JAGUAR: NOWY XJ – LUKSUSOWA LIMUZYNA Z ALUMINIUM

Jaguar_Xj_1

Model XJ, luksusowa limuzyna Jaguara z w pełni aluminiowym nadwoziem, który właśnie trafia do salonów w wersji 2016, budzi emocje.

Delikatne zmiany stylistyki nadwozia, podkreślone wykonanymi całkowicie w technologii LED reflektorami, nadają autu jeszcze bardziej charakterystyczny wygląd.


Zobacz także:

PREMIERY


 

Materiały, takie jak pikowana skóra czy bogate dębowe inkrustacje uwydatniają wnętrze, a ich kulminacja występuje w wersji Portfolio. To tradycyjne rzemiosło dopełnia najnowocześniejsza technologia, w tym nowy system multimedialny. InControl Touch Pro oferuje takie funkcje, jak zaawansowany układ nawigacyjny czy 1300-watowy cyfrowy system audio Meridian.

Wrażenia z jazdy są znakomite dzięki wysokoprężnemu silnikowi V6, który oferuje większą moc i wyższy moment obrotowy oraz niższe zużycie paliwa i emisję CO2, a także elektrycznemu wspomaganiu układu kierowniczego. Nowy XJ posiada większą, ustawioną bardziej pionowo kratkę wlotu powietrza do chłodnicy, a wyprofilowane chromowane ostrza w zewnętrznych wlotach powietrza podkreślają dojrzały i prestiżowy charakter samochodu.

Jaguar_XJ_2

Wykonane całkowicie w technologii LED reflektory akcentują „poczwórne lampy” — element stylistyczny, który wyróżnia sportowe sedany Jaguara. Górna część lamp LED obsługuje światła mijania oraz funkcję dynamicznego doświetlania zakrętów. Dolna część obsługuje światła drogowe, a przy prędkości poniżej 40 km/h funkcję statycznego doświetlania zakrętów, która zapewnia lepsze oświetlenie np. podczas skrętu na skrzyżowaniu.

Reflektory LED dostarczają też światło o temperaturze barwy bliższej światłu słonecznemu niż lampy biksenonowe, poprawiając widoczność i komfort kierowcy, a także są bardziej energooszczędne. Podwójne światła do jazdy dziennej typu „J-Blade” wyróżniają model XJ. Na tylnym zderzaku pojawił się czarny pas o wysokim połysku uzupełniony cienką chromowaną wstawką. Wygląd dopełniają nowe tylne lampy w technologii LED oraz owalne końcówki wydechu.

Wnętrze stało się teraz tak luksusowe, że dawne wykończenie Portfolio jest teraz wykorzystywane w modelu Premium Luxury. Nowa wersja Portfolio zostaje wzbogacona o pikowane skórzane siedzenia Soft Grain z przeszyciem w kształcie rombu i gofrowanymi zagłówkami, a także wzorzystą hebanową okleinę.

Model R-Sport, który zastępuje wersję Supersport, zyskuje nowe progi boczne, trzyczęściowy spojler zderzaka przedniego, boczne wloty powietrza oraz tylny spojler. Krata wlotu powietrza do chłodnicy, tylny pas oraz listwy okienne otrzymują czarne wykończenie o wysokim połysku. Felgi Venom mają średnicę 20 cali. We wnętrzu pojawiły się sportowe siedzenia, kierownica i nakładki progowe R-Sport, podsufitka Jet oraz wykończenie w kolorze fortepianowej czerni.

Gama nowego Jaguara XJ obejmuje następujące wersje: XJ Luxury, XJ Premium Luxury, XJ Portfolio oraz XJ R-Sport.

Jaguar_XJ_3

W skład gamy jednostek napędowych wchodzą: 3-litrowy diesel V6 o mocy 306 KM z przekładnią automatyczną i tylnym napędem, 340-konna jednostka benzynowa V6 z napędem na tylną oś lub AWD oraz przekładnią automatyczną, a także 5-litrowy silnik benzynowy V8 o mocy 550 KM, ze skrzynią automatyczną i napędem na tył.

Wszystkie silniki łączone są ze specjalnie zaadaptowanymi 8-biegowymi przekładniami automatycznymi firmy ZF. Każdą opracowano tak, by zachować idealną równowagę pomiędzy niezrównanym ruszaniem, komfortem zmiany przełożeń, dynamiką i oszczędnością paliwa. W nowym modelu XJ oferowane są dwa warianty rodziny skrzyń biegów 8HP: znana przekładnia 8HP70 oraz lżejsza i bardziej kompaktowa 8HP45.

Zastosowanie elektrycznego wspomagania układu kierowniczego (EPAS) poprawia jego reakcje i wyczucie, ugruntowując pozycję modelu XJ jako najbardziej dynamicznego luksusowego sedana w klasie. Ta technologia umożliwia także zastosowanie zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę. Należą do nich: Poprawa trakcji (All Surface Progress Control), rozpoznawanie znaków drogowych, aktywny tempomat z asystentem jazdy w korku, asystent parkowania w zatoce i parkowania równoległego czy w system Surround Camera, który łączy obraz uzyskiwany z pięciu kamer, wyświetlając go jako widok przestrzeni obejmujący 360 stopni wokół całego pojazdu, w tym widok z góry, dzięki czemu manewrowanie jest łatwiejsze i bezpieczniejsze.

XJ jest produkowany razem ze sportowym modelem F-TYPE i zupełnie nowym sedanem XF w fabryce firmy Jaguar Land Rover w Castle Bromwich.

Dane techniczne, osiągi i wymiary zamieszczamy poniżej.