BMW: NOWY MOTOCYKL R 1200 RT Z SILNIKIEM BOXERA

BM 1_137655

Nowe BMW R 1200 RT debiutuje w segmencie dynamicznych motocykli turystycznych. Oznaczenie „RT” od wielu lat stanowi synonim dla komfortowego, bardzo mocnego motocykla turystycznego.

R 1200 RT wyposażone jest w nową jednostkę napędową. Stworzony przez BMW Motorrad motocykl łączy bezproblemowe podróżowanie ze sportowymi osiągami. Charakteryzują go też trzy nowe kompozycje kolorystyczne: niebieski metalik Quartz oraz szary matowy metalik Calisto łączone są z kontrastowym matowym metalikiem Dark slate (ciemny łupek), a metalizowany lakier Ebony (heban) łączy się z matowym metalikiem Monolith.


Zobacz także:
MOTOCYKLE
BMW MOTOCYKLE


Oparty konstrukcyjnie na silniku z BMW R 1200 GS, nowy silnik rozwija maksymalnie 92 kW (125 KM) przy 7750 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 6500 obr./min. Dla potrzeb jednostki w R 1200 RT zwiększono przeciwwagi zarówno wału korbowego, jak i alternatora, co zaowocowało jeszcze płynniejszą pracą silnika. Podniesiono komfort jazdy w trasie przez wydłużenie przełożenia głównego, by obniżyć prędkość obrotową.

BM 2_137607

Dla optymalnego dostosowania do indywidualnych potrzeb kierowcy, nowy R 1200 RT jest seryjnie wyposażany w dwa tryby jazdy oraz automatyczną kontrolę stabilności (ASC). Dwa tryby jazdy – „Rain” (deszcz) i „Road” (szosa) pozwalają dostosować zachowania do większości warunków drogowych. Opcjonalny tryb Pro dodaje do tego tryb „Dynamic” oraz wspomaganie ruszania pod górę HSC.

Gear Shift Assistant Pro – fabryczna opcja – to pierwszy na świecie taki system w motocyklu seryjnym. Pozwala zmieniać biegi w górę i w dół bez uruchamiania sprzęgła i zduszaniu manetki przepustnicy przy użytkowych obciążeniach i prędkościach obrotowych, nie tylko znacznie podnosząc komfort, ale i dynamikę jazdy.

Nowy R 1200 RT ma nową ramę główną, co nadaje mu jeszcze większą stabilność. Po doposażeniu w półaktywny system ESA (elektronicznej regulacji zawieszenia), nowy R 1200 RT wspina się na nieznane dotąd wyżyny bezpieczeństwa jazdy, osiągów i komfortu, jako że siła i sposób tłumienia dostosowują się automatycznie do warunków jazdy.

BM 3_137649

Także komfort i ergonomia siodła, zarówno dla kierowcy, jak i pasażera, zostały jeszcze bardziej poprawione. Ergonomiczny trójkąt tworzony przez manetki, siodło i podnóżki, obniżono o 20 mm, by łatwiej było sięgnąć nogami do podłoża – docenią to co niżsi użytkownicy szczególnie podczas manewrowania lub zsiadania z motocykla. Dzięki swemu niezwykłemu komfortowi oraz skutecznej ochronie przed wiatrem i deszczem, wszystkie modele BMW RT były cenione za wyjątkową wygodę w dalekich podróżach. Dodano też zoptymalizowaną owiewkę. Przedni zespół reflektorowy bazuje na tym z modeli BMW Motorrad K 1600 i nadaje nowemu R 1200 RT dynamiczny wygląd. Jako opcję można zamówić poprawiające bezpieczeństwo światła dzienne w technologii LED.

Deska rozdzielcza została całkowicie przekonstruowana. Bogactwo informacji zapewnia kierowcy ekran TFT o przekątnej 5,7 cala. Właśnie tu można wywołać np. najdokładniejsze dane z seryjnego komputera pokładowego BMW Motorrad Pro. Wyświetlacz jest uzupełniany analogowymi zegarami: prędkościomierzem i obrotomierzem. A by komfort podróżowania w długich trasach był jak najwyższy, wśród opcji znajdziemy system audio z innowacyjnym układem sterowania wielofunkcyjnym kontrolerem.

BM 4_137653

Najważniejsze cechy nowego BMW R 1200 RT:

– chłodzony powietrzem i cieczą dwucylindrowy silnik przeciwsobny (boxer) o poj. 1170 cm3, mocy maksymalnej 92 kW (125 KM)/7750 br./min i maksymalnym momencie obrotowym 125 Nm/6500 obr./min;
– wał korbowy i alternator ze zwiększonymi przeciwwagami dla dalszego podniesienia gładkości i kultury pracy;
– dwa tryby jazdy („Rain” i „Road”) plus automatyczna kontrola stabilności ASC;
– opcjonalny tryb jazdy Pro z trybem „Dynamic” i asystentem ruszania pod górę HSC;
– asystent zmiany biegów Gear Shift Assistant Pro – opcja zwiększająca komfort i dynamikę zmian biegów;
– nowe podwozie z ciągłą ramą dla jeszcze zwinniejszej i bardziej komfortowej jazdy;
– opcjonalne półaktywne zawieszenie Dynamic ESA;
– nowe nadwozie, bardziej dynamiczny design;
– zoptymalizowany komfort i aerodynamika;
– nowa, regulowana owiewka dla lepszej ochrony przed wiatrem i deszczem;
-nowa koncepcja zespołu reflektorowego;
– opcjonalne światła dzienne LED;
– wielofunkcyjna deska rozdzielcza z kolorowym ekranem TFT;
– komputer pokładowy BMW Motorrad Pro dostarczający ogromnych ilości informacji;
– innowacyjne sterowanie audio;
– nowe kolory;
– opcje i akcesoria zgodne z najwyższymi standardami jakości BMW Motorrad.

BM 5_137608