• Strona Główna
  • Archiwum I-IX.2011
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Reklama
  • Logowanie
NewsAuto.pl – Motoryzacja | Salony | Testy | Auta | Oceny NewsAuto.pl – Motoryzacja | Salony | Testy | Auta | Oceny
  • ROZMAITOŚCI
  • TESTY
  • PREMIERY
  • FORMUŁA1
  • RAJDY
  • BEZPIECZEŃSTWO
  • ECO
  • GPS
  • OPONY
  • UŻYTKOWE
  • MOTOCYKLE
  • AUTOSALONY
  • Subskrypcja RSS

DACIA: MARKA OTWIERA NOWY ROZDZIAŁ SWOJEJ HISTORII

By
Redakcja
– 18 września 2022Opublikowany w: Rozmaitości

Dwadzieścia miesięcy po ogłoszeniu planu strategicznego Renaulution, Dacia otwiera nowy rozdział w swojej historii.

14 stycznia 2021 roku Grupa Renault przedstawiła nowy plan strategiczny Renaulution, który wytyczał kierunek dla wszystkich marek Grupy. Dacii wyznaczono jasny cel: ma stać się liderem przystępnej mobilności – marką, która oferuje to, co najważniejsze w samochodach.


Zobacz także:

CITROEN: WRZEŚNIOWA AKCJA PROMOCYJNA “SZKOLNA WYPRAWKA”

ROZMAITOŚCI


 

Ten cel i ambicje są tym bardziej zasadne, że odwołują się do pełnej sukcesów historii marki: w ciągu 18 lat Dacia sprzedała 7,5 miliona samochodów i dziś jest trzecią marką w Europie w segmencie klientów indywidualnych. Dacia uosabia nowoczesność – wizję samochodu odpowiadającą coraz większej liczbie pragmatycznie nastawionych klientów, którzy mają środki, ale chcą je inteligentnie wydawać, szukają sposobu na połączenie wolności z prostymi przyjemnościami bez popadania w nadmierną konsumpcję.

Dzięki swej tradycji i takiemu rozumieniu nowoczesności Dacia bardziej niż kiedykolwiek odpowiada oczekiwaniom społecznym. Teraz wchodzi na nowe terytoria, by wnieść do segmentu C wartości i zalety, które zbudowały jej sukces w segmencie B.

Dwadzieścia miesięcy po ogłoszeniu planu strategicznego Renaulution, Dacia idzie w wyznaczonym kierunku i otwiera nowy rozdział w swojej historii. Marka postanowiła wzmocnić swoją atrakcyjność i stać się marką pożądaną, a jednocześnie zachować pozycjonowanie „value for money”. W tym celu zmieniła w ostatnich miesiącach identyfikację wizualną, przyjęła nowe logo, zmieniła wygląd salonów, sięgnęła po nową stylistykę i nowe kolory.

Nowy rozdział w historii Dacii, symbolicznie rozpoczęty podczas dni „Brand Manifesto”, kiedy to od 13 do 15 września setki zagranicznych dziennikarzy zgromadziły się w podparyskim Le Bourget, w konkretny sposób potwierdza przywiązanie do trzech podstawowych wartości, którymi marka będzie się kierowała w swoich działaniach, a także przy tworzeniu swoich produktów w najbliższych latach.

TO, CO ISTOTNE I FAJNE

Od 18 lat Dacia proponuje klientom samochody, które mają tylko to, co niezbędne. I pokazuje, że to wystarczy.

Oczywiście pojęcie „tego, co niezbędne” zmienia się z upływem czasu. Na przykład klimatyzacja nie była postrzegana 18 lat temu jako obowiązkowa, a dziś stała się niezbędna. Ale po co wyposażać każdy samochód w dwa lub trzy ekrany, jeśli można w pomysłowy sposób wykorzystać smartfon właściciela i zintegrować go z samochodem dzięki systemowi Media Control Dacii i zapewnić niezbędne funkcje w ten sposób?

Niezbędne nie oznacza toporne. Dacia jest pomysłowa, kreatywna, atrakcyjna. Wystarczy spojrzeć na praktyczne rozwiązania i innowacje takie jak system Media Control czy modułowe poprzeczki dachowe, które z łatwością zastępują tradycyjny bagażnik sprzedawany jako dodatkowe akcesorium. To stwierdzenie odnosi się także do atrakcyjności designu, za który nie trzeba dopłacać!

Jutro Dacia pójdzie jeszcze dalej w użytecznej kreatywności. Aplikacja na smartfony zyska nową funkcję, która zasugeruje moment i miejsce odpoczynku w podróży. To rozwiązanie jest opracowywane przez zespół Dacii we współpracy z ekosystemem Software République, który należy do Grupy Renault.

SOLIDNA I OUTDOOROWA

Niezawodność i solidna konstrukcja należą do tych właśnie „niezbędnych” cech, na których Dacia zbudowała swój sukces. Świadczy o tym lojalność klientów. We Francji klienci Dacii jeżdżą swoimi samochodami średnio osiem lat, a 60% z nich kupuje ponownie samochód tej marki. Kolejnym dowodem „best value for money”, który gwarantuje Dacia, jest wartość rezydualna samochodów marki – wyższa średnio o 10 punktów od średniej dla konkurencyjnych popularnych marek.

Solidna konstrukcja i niezawodność sprawiają, że samochody Dacii są idealne do outdoorowych aktywności uprawianych przez rosnącą liczbę klientów zarówno w wolnym czasie, jak i w ramach pracy.

Jutro Dacia pójdzie jeszcze dalej w odpowiedzi na tę tendencję rynkową i rozbuduje gamę modeli przeznaczonych do tego, by porzucić utarte szlaki. Dacia nadal będzie oferowała samochody z napędem na cztery koła i wyposażenie przeznaczone do outdoorowych aktywności, jak na przykład zestaw, który będzie dostępny w 2023 roku, pozwalający na zainstalowanie w ciągu kilku minut prawdziwego dwuosobowego łóżka w modelu Jogger bez zmniejszenia pojemności bagażnika. A czteroosobowa rodzina będzie mogła powiększyć przestrzeń życiową w swoim samochodzie przez dostawienie namiotu.

ECO-SMART – EKONOMICZNA I EKOLOGICZNA

Dacia stara się godzić interesy każdego człowieka z interesem całego społeczeństwa. Zastosowanie sprawdzonych technologii, a więc tańszych dla klienta, pozwala uniknąć opracowywania nowych podzespołów. Jest to możliwe dzięki platformie podłogowej CMF-B. Eliminacja zbędnych dodatków, zarówno technologicznych, jak i „kosmetycznych”, pozwala zmniejszyć masę samochodu, a tym samym zużycie paliwa. To dobra wiadomość i dla portfela właścicieli, i dla planety. Jogger jest o 300 kg lżejszy od siedmioosobowych modeli najważniejszych konkurencyjnych marek.

Priorytetem dla Dacii jest zwiększenie wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu. Obecnie 12% tworzyw stosowanych w Dusterze pochodzi z recyklingu – znacznie więcej niż wynosi średnia wartość dla nowych samochodów na rynku europejskim. I tu znowu łączymy interes klienta z interesem planety.

Jutro Dacia pójdzie jeszcze dalej w wykorzystaniu tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu w swoich modelach. Zgodnie z założeniem docelowo 20% tworzyw sztucznych w nowej generacji Dustera będzie pochodziło z odzysku. Ten ambitny cel marka osiągnie dzięki wykorzystaniu tworzyw sztucznych z recyklingu nie tylko w niewidocznych częściach, jak to ma miejsce dziś, lecz także do produkcji widocznych części nadwozia. Dacia zainicjowała takie podejście, gdy wprowadziła przednią osłonę podwozia w Sandero Stepway. Teraz proces przyspieszy wraz z opracowaniem nowego materiału przez inżynierów marki. Starkle, bo o nim mowa, pochodzi z recyklingu i jest zarazem ekologiczny, wytrzymały i estetyczny.

UŁATWIONY WIELOKANAŁOWY KONTAKT Z MARKĄ

Nowy rozdział w historii Dacii to także duża zmiana w interakcji marki z klientami. Doświadczenie klientów z kontaktów z marką będzie bardziej atrakcyjne i zgodne z wartościami Dacii dzięki płynnej obsłudze.

Całkowita odnowa salonów Dacii, rozpoczęta na wiosnę, doprowadzi do powstania nowych funkcjonalnych salonów, ultramodułowych, ekoodpowiedzialnych i racjonalnie ekonomicznych. W tym celu Dacia chce łączyć obsługę w salonie z kanałami cyfrowymi, między innymi dzięki aplikacji VR na smartfony.

Denis Le Vot, CEO marki Dacia powiedział: Dacia każdego dnia przyciąga nowych klientów, którzy poszukują czegoś, co być może najcenniejsze w dzisiejszym świecie, poszukują tego, co absolutnie niezbędne. Ci nowi klienci chcą racjonalnego i odpowiedzialnego społeczeństwa, nowego podejścia do projektowania samochodów. Dacia to samochód, który chce się mieć, bo oferuje ważne funkcje, komfort, atrakcyjny wygląd i do tego jest zdecydowanie najbardziej przystępny cenowo! Czyli to, co niezbędne bez kompromisów, atrakcyjny design bez dopłacania. To jest właśnie Dacia!


Komentowanie wyłączone

Komentowanie wyłączone. Dodawanie komentarzy do tego wpisu będzie niemożliwe

  • Facebook
    NewsAuto.pl - Motoryzacja bez tajemnic
  • Premiery
    • Nowy Mitsubishi Grandis trafi do polskich salonów już wiosną 2026 roku. Kompaktowy […] MITSUBISHI: GRANDIS W PRZEDSPRZEDAŻY Z VOUCHEREM 3000 ZŁ NA AKCESORIA
      14 listopada 2025
    • Nowa SEAT Ibiza wprowadza świeży design i utrzymuje młodzieńczy charakter, łącząc nowoczesny […] SEAT: NOWA IBIZA Z ODŚWIEŻONYM DESIGNEM I MŁODZIEŃCZYM DUCHEM
      13 listopada 2025
  • Autosalony
    • Podczas tegorocznej edycji targów Specialty Equipment Market Association Show (SEMA) Toyota prezentuje […] SEMA 2025: TOYOTA POKAZUJE PONAD 20 KONCEPCJI SAMOCHODÓW
      07 listopada 2025
    • Podczas Japan Mobility Show 2025 firma Mitsubishi Motors zaprezentowała koncepcyjny model zelektryfikowanego […] JAPAN 2025: MITSUBISHI Z ELEKTRYCZNYM ELEVANCE I SERIĄ DELICA
      06 listopada 2025
  • Rajdy
    • Ruszyła sprzedaż biletów i karnetów na tegoroczny AVIA UNIMOT 63. Rajd Barbórka. […] RAJD BARBÓRKA 2025: RUSZYŁA SPRZEDAŻ BILETÓW NA 63. EDYCJĘ
      07 listopada 2025
    • Tegoroczny Rajd Barbórka to nie tylko sportowa rywalizacja o ułamki sekund i […] RAJD BARBÓRKA 2026: PIĄTKOWY SHOW I OPRAWA GODNA MISTRZÓW
      06 listopada 2025
  • Sport
    • Wizyta pięciokrotnego zwycięzcy Rajdu Dakar, Nassera Al-Attiyaha, w Polsce stała się okazją […] DACIA: AL-ATTIYAH W POLSCE I PLANY ZESPOŁU DACIA SANDRIDERS NA DAKAR 2026
      14 listopada 2025
    • Rywalizacja płynie w żyłach Ford Racing, a jako America’s Race Team firma […] FORD: WŁASNY ZESPÓŁ HYPERCAR “AMERICA’S RACE TEAM” JUŻ ZA DWA LATA
      07 października 2025
  • Formuła1
    • Shell i Scuderia Ferrari przedłużają partnerstwo. Ma ono zaowocować opracowaniem lepszych produktów, […] FORMUŁA 1: SHELL I SCUDERIA FERRARI NADAL CHCĄ WYGRYWAĆ
      27 marca 2021
    • Mercedes- AMG Official Safety Car to oficjalny samochód bezpieczeństwa, który obok samochodu […] FORMUŁA 1: OFICJALNE AUTA MERCEDESA Z NOWYM DESIGNEM
      12 marca 2021
  • Historia/Oldtimers
    • SEAT 800 – pierwszy samodzielny projekt hiszpańskiej marki Model SEAT 800 zadebiutował […] SEAT: MODEL 800 – HISZPAŃSKA ODPOWIEDŹ NA FIATA 600
      25 października 2025
    • Lexus HS był pierwszym wyłącznie hybrydowym modelem marki Wprowadzony do sprzedaży w […] LEXUS: HS – PIERWSZY WYŁĄCZNIE HYBRYDOWY MODEL MARKI
      13 października 2025
  • Turystyka
    • Jesień to idealny czas, by zwolnić tempo, odłożyć telefony i wspólnie wyruszyć […] MAZDA: ODKRYWAJ PARKI DINOZAURÓW W POLSCE W RYTMIE SLOW
      09 listopada 2025
    • Jesień to świetny czas, by zwolnić i ruszyć w drogę w poszukiwaniu […] MAZDA: „MIEJSCA MOCY“ – JESIENNA PODRÓŻ W RYTMIE SLOW PO POLSCE
      06 października 2025
  • Motocykle
    • Modele TRACER 7 i TRACER 7 GT marki Yamaha zawsze oferowały połączenie […] YAMAHA: TRACER 7 i TRACER 7 GT NA ROK 2026 ZE SKRZYNIĄ BIEGÓW Y-AMT
      16 października 2025
    • To już ostatnie okazje Yamahy. Popularne modele można znaleźć w niższych cenach […] YAMAHA: PROMOCJA NA WYBRANE MOTOCYKLE I SKUTERY DO KOŃCA STYCZNIA
      09 stycznia 2025
  • Naszym zdaniem
    • Mistrzowie świata w boksie, Władymir i Witalij Kliczko obiecali kiedyś swojej mamie, […] BRACIA SZKOPEK INACZEJ NIŻ BRACIA KLICZKO ALE PO SWÓJ SUKCES
      09 maja 2018
    • Styczeń jest bardzo smutnym miesiącem dla polskich fanów rajdów samochodowych. I nie […] SMUTNY OKRES CZYLI NIGDY O WAS NIE ZAPOMNIMY
      14 stycznia 2018
  • Wszystkie kategorie
  • Archiwum
  • ECO
    • Rosnąca popularność pojazdów elektrycznych sprawia, że biura muszą dostosować się do nowych […] E.ON: ROZWÓJ SYSTEMÓW ŁADOWANIA W MIEJSCACH PRACY
      22 października 2025
    • Electrip wchodzi do Polski. Niezależny operator stacji ładowania uruchamia huby ładowania wzdłuż […] ECO: ELECTRIP ROZPOCZYNA PODBÓJ POLSKIEGO RYNKU STACJI ŁADOWANIA
      02 października 2025
  • Bezpieczeństwo
    • Kamień milowy w kierunku większego bezpieczeństwa na drogach: ponad dwa miliony pojazdów […] VOLKSWAGEN: DWA MILIONY AUT Z SYSTEMEM CAR2X
      29 października 2025
    • Nowa Mazda6e uzyskała maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w najnowszej serii testów bezpieczeństwa […] EURO NCAP: MAKSYMALNE PIĘĆ GWIAZDEK DLA MAZDY 6e
      17 października 2025
  • Użytkowe
    • Nowa Toyota Hilux to dziewiąta generacja legendarnego pick-upa, znanego z trwałości i […] TOYOTA: NOWA GENERACJA HILUX – ELEKTRYCZNA, HYBRYDOWA I WODOROWA
      12 listopada 2025
    • Cztery wcielenia Forda Rangera Plug-In Hybrid Wysoka zdolność holowania przyczepy, właściwości przewozowe […] FORD: CZTERY WERSJE RANGERA PLUG-IN HYBRID W EUROPIE
      10 listopada 2025
  • Opony
    • Opony Continental w standardowym wyposażeniu Porsche Macan zapewniają wydajność i bezpieczeństwo w […] CONTINENTAL: SPORTOWE I ZIMOWE OPONY W SUV-IE PORSCHE MACAN
      13 listopada 2025
    • Marka Cooper ujawnia szczegóły strategii po ogłoszeniu, że stanie się jedyną marką […] COOPER: KOMPLEKSOWA OFERTA OPON OSOBOWYCH OD 2026 ROKU
      31 października 2025
  • Technika
    • Hyundai wprowadza do seryjnej produkcji zaawansowane rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji. Wraz […] HYUNDAI: NOWY IONIQ 9 ŁĄCZY TECHNOLOGIE AI Z MOBILNOŚCIĄ
      04 listopada 2025
    • Audi Q3 wprowadza reflektory micro-LED, które dostosowują światło do warunków jazdy i […] AUDI: MODEL Q3 Z REFLEKTORAMI W TECHNOLOGII MICRO-LED
      31 października 2025
  • Motoryzacja i prawo
    • Nowe limity amortyzacji od 2026 roku. Niskoemisyjne modele Skody dostępne w preferencyjnym […] SKODA: HYBRYDY PLUG-IN ZACHOWAJĄ LIMIT 150 TYS. ZŁ
      30 października 2025
    • Mazda Motor Poland wygrała przed Naczelnym Sądem Administracyjnym sprawę dotyczącą obniżonej akcyzy […] MAZDA: NSA ODRZUCA SKARGĘ KIS – HYBRYDY Z TAŃSZĄ AKCYZĄ
      26 października 2025
  • Polecamy
    • O używanych samochodach sprowadzanych w ramach prywatnego importu do Polski z USA […] SAMOCHÓD SPROWADZONY Z USA – CZY JEST SIĘ CZEGO BAĆ?
      04 lutego 2025
    • Sportowa przyszłość Opla jest elektryczna: hybrydy plug‑in Astra GSe i Astra Sports […] OPEL: PREMIERA SPORTOWYCH MODELI ASTRA GSe I ASTRA SPORTS TOURER GSe
      06 lutego 2023
  • Testy – wrażenia z jazdy
    • Jeep Avenger przebojem wszedł na Europejskie rynki. W październiku łączna sprzedaż przekroczyła […] TEST: JEEP AVENGER CZYLI MAŁY AMERYKANIN W EUROPEJSKIM WYDANIU
      14 listopada 2024
    • Renegade jest swoistym fenomenem marki Jeep. Produkowany, z niewielkimi zmianami, od 2014 […] TEST: JEEP RENEGADE – CZY WETERAN KLASY B-SUV WCIĄŻ MOŻE SIĘ PODOBAĆ?
      21 października 2024
  • Producenci
    Alfa Romeo Alpine Audi BMW BYD Chery Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Dodge DS Fiat Ford Honda Hyundai Infiniti Isuzu JAC Jaecoo Jaguar Jeep Kia Lancia Land Rover Leapmotor Lexus Mazda Maxus Mercedes-Benz MG Mini Mitsubishi Nissan Omoda Opel Peugeot Porsche Renault Saab Seat Skoda SsangYong Subaru Suzuki Toyota Volkswagen Volvo Xpeng
  • Na zawsze w naszej pamięci


NewsAuto.pl używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej.

by benix

Copyright NewsAuto.pl - Motoryzacja | Salony | Testy | Auta | Oceny. Wszelkie prawa zastrzeżone.