BMW NAJLEPSZYM PRODUKTEM I CRI W RAPORCIE FUNDACJI

BMW_fabr_1

BMW Group najlepszym producentem motoryzacyjnym i najlepszym przedsiębiorstwem. CRI – największe obecnie zestawienie tego typu w Niemczech – to opracowane przez Fundację Bertelsmanna studium porównawcze i narzędzie oceny.

Wskazuje ono ile odpowiedzialnie funkcjonują przedsiębiorstwa – w tym na jakich „korzeniach” oparta jest ich odpowiedzialność, w jaki sposób odpowiedzialność ta jest praktykowana i wdrażana. W studium udział wzięło 169 przedsiębiorstw, a program obok Fundacji prowadziły „concern GmbH” oraz Uniwersytet w Bayereuth.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


Badanie wykazało, że BMW Group reprezentuje najlepsze praktyki w dziedzinie odpowiedzialności i integracji produktowej pod względem zrównoważonego rozwoju we wszystkich procesach biznesowych. Raport podkreśla holistyczne podejście przedsiębiorstwa do strategii zrównoważonego rozwoju, ambitne cele i namacalne efekty postępu w dziedzinie redukcji emisji CO2 oraz oszczędzania zasobów naturalnych.

Zrównoważony rozwój od wielu lat odgrywa istotną rolę w BMW Group. Od 2009 r. jest jednym z wyraźnie wyznaczonych celów korporacyjnych, odgrywających ważną rolę w strategii zarządzania BMW Group. Każdy większy projekt musi być sprawdzony pod kątem korporacyjnych celów z zakresu zrównoważonego rozwoju. Zarząd firmy promuje zrównoważony rozwój, a wszyscy członkowie Zarządu są także w Radzie ds. Zrównoważonego Rozwoju, która zbiera się dwa razy do roku, by dokonać oceny postępów firmy w tej dziedzinie.

Także pracownicy BMW Group są zaangażowani w tę strategię przedsiębiorstwa, a ich świadomość jest zarówno zwiększana, jak i sprawdzana na wiele sposobów, jak np. interaktywne, internetowe szkolenie WBT przeprowadzone w roku 2013 we wszystkich działach Grupy.

W ostatnich latach BMW Group poczyniła ogromne postępy we wszystkich dziedzinach związanych ze zrównoważonym rozwojem. Przedsiębiorstwo ma ambitny cel zmniejszyć o 50 proc. ogólną emisję CO2 swoich pojazdów do końca 2020 r. i o 45 proc zużycie zasobów podczas produkcji każdego pojazdu – w porównaniu z poziomem z 1995 r.