BRUKSELA 2023: CZTERY ŚWIATOWE PREMIERY OPLA

Podczas tegorocznych Targi motoryzacyjne w Brukseli – Brussels Motor Show – wystawcy prezentują pionierskie modele, samochody koncepcyjne i nowe rozwiązania w zakresie napędu.

Na pierwsze duże targi motoryzacyjne w tegorocznym kalendarzu Opel przygotował aż cztery światowe premiery przyszłościowych modeli. Publiczne debiutują nowy Opel Astra Electric oraz Opel Astra Sports Tourer GSeOpel Grandland GSe. Po raz pierwszy pokazano też Mokkę Electric z nowym akumulatorem i zasięgiem wydłużonym o 20 procent.


Zobacz także:

BRUKSELA 2023: EUROPEJSKA PREMIERA SERES 5

AUTOSALONY


 

W belgijskiej stolicy marka ze znakiem Blitz prezentuje w 100 procentach zelektryfikowaną ofertę — samochody z napędem w pełni elektrycznym lub hybrydowym typu plug-in. Dotyczy to także użytkowych modeli Opel Combo‑eOpel Vivaro‑e, którym goście mogą przyjrzeć się z bliska na stoisku.

Nowa Astra Electric zelektryzuje publiczność. Pierwsza w pełni elektryczna Astra dowodzi, że Opel konsekwentnie realizuje zamiar pełnej elektryfikacji marki w Europie. Tymczasem już oferujemy właściwe alternatywy napędu odpowiadające różnym wymaganiom i preferencjom w ważnym segmencie kompaktowym — od wyjątkowo oszczędnych silników spalinowych poprzez usportowioną Astrę GSe z układem hybrydowym plug‑in po w pełni elektryczną i lokalnie bezemisyjną Astrę Electric — powiedział Florian Huettl, dyrektor generalny firmy Opel, na otwarciu targów motoryzacyjnych w Brukseli.

Zelektryfikowane flagowe wersje: Astra Electric, Astra Sports Tourer GSe, Grandland GSe

Elektromobilność to przyszłość motoryzacji — odpowiednia na co dzień, lokalnie bezemisyjna i niepozbawiająca emocji za kierownicą. Te wszystkie cechy mają modele Opla, o czym mogą się przekonać goście odwiedzający czynne od dziś wspólne stoisko Stellantis (nr 5101) w Hali 5. Zasięg Astry Electric, pierwszej w pełni elektrycznej wersji laureatki „Złotej Kierownicy 2022”, wynosi do 416 kilometrów. Na tyle lokalnie bezemisyjnej jazdy wystarcza (według WLTP1) jedno ładowanie akumulatora o pojemności 54 kWh. Uzupełnienie energii do 80 procent tej pojemności na 100‑kilowatowej stałoprądowej stacji szybkiego ładowania zajmuje około 30 minut. Astra Electric zapewnia również sporo przyjemności z jazdy. Silnik elektryczny rozwija moc 115 kW/156 KM i aż 270 Nm momentu obrotowego, co gwarantuje dynamiczny start spod świateł i pozwala rozpędzić się do 170 km/h.

Nowa submarka GSe to również synonim czystej przyjemności z jazdy. W Brukseli można zobaczyć dwa modele spod znaku „Grand Sport Electric”: Opla Astrę Sports Tourer GSeOpla Grandlanda GSe. W porównaniu ze „zwykłymi” wersjami usportowione GSe są jeszcze zwrotniejsze i bardziej precyzyjne w prowadzeniu. Układ kierowniczy, zawieszenie oraz hamulce reagują jeszcze szybciej i bardziej bezpośrednio na polecenia kierowcy. Technologia KONI FSD umożliwia zmienną charakterystykę amortyzacji w zależności od sytuacji, dla zapewnienia precyzji prowadzenia bez uszczerbku dla komfortu.

Dzięki mocy układu wynoszącej 165 kW/225 KM i maksymalnemu momentowi obrotowemu 360 Nm (zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg WLTP3: 1,2-1,1 l/100 km; emisja CO2 26–25 g/km; wartości wstępne) nowa Astra GSeAstra Sports Tourer GSe oferują mnóstwo frajdy za kierownicą. W Grandlandzie GSe turbodoładowana jednostka o pojemności 1,6 litra współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi, po jednym na każdą oś. W ten sposób uzyskano łączną moc układu 221 kW/300 KM (zużycie paliwa wg WLTP3: 1,2 l/100 km; emisja CO2: 28-27 g/km; cykl mieszany, wartości ważone) i ekstremalne 520 Nm momentu obrotowego. Hybrydowy układ plug-in czyni z Grandlanda GSe wyczynowego SUVa, w którym stały elektryczny napęd na wszystkie koła zapewnia doskonałą przyczepność oraz najlepsze przyspieszenie i elastyczność w swojej klasie od ruszenia z miejsca. Sprint od 0 do 100 km/h Grandlandem GSe zajmuje 6,1 sekundy, a samochód rozwija prędkość maksymalną 235 km/h (135 km/h w trybie elektrycznym).

Mocniej, dalej i bez lokalnej emisji: Opel Mokka Electric

Opel Mokka Electric jeszcze bardziej przypadnie do gustu każdemu, kto chciałby jeździć nietuzinkowym i lokalnie bezemisyjnym sub-kompaktowym SUV‑em. W pełni elektryczny laureat Złotej Kierownicy 2021 będzie dostępny z opcjonalnym większym i mocniejszym akumulatorem. Wraz z aerodynamicznymi modyfikacjami pojemność 54 kWh pozwoli kierowcom Mokki Electric na lokalnie bezemisyjne przejechanie 406 zamiast dotychczasowych 338 kilometrów (wartości oszacowane według cyklu WLTP1), czyli aż o 20 procent więcej. Ponadto mocniejszy silnik elektryczny rozwija teraz więcej mocy (115 kW/156 KM) i momentu obrotowego (260 Nm).

„Elektryzującą obecność” Opla w Brukseli uzupełniają w pełni elektryczne modele reprezentujące inne klasy pojazdów, od bestsellerowej małej Corsy‑e i kompaktowego vana Combo‑e, po uniwersalnego dostawczego Vivaro‑e, nagrodzonego tytułem „Międzynarodowego Vana Roku 2021”. Warto także wiedzieć, że odwiedzając stoisko Opla bardzo łatwo zostać posiadaczem samochodu elektrycznego ze znakiem Blitz. Stosowne zamówienie można złożyć online, w „punkcie mobilności” urządzonym przez producenta z Russelsheim. Klienci mogą tam skonfigurować pojazd, obejrzeć go cyfrowo, a jeżeli się zdecydują — zamówić z dostawą do domu.