BMW: NOWE X3 – WIĘKSZE I BARDZIEJ DYNAMICZNE

BM 0_142847

W roku 2003 BMW, wypuszczając na rynek model X3, stworzyło nowy segment: SAV (Sports Activity Vehicle). Druga generacja X3 pojawiła się na rynku w 2010 roku.

Model, który zapewnia duże rozmiary kabiny oraz pojemność bagażnika znalazł już ponad milion nabywców.


Zobacz także:
PREMIERY


Nowe BMW X3 trzeciej generacji zapewni zużycie paliwa na poziomie 8,3-4,7 l/100 km i emisję CO2: 193-124 g/km. Dwa mocne silniki wysokoprężne nowej generacji zapewniają jeszcze lepszą dynamikę. Design nadwozia i wnętrza nowego BMW X3 zostały zmienione optycznie, podniesiono także praktyczną funkcjonalność auta.

Dersign

Nowe BMW X3 nabrało bardziej wyrazistego wyglądu dzięki zmodyfikowanym podwójnym reflektorom głównym (na życzenie w technologii LED), mocniej narysowanemu grillowi („nerkom”), nowym zderzakom z przodu i z tyłu oraz lusterkom bocznym ze zintegrowanymi kierunkowskazami. Także wnętrze auta charakteryzuje się najwyższą jakością i ekskluzywną atmosferą. Chromowe aplikacje, konsola środkowa z klimatyzacją automatyczną, wykończoną opcjonalnie w lśniącej optyce Black Panel, a także uchwyt na napoje z zasuwaną pokrywą w konsoli środkowej podkreślają charakter premium.

 

Nowe lakiery, obicia, listwy wykończeniowe i koła aluminiowe umożliwiają jeszcze większy zakres indywidualizacji. Dzięki nowemu pakietowi specyfikacyjnemu xLine można jeszcze bardziej podkreślić muskularność i dynamiczny charakter SAV-a. Także i tak wysoką funkcjonalność BMW X3 można powiększyć dzięki inteligentnemu bezdotykowemu systemowi otwierania tylnej klapy Smart Opener, a także pakietowi schowków.

Premiera nowego turbodiesla

Od chwili wejścia na rynek nowe BMW X3 można będzie zamówić z jednym z trzech turbodiesli lub czterech silników benzynowych, rozwijających moce od 110 kW/150 KM aż po 230 kW/313 KM. Nowoczesne jednostki napędowe wyposażone są w technologię TwinPower Turbo i wszystkie spełniają normę emisji spalin EU6. Moc modelu X3 xDrive20d wzrasta ze 135 kW/184 KM do 140 kW/ 190 KM, a jego parametry wynoszą obecnie (miasto/ trasa/ średnio) 5,8-5,4/ 5,1-4,8/ 5,4-5,0 l/100 km przy emisji średniej 141-131 g/km. Będzie to światowa premiera nowego silnika.

Podobnie jest z nowym BMW X3 sDrive18d (110 kW/150 KM, spalanie 5,8-5,4/ 4,7-4,3/ 5,1-4,7 l/100 km, emisja 134-124 g/km) z klasycznym napędem na tylną oś i z manualną 6-stopniową skrzynią biegów. Firma liczy także na sukces BMW X3 xDrive28i o mocy 180 kW/245 KM (9,3-9,1/ 6,3-6,2/ 7,4-7,3 l/100 km, 172-169 g/km) oraz BMW X3 xDrive35i o mocy 225 kW/306 KM (10,7/ 6,9/ 8,3 l/100 km, 193 g/km).

 

BMW EfficientDynamics i ConnectedDrive

Innowacyjny pakiet technologiczny BMW EfficientDynamics obejmuje w nowym BMW X3 funkcję Auto Start Stop, funkcję żeglowania (wybieg z odłączeniem hamowania silnikiem), odzysk energii hamowania i agregaty pomocnicze o napędzie dołączanym tylko w razie potrzeby. Z wykorzystaniem opon o obniżonych oporach toczenia 4. generacji możliwe okazało się obniżenie wartości emisji o kolejne 7 g/km.

Do najważniejszych nowości w systemie ConnectedDrive należą np. sterownik iDrive zintegrowany z gładzikiem (touch pad na wierzchu pokrętła), co pozwala wprowadzać w najłatwiejszy sposób litery i cyfry za pomocą palca, asystent parkowania, pełnokolorowy wyświetlacz przezierny Head-Up Display, nieoślepiający system głównych lamp dalekosiężnych oraz Driver Assistent Plus, obejmujący m.in. ostrzeżenie o niezamierzonym opuszczeniu pasa, aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go oraz ochroną pieszych.

Ponadto system ConnectedDrive zapewnia dopływ informacji drogowych w czasie rzeczywistym (RTTI), usługę Consierge oraz inteligentne wzywanie pomocy. A dzięki funkcji Apps można pozostawać w stałym kontakcie z takimi serwisami sieciowymi, jak Facebook, Twitter i wiele innych.