DACIA: WZROST SPRZEDAŻY O 3% I MIEJSCE NA PODIUM W EUROPIE

Ze sprzedażą 537 095 samochodów w 2021 roku, Dacia zwiększyła sprzedaż o 3% i to mimo trudnej sytuacji pandemicznej i kryzysu w dostawach komponentów elektronicznych.

DACIA zwiększyła udział w rynku w krajach, w których jest sprzedawana od 0,1 p. do 3,5% p.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Do umocnienia pozycji DACII przyczynił się w szczególności sukces nowej gamy wśród klientów indywidualnych. W 2021 roku DACIA osiągnęła rekordowy udział 6,2% w sprzedaży samochodów osobowych do klientów indywidualnych w Europie i po raz pierwszy w historii zajęła trzecie miejsce wśród najlepiej sprzedających się samochodów w tym segmencie na naszym kontynencie.

DACIA jest marką numer 1 wśród samochodów osobowych sprzedawanych klientom indywidualnym we Francji i Rumunii, a w 9 innych krajach Europy plasuje się w pierwszej piątce (we Włoszech, Hiszpanii, Portugalii, Belgii, Austrii, Polsce, Czechach, na Węgrzech i w Chorwacji). W Niemczech marka weszła do pierwszej dziesiątki, utrzymuje również pozycję lidera w Maroku.

Doskonałe wyniki są efektem sukcesu nowej generacji Sandero i Dustera.

DACIA Sandero sprzedała się w 2021 roku w liczbie 226 805 sztuk. Blisko 90% sprzedaży stanowiła trzecia generacja modelu. W ubiegłym roku, już po raz piąty z rzędu, Sandero było najlepiej sprzedającym się samochodem dla klientów indywidualnych we Francji. W niektórych krajach Sandero jest wręcz najlepiej sprzedającym się samochodem we wszystkich segmentach klientów, co zapewniło bestsellerowi Dacii drugie miejsce wśród najlepiej sprzedających się samochodów osobowych w Europie i to we wszystkich kanałach sprzedaży.

DACIA Duster od 2018 roku jest najlepiej sprzedającym się SUV-em w Europie w segmencie klientów indywidualnych. Ze sprzedażą 186 001 sztuk w 2021 roku we wszystkich krajach łącznie, Duster przekroczył próg dwóch milionów aut jeżdżących po drogach od rynkowego debiutu w 2010 roku.

Wprowadzona na wiosnę DACIA Spring zaliczyła udany debiut na rynku samochodów w 100% elektrycznych. Sprzedano 27 876 sztuk nowego modelu i przyjęto pond 46 tys. zamówień do końca 2021 roku. Nowy model, który ma umożliwić zakup samochodu elektrycznego szerokiej grupie klientów na potrzeby codziennych dojazdów, w wielu krajach staje się flagowym modelem. 80% nabywców Springa to nowi klienci Dacii, którzy nie jeździli wcześniej samochodem marki.

CORAZ LEPIEJ WYPOSAŻONA GAMA

Gama Dacii została zaprojektowana z myślą o zapewnieniu klientom tego, co najważniejsze. Teraz jednak w coraz większym stopniu klientów przyciągają najlepiej wyposażone wersje. 90% nabywców DACII Spring wybrało wersję Confort Plus, wersja Stepway stanowi 70% sprzedaży Sandero, a 60% właścicieli Dustera wybrało ofertę Prestige.

Wyraźnemu zainteresowaniu najwyższymi wersjami towarzyszy jednocześnie wzrost wskaźnika nowych klientów (spoza marek Grupy Renault), który wynosi 60%. A gdy nadchodzi moment wymiany samochodu na nowy, 75% klientów marki DACIA pozostaje wiernych Grupie Renault.

KORZYSTNE PERSPEKTYWY NA 2022 ROK

W 2022 roku u boku odnoszących sukces modeli Dacii pojawi się Jogger. Nowa edycja 7-miejscowego samochodu rodzinnego ma spełnić potrzeby klientów szukających komfortu, przestronności i możliwości zmiany konfiguracji wnętrza.

W 2022 roku będzie nadal realizowany strategiczny plan rozwoju marki. Nowa identyfikacja wizualna zostanie wdrożona zarówno w sieci (już w pierwszej połowie roku), jak i w produktach (pod koniec roku).

Ogólnoświatowa sprzedaż w 2021 roku: 537 095

DACIA Sandero: 226 825
DACIA Duster: 186 001
DACIA Spring: 27 876
DACIA Logan: 27 136
DACIA Lodgy: 24 526
DACIA Dokker: 44 684
DACIA Jogger i inne: 47

Dacia jest dziś prawdziwą siłą napędową rozwoju Grupy Renault. 60% nabywców DACII to nowi klienci Grupy Renault, a 75% właścicieli DACII pozostaje wiernych Grupie przy wyborze kolejnego samochodu – mówi Denis Le Vot, dyrektor generalny marek DACIA i ŁADA. – Do pozyskiwania nowych klientów przyczyniają się w szczególności najwyższe wersje w gamie każdego modelu, które cieszą się dużym zainteresowaniem wśród klientów. Wzrost sprzedaży i udziałów DACII w rynku to najlepsze potwierdzenie, że marka zdobywa serca coraz większej grupy klientów. W 2022 roku DACIA otwiera nowy rozdział w swojej historii. Dalszy rozwój strategicznego planu marki nabiera coraz bardziej wyraźnych kształtów wraz z wprowadzeniem do sprzedaży Joggera i pełnym wdrożeniem nowej identyfikacji wizualnej marki.