CONTINENTAL: NOWA LETNIA OPONA SPORTCONTACT 6

Continental_Spo1

Najnowsza letnia opona Continental SportContact 6 została stworzona z myślą o właścicielach aut o wysokich osiągach – dochodzących nawet 350 km/h.

Dzięki ulepszonej mieszance oraz włóknie wzmacniającym Aralon 350, nowa sportowa opona gwarantuje maksymalną przyczepność, kontrolę i stabilność, a także bezpieczeństwo.


Zobacz także:

OPONY


 

SportContact 6 została opracowana z wykorzystaniem wielu nowatorskich rozwiązań. Pierwszym z nich jest udoskonalenie przez konstruktorów Continental mieszanki bieżnikowej „Black Chili”. Dzięki niej nowa opona jest nie tylko odpowiednio sztywna, ale także doskonale dopasowuje się do nawierzchni. W trakcie jazdy bieżnik z ulepszoną mieszanką zapewnia wyższą przyczepność opony do nawierzchni, działając jak małe przyssawki na poziomie nanoskopowym. Nowa opona zapewnia doskonałą przyczepność podczas hamowania, w zakrętach, czy przy gwałtownym przyspieszaniu, bez względu na warunki atmosferyczne.

Wspomagające bloki dla lepszej kontroli

Inżynierowie firmy zadbali również o lepszą kontrolę mocy w oponie, co było możliwe poprzez zastosowanie nowego wzoru bieżnika, opracowanego w technologii wektorowania sił (Force Vectoring). Dzięki niej opona SportContact 6 zapewnia precyzyjne prowadzenie i natychmiastową reakcję nawet przy niewielkich ruchach kierownicy. W nowym ogumieniu zastosowano różne typy bieżnika wewnątrz, na zewnątrz i w środku czoła opony.W zależności od rozmiaru, trzy lub cztery środkowe żebra, wraz z zewnętrznymi barkami opony, zapewniają poprzeczny transfer sił, co znacznie poprawia bezpośrednie przenoszenie ruchów kierownicy na nawierzchnię.

W przypadku opon sportowych, podczas skręcania zewnętrzna część opony jest narażona na oddziaływanie większych sił, niż część wewnętrzna. Dlatego też bloki żeber w SportContact 6 zostały ułożone asymetrycznie – jedna strona jest zwrócona na zewnątrz auta, druga do wewnątrz, co podnosi ich stabilność. Podczas pracy nad krawędziami zewnętrznymi, projektanci Continental połączyli różne elementy bloków, aby uformować jedną, większą jednostkę. W ten sposób, większe bloki bieżnika znajdujące się na zewnątrz zostały połączone ze splecionymi elementami w drugim rzędzie, a to pozwoliło na wzajemne wspomaganie podczas pokonywania zakrętów.

Continental_Spo2

Maksymalna stabilność dzięki Aralon 350

Nowa SportContact 6 została zatwierdzona do użytku przy prędkościach aż do 350 km/h. Oznacza to, że nie tylko wymaga się od niej doskonałych właściwości podczas hamowania, przyczepności i stabilności kierunkowej, ale także jej struktura musi być przystosowana do ekstremalnych prędkości i towarzyszącym im ogromnym siłom odśrodkowym. Dla zwiększenia ogólnej sztywności i wytrzymałości opony, inżynierowie Continental dodali nową warstwę wzmacniającą i umieścili ją tuż pod bieżnikiem.

Struktura ta została zaprojektowana z włókien Aralon 350, które opracowano specjalnie dla opony SportContact 6. Jest to syntetyczny materiał, w którym dwie przędze wykonane z silnego aramidu zostają ciasno zaplecione za pomocą elastycznego nylonu. Konstrukcja działa jak dodatkowy pas stali i pozwala na zachowanie stabilnego kształtu bieżnika opony przy najwyższych prędkościach.

– SportContact 6 to doskonały wybór dla kierowców o sportowych ambicjach. Zadbaliśmy o każdy detal jej wykonania, co gwarantuje najwyższą przyjemność z jazdy. Opona jest przeznaczona do montażu na przedniej i tylnej osi – komentuje Andrzej Mazur, Field Sales Manager, Dział Opon Osobowych Continental Opony Polska.

Doskonałe właściwości

Nowa opona Continental zastępuje ContiSportContact 5 P i jest dostępna w 41 rozmiarach, o średnicach od 19 do 23 cali. W porównaniu do poprzedniczki, SportContact 6 zapewnia poprawę właściwości w sześciu kluczowych obszarach. Precyzja kierowania w nowej oponie została podniesiona aż o 14 proc., podczas gdy ocena prowadzenia na suchej nawierzchni wzrosła o 11 proc.

Jeśli chodzi o przyczepność, SportContact 6 notuje poprawę wyników na poziomie 4 proc., a całkowite charakterystyki przyczepności na mokrej nawierzchni, znajdują się o 2 proc. powyżej, i tak wysokiego, poziomu poprzedniego modelu. Dodatkowo, szacowany okres użytkowania i komfort prowadzenia osiągnęły 7 proc. poprawę.