CONTINENTAL: NOWA, ZIMOWA OPONA WINTERCONTACT 8 S

Nowa opona Continental WinterContact 8 S zapewnia jeszcze większą kontrolę podczas zimowych podróży.

Koncentrując się na maksymalizacji przyczepności na suchej i mokrej nawierzchni, została stworzona z myślą o samochodach dysponujących dużą mocą. Ogumienie oferuje wyjątkowe prowadzenie na suchej nawierzchni oraz niezwykle krótką drogę hamowania, umożliwiając korzystanie z samochodów sportowych, SUV-ów, dużych sedanów i innych usportowionych modeli z wykorzystaniem ich pełnego potencjału również w chłodniejszych miesiącach roku. Ogumienie zapewnia także wysoki poziom bezpieczeństwa w typowych warunkach zimowych, w tym na zaśnieżonych drogach, umożliwiając pewne prowadzenie nawet w niskich temperaturach.


Zobacz relacje:

BARUM: NOWA OPONA ZIMOWA POLARIS 6 JUŻ W SPRZEDAŻY
 

ECO


 

Wielozadaniowy bieżnik na każdą nawierzchnię

Inżynierowie Continental opracowali szereg nowych rozwiązań w zakresie wzoru bieżnika i jego mieszanki, pozwalających na pewne prowadzenie niezależnie od warunków atmosferycznych.

W kwestii wzoru bieżnika skupiono się na połączeniu sieci lameli i bloków bieżnika tak, aby umożliwić oponie przenoszenie ekstremalnych sił wzdłużnych i poprzecznych na drogę. Dwa rodzaje lameli zapewniają dodatkowe krawędzie chwytne, szczególnie ważne na zaśnieżonej, czy oblodzonej nawierzchni, a fazowania bloków bieżnika gwarantują stabilność podczas gwałtownego hamowania, czy pokonywania zakrętów. Kierunkowy wzór bieżnika z żebrem centralnym zapewnia bezpieczeństwo na zimowych drogach, przy jednoczesnej przyjemności ze sportowej jazdy. Obwodowe zygzakowate rowki wraz z dodatkowymi poprzecznymi na barkach szybko usuwają wodę, czy błoto pośniegowe spod bieżnika dając maksymalną przyczepność. Dlatego też inżynierowie Continental nowy bieżnik WinterContact 8S nazywają wielozadaniowym – mówi Paweł Skrobisz, kierownik działu technicznego w Continental Opony Polska.

Opona WinterContact 8 S osiąga jeszcze lepsze wyniki niż jej poprzedniczka w zakresie hamowania oraz prowadzenia na suchej i mokrej nawierzchni, a także emituje jeszcze niższy poziom hałasu opona/droga. Wszystkie te cechy pomagają zapewnić udane połączenie bezpiecznych i sportowych właściwości jezdnych w zimie.

Większa, zrównoważona wydajność

Oprócz atrybutów niezbędnych do dynamicznej jazdy samochodami o większej mocy, nowa opona WinterContact 8 S osiąga również dobre wyniki w zakresie zrównoważonego rozwoju – posiada kategorię „B” na etykiecie UE za niski opór toczenia, stanowiący ważny czynnik maksymalizacji zasięgu samochodów elektrycznych i zmniejszenia zużycia paliwa w modelach z napędem konwencjonalnym. Ogumienie otrzymało również kategorię „B” na etykiecie UE za drogę hamowania, co stanowi bardzo dobry wynik dla opony zimowej, odzwierciedlający jej poziom bezpieczeństwa na mokrych nawierzchniach. Niski poziom hałasu jest zaś atutem zarówno dla pasażerów, jak i osób mieszkających w pobliżu dróg.

Stworzona dla najbardziej wymagających pojazdów

Nowe ogumienie WinterContact 8 S jest odpowiednie dla modeli takich jak Audi RS3, Bentley Continental GT, BMW i7, Maserati Grecale, Mercedes GT63 i EQS53, Porsche Panamera 4S E-Hybrid czy Rolls-Royce Cullinan. Od momentu wprowadzenia na rynek produkowanych będzie 30 rozmiarów, z czego 10 będzie nowością w gamie opon zimowych Continental. Oferta obejmuje opony o średnicy od 19 do 22 cali, z indeksami prędkości do 270 km/h. Wszystkie opony z gamy WinterContact 8 S posiadają rant ochronny FR, który zapobiega uszkodzeniu felgi w wyniku kontaktu z krawężnikiem. Zimowe, całoroczne i letnie ogumienie Continental przystosowane jest do pojazdów z każdym rodzajem napędu. Potwierdzeniem idealnego dopasowania do pojazdów elektrycznych, czy hybrydowych jest oznaczenie „EV-compatible” na ścianie bocznej, które również pojawia się w naszej nowości. Opona WinterContact 8 S będzie stopniowo zastępować swoją udaną poprzedniczkę, model WinterContact TS 860 S.

Nowe nazewnictwo

Wraz z premierą WinterContact 8 S Continental rozpoczyna wprowadzanie nowego systemu nazewnictwa dla swojej rodziny opon zimowych. Jest on dostosowany do obecnej gamy opon letnich i zapewnia większą przejrzystość dzięki prostemu nazewnictwu, ułatwiając partnerom detalicznym, warsztatom i kierowcom samochodów poruszanie się po szerokiej ofercie produktów Continental.