DĘBICA: FRIGO 2 – MISTRZYNI ŚNIEGU

Dębica Frigo 2, polska zimowa opona, w teście opon zimowych magazynu „Motor” została oceniona jako najlepsza opona na śnieżną drogę. Najkrótsza droga hamowania, najlepsza trakcja na śniegu oraz najlepsze przyspieszenie, to główne cechy polskiej zimówki. Test opon zimowych w rozmiarze 195/65 R15 został przeprowadzony w szwajcarskich Alpach.

– Oponę Dębica Frigo 2 zaprojektowano z myślą o kierowcach, dla których pewność prowadzenia w najcięższych warunkach oraz bezpieczeństwo są kwestiami kluczowymi. Oczywiście nie bez znaczenia pozostaje również aspekt ekonomiczny, w tym kosztów zakupu oraz użytkowania. Opona Dębicy odpowiada doskonale na potrzeby konsumentów, oferując doskonałą przyczepność na ośnieżonej nawierzchni oraz wysoką trwałość – powiedział Przemysław Zakrzewski, Senior Brand Manager marki Dębica w Grupie Goodyear Polska.

Zastosowanie w Frigo 2 mieszanki gumowej na bazie krzemionki, zapewnia jej wysoką elastyczność w trudnych warunkach zimowych, oferując optymalną przyczepność auta, gdy temperatura spada poniżej 7 stopni Celsjusza. Wszystko to przekłada się na zwiększenie bezpieczeństwa kierowcy.

Kierunkowy bieżnik oraz zwiększona ilość rowków zapewnia skuteczniejsze odprowadzanie błota pośniegowego i wody, co z kolei poprawia odporność opony na aquaplaning, czyli poślizg na cienkiej warstwie wody oraz slushplaning (poślizg na nawierzchni pokrytej błotem pośniegowym). Charakterystyczne ułożenie klocków bieżnika wpływa na obniżenie poziomu hałasu, a masywne klocki barkowe opony zapewniają doskonałe prowadzenie samochodu na zakrętach.

Jak napisano w „Motorze”: „śnieg to królestwo Dębicy (…). Bieżnik polskiej opony doskonale ‘wgryza’ się w śnieg i pozwala pokonać autem najbardziej strome wzniesienia”.

Opony dostępne są w 15 rozmiarach na obręcze o średnicy 13, 14, 15 i 16 cali, wszystkie z oznaczeniem T (dopuszczalna prędkość maksymalna 190 km/h). Opony znajdują zastosowanie w szerokiej gamie pojazdów kompaktowych i klasy średniej, obejmującej popularne modele takie jak Ford Focus czy Peugeot 308.