SZKOPEK INACZEJ NIŻ BRACIA KLICZKO ALE PO SWÓJ SUKCES Mistrzowie świata w boksie, Władymir i Witalij Kliczko obiecali kiedyś swojej mamie, […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2018/05/szkoepk-naszym3-65x65.jpg)
![SMUTNY OKRES CZYLI NIGDY O WAS NIE ZAPOMNIMY Styczeń jest bardzo smutnym miesiącem dla polskich fanów rajdów samochodowych. I nie […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2018/01/odeszli1-65x65.jpg)
![E.ON: ROZWÓJ SYSTEMÓW ŁADOWANIA W MIEJSCACH PRACY Rosnąca popularność pojazdów elektrycznych sprawia, że biura muszą dostosować się do nowych […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/E.ON-Cushman-Wakefield-65x65.jpg)
![ECO: ELECTRIP ROZPOCZYNA PODBÓJ POLSKIEGO RYNKU STACJI ŁADOWANIA Electrip wchodzi do Polski. Niezależny operator stacji ładowania uruchamia huby ładowania wzdłuż […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Electrip-65x65.jpg)
![VOLKSWAGEN: DWA MILIONY AUT Z SYSTEMEM CAR2X Kamień milowy w kierunku większego bezpieczeństwa na drogach: ponad dwa miliony pojazdów […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Volkswagen-Car2X-65x65.jpg)
![EURO NCAP: MAKSYMALNE PIĘĆ GWIAZDEK DLA MAZDY 6e Nowa Mazda6e uzyskała maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w najnowszej serii testów bezpieczeństwa […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Euro-NCAP-Mazda6e-65x65.jpg)
![FORD: CZTERY WERSJE RANGERA PLUG-IN HYBRID W EUROPIE Cztery wcielenia Forda Rangera Plug-In Hybrid Wysoka zdolność holowania przyczepy, właściwości przewozowe […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Ford-Ranger-Plug-In-Hybrid-65x65.jpg)
![COOPER: KOMPLEKSOWA OFERTA OPON OSOBOWYCH OD 2026 ROKU Marka Cooper ujawnia szczegóły strategii po ogłoszeniu, że stanie się jedyną marką […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Cooper-65x65.jpg)
![CONTINENTAL: OPONA CAŁOROCZNA VANCONTACT A/S ECO Z OZNACZENIEM AAA Continental wprowadził na rynek oponę do samochodów dostawczych VanContact A/S Eco. Jako […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Continental-VanContact-A-S-Eco-65x65.jpg)
![HYUNDAI: NOWY IONIQ 9 ŁĄCZY TECHNOLOGIE AI Z MOBILNOŚCIĄ Hyundai wprowadza do seryjnej produkcji zaawansowane rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji. Wraz […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Hyundai-IONIQ-9-65x65.jpg)
![AUDI: MODEL Q3 Z REFLEKTORAMI W TECHNOLOGII MICRO-LED Audi Q3 wprowadza reflektory micro-LED, które dostosowują światło do warunków jazdy i […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Audi-Q3-Matrix-LED-65x65.jpg)
![SKODA: HYBRYDY PLUG-IN ZACHOWAJĄ LIMIT 150 TYS. ZŁ Nowe limity amortyzacji od 2026 roku. Niskoemisyjne modele Skody dostępne w preferencyjnym […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Skoda-amortyzacja-podatki-65x65.jpg)
![MAZDA: NSA ODRZUCA SKARGĘ KIS – HYBRYDY Z TAŃSZĄ AKCYZĄ Mazda Motor Poland wygrała przed Naczelnym Sądem Administracyjnym sprawę dotyczącą obniżonej akcyzy […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Mazda-NSA-65x65.jpg)
![SAMOCHÓD SPROWADZONY Z USA – CZY JEST SIĘ CZEGO BAĆ? O używanych samochodach sprowadzanych w ramach prywatnego importu do Polski z USA […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/02/carVertical-auto-z-USA-65x65.jpg)
![OPEL: PREMIERA SPORTOWYCH MODELI ASTRA GSe I ASTRA SPORTS TOURER GSe Sportowa przyszłość Opla jest elektryczna: hybrydy plug‑in Astra GSe i Astra Sports […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2023/02/Opel-Astra-GSe-i-Astra-Sports-Tourer-GSe-65x65.jpg)
![TEST: JEEP AVENGER CZYLI MAŁY AMERYKANIN W EUROPEJSKIM WYDANIU Jeep Avenger przebojem wszedł na Europejskie rynki. W październiku łączna sprzedaż przekroczyła […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/01/Jeep-Avenger-test-65x65.jpg)
![TEST: JEEP RENEGADE – CZY WETERAN KLASY B-SUV WCIĄŻ MOŻE SIĘ PODOBAĆ? Renegade jest swoistym fenomenem marki Jeep. Produkowany, z niewielkimi zmianami, od 2014 […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/01/Jeep-Renegade-test-65x65.jpg)
