BMW: NOWA SERIA 7 – LUKSUS NA MIARĘ PRZYSZŁOŚCI

bm_7_1

Nowe BMW serii 7 szóstej już generacji zaprojektowane zostało jako przykład luksusu motoryzacyjnego na miarę czasów – i przyszłości.

Samochód dostępny będzie w dwóch wersjach nadwoziowych ze standardowym i powiększonym rozstawem osi. Masa auta została obniżona nawet o 130 kg w porównaniu z poprzednikiem.


Zobacz także:

PREMIERY

JAGUAR: NOWY XJ – LUKSUSOWA LIMUZYNA Z ALUMINIUM


 

Pakiet M Sport podkreśla sportową charakterystykę serii 7, natomiast designerskie pakiety Pure Excellence oraz BMW Individual Design Composition uwypuklają luksusowe cechy auta.

Nowe rzędowe silniki 6-cylindrowe benzynowe i wysokoprężne z najnowszej generacji jednostek napędowych BMW Group proponują wzrost wydajności dzięki zastosowaniu najnowszej generacji technologii BMW TwinPower Turbo. Udoskonalony został też silnik V8. Z kolei opcjonalny napęd na wszystkie koła xDrive jeszcze bardziej poprawia zdolności dynamiczne i bezpieczeństwo jazdy.

bm_7_2

Do palety dodano model BMW 740e – hybrydę typu plug-in z silnikiem benzynowym i elektrycznym powstałym w technologii BMW eDrive z palety BMW i, którego łączna moc systemowa wynosi 240 kW/326 KM przy emisji CO2 równej 49 g/km.

Siła napędowa modeli została powiększona też dzięki 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów Steptronic o zoptymalizowanej wydajności wewnętrznej, zwiększonych różnicach między kolejnymi przełożeniami oraz strategią zmiany przełożeń opartą na danych nawigacyjnych. Instalowany standardowo sterownik Driving Experience Control obejmuje teraz także tryb Adaptive, który dostosowuje nastawy samochodu do stylu jazdy kierowcy oraz charakteru drogi.

Kierowca może wybrać opcjonalny system czterech kół skrętnych Integral Active Steering dostępny teraz również w połączeniu z napędem na cztery koła BMW xDrive. Dodatkowy system kontroli układu jezdnego Executive Drive Pro kontroluje wychylenia karoserii podczas dynamicznej jazdy po zakrętach – zostają one zredukowane dzięki elektromechanicznym stabilizatorom.

bm_7_3

Standardowo montowane są w pełni diodowe lampy główne LED, a jako opcja dostępne są także laserowe lampy główne z systemem przeciwoślepieniowym BMW Selective Beam o zasięgu 600 m.

Kabinę charakteryzują duża przestronność, wspaniałe materiały, precyzyjne wykończenie. Elektrycznie regulowane komfortowe fotele oraz Executive Lounge zapewniają komfort w długich podróżach. Można zamówić pakiet Heat Comfort z ogrzewaniem siedzeń, kierownicy, podłokietników w drzwiach i konsoli centralnej oraz centralnym podłokietniku. Czujnik 3D pozwala na intuicyjne i łatwe sterowanie systemem infotainment z wykorzystaniem predefiniowanych ruchów dłoni.

Driving Assistant posiada teraz kompletny pakiet komfortowo- ochronny dzięki dodatkowym funkcjom prewencyjnym (ryzyko kolizji z tyłu, ostrzeżenie o niezamierzonym zjeżdżaniu z pasa, o ograniczeniach prędkości i ruchu poprzecznym za samochodem). Obejmuje również dodatki optymalizujące komfort: asystenta kierowania i kontroli pasa ruchu z zapobieganiem najechaniu na pojazd obok, asystenta jazdy w korku z półautomatycznym autonomicznym prowadzeniem auta, ostrzeżenie o poprzecznym ruchu z przodu i z tyłu.

bm_7_4

Nowej generacji jest także system kamer Surround View z równoległym wyświetlaczem Top View oraz widokiem 3D na wyświetlaczu kontrolnym, umożliwiający indywidualnie wybieralne perspektywy i boczny widok panoramiczny dla sprawdzania sytuacji drogowej obok samochodu (przód i tył).

Warianty modelowe:

* BMW 750i xDrive (750Li xDrive): silnik benzynowy V8 z technologią BMW TwinPower Turbo (dwie dwuślimakowe turbosprężarki, wtrysk bezpośredni, VALVETRONIC, Double-VANOS), pojemność 4395 cm3, moc maksymalna 330 kW/450 KM/5500-6000 obr./min., maksymalny moment obrotowy 650 Nm/1800-4500 obr./min., przyspieszenie 0-100 km/h 4,4 sek. (4,5 sek.), prędkość maksymalna 250 km/h, średnie spalanie 8,3-8,1 l/100 km (8,5-8,3), emisja CO2 194-189 (197-192) g/km, norma czystości spalin Euro 6.

* BMW 740i (BMW 740Li): rzędowy, 6-cylindrowy silnik benzynowy z technologią BMW TwinPower Turbo (dwuślimakowa turbosprężarka, wtrysk bezpośredni, VALVETRONIC, Double-VANOS), pojemność 2998 cm3, moc maksymalna 240 kW/326 KM/5500-6500 obr./min., maksymalny moment obrotowy 450 Nm/1380-5000 obr./min., przyspieszenie 0-100 km/h 5,5 sek. (5,6 sek.), prędkość maksymalna 250 km/h, średnie spalanie 7,0-6,6 l/100 km (7,0-6,6), emisja CO2 164-154 g/km (164-154), norma czystości spalin Euro 6.

bm_7_5

* BMW 730d (BMW 730Ld): rzędowy, 6-cylindrowy silnik wysokoprężny z technologią BMW TwinPower Turbo (turbodoładowanie ze zmienną geometrią łopatek kierownicy turbiny, bezpośredni wtrysk common rail), pojemność 2993 cm3, moc maksymalna 195 kW/265 KM/4000 obr./min., maksymalny moment obrotowy 620 Nm/2000-2500 obr./min., przyspieszenie 0-100 km/h 6,1 sek. (6,2 sek.), prędkość maksymalna 250 km/h, średnie spalanie 4,9-4,5 l/100 km (5,0-4,6), emisja CO2 129-119 g/km (132-122), norma czystości spalin Euro 6.

* BMW 730d xDrive (BMW 730Ld xDrive): rzędowy, 6-cylindrowy silnik wysokoprężny z technologią BMW TwinPower Turbo (turbodoładowanie ze zmienną geometrią łopatek kierownicy turbiny, bezpośredni wtrysk common rail), pojemność 2993 cm3, moc maksymalna 195 kW/265 KM/4000 obr./min., maksymalny moment obrotowy 620 Nm/2000-2500 obr./min., przyspieszenie 0-100 km/h 5,8 sek. (5,9 sek.), prędkość maksymalna 250 km/h, średnie spalanie 5,2-4,8 l/100 km (5,2-4,8), emisja CO2 137-127 g/km (137-127), norma czystości spalin Euro 6.

* BMW 740e (BMW 740Le, BMW 740Le xDrive) : rzędowy 4-cylindrowy silnik benzynowy z technologią BMW TwinPower Turbo (dwuślimakowa turbosprężarka, wtrysk bezpośredni, VALVETRONIC, Double-VANOS), pojemność 1997 cm3, moc maksymalna 190 kW/258 KM/5000-6500 obr./min., maksymalny moment obrotowy 400 Nm/1250-4800 obr./min., technologia BMW eDrive z synchronicznym silnikiem elektrycznym – moc maksymalna 70 kW/95 KM, maksymalny moment obrotowy 250 Nm, litowo-jonowe akumulatory wysokoprądowe, łączna moc systemowa 240 kW/326 KM, przyspieszenie 0-100 km/h 5,6 sek. (740Le: 5,7, 740Le xDrive: 5,5 sek.), prędkość maksymalna 240 km/h (na silniku elektrycznym do elektronicznie ograniczona 120 km/h), średnie spalanie 2,1 l/100 km (2,1/2,3), 12,5 kWh/100 km (12,5/13,0), emisja CO2 49 g/km (49/53), norma czystości spalin Euro 6.