DTM: SZEŚĆ PORSCHE 911 GT3 R W SEZONIE 2023

W roku swoich 75. urodzin marka Porsche będzie miała liczną reprezentację w serii wyścigowej DTM.

W szesnastu wyścigach sezonu 2023 każdy z zespołów klientów producenta sportowych aut – Team75 Bernhard, Manthey EMA oraz Toksport WRT – wystawi po dwa egzemplarze Porsche 911 GT3 R. Po zeszłorocznym sukcesie, z trzema zwycięstwami w wyścigach i czterema kolejnymi miejscami na podium, w tym roku w DTM zadebiutuje nowa generacja wyścigowej maszyny GT3 z Weissach. Ekipy klientów Porsche powierzą kokpity swoich 911 sprawdzonym kierowcom i utalentowanym młodym zawodnikom.


Zobacz także:

FORMULA E: MASERATI GOTOWE DO DEBIUTU W MEKSYKU

SPORT


 

W nowym sezonie DTM Porsche podwaja swój kontyngent w porównaniu z ubiegłym rokiem – łącznie do rywalizacji stanie sześć 911 GT3 R. Kalendarz tegorocznych mistrzostw, po raz pierwszy organizowanych pod patronatem ADAC, obejmuje szesnaście wyścigów na ośmiu obiektach, w okresie od maja do października. W serii weźmie udział trzynaście zespołów i sześciu różnych producentów.

2023 rok zwiastuje nową erę w DTM, a my mamy tam doskonałą reprezentację w postaci sześciu 911 GT3 R — powiedział Sebastian Golz, menedżer projektu Porsche 911 GT3 R. Mamy także silnych partnerów, których będziemy wspierać — Toksport WRT, Team75 Bernhard oraz Manthey EMA. Niesamowitą kampanię kompletuje sześciu pierwszorzędnych kierowców z doświadczeniem sięgającym od niższych serii, takich jak Porsche Carrera Cup, aż po wieloletni udział w wyścigach GT.

Team75 Bernhard zwiększa swoje zaangażowanie w DTM z jednego do dwóch 911 GT3 R. Zespół należący do dwukrotnego zwycięzcy klasyfikacji generalnej Le Mans i obecnego ambasadora marki Porsche, Timo Bernharda, polega na dwóch niezwykle szybkich specjalistach. Ayhancan Güven z Turcji, były Porsche Junior i wicemistrz Porsche Mobil 1 Supercup, zdobył już doświadczenie w DTM podczas gościnnych występów w 2022 r. Z kolei Niemiec Laurin Heinrich jako Junior Porsche wygrał w ubiegłym roku Carrera Cup Deutschland. Teraz wspólnie z zespołem z niemieckiego regionu Saarpfalz awansuje do popularnej serii wyścigów.

W tym roku rywalizujemy z dwiema maszynami – fantastyczna sprawa! Takie mieliśmy plany po udanym debiutanckim sezonie, w którym odnieśliśmy dwa zwycięstwa – powiedział Timo Bernhard. Mamy bardzo mocną pozycję, jeśli chodzi o naszych kierowców. Ayhancan dysponuje dużym doświadczeniem w wyścigach GT3. Zna wszystkie tory wyścigowe i wskazane ogumienie. A Laurin? Myślę, że jest jednym z najbardziej obiecujących młodych kierowców. Jego krzywa uczenia się zdecydowanie będzie stroma. Nasz zespół został wzmocniony. Wszyscy są bardzo zmotywowani. Jestem pewien, że możemy wiele osiągnąć.

Za zawodnikami Manthey EMA stoi największe doświadczenie w DTM. W tym sezonie do zespołu z Eifel przechodzi kierowca fabryczny Thomas Preining, który w 2022 r. aż do ostatniego weekendu wyścigowego walczył o tytuł w barwach Team75 Bernhard. Drugi wóz poprowadzi Norweg Dennis Olsen, kolejny zwycięzca jednego z wyścigów DTM 2022.

Jestem podekscytowany na myśl o tym, że po 21 latach wracamy do DTM – skomentował dyrektor zarządzający ekipy Manthey Racing, Nicolas Raeder. W ostatnich latach skupialiśmy się na startach w Długodystansowych Mistrzostwach Świata, wspierając Porsche Motorsport, a także na zawodach na północnej pętli z udziałem naszego 911 GT3 R, któremu fani nadali wdzięczny przydomek Grello. Teraz zabieramy się za nowy projekt we współpracy z EMA Motorsport. Dennis i Thomas to dwaj szybcy kierowcy z doświadczeniem w DTM. Zespół jest mocno zmotywowany. W nowym sezonie DTM chcemy pokazać, do czego jesteśmy zdolni jako Manthey EMA.

Toksport WRT – kolejny zespół klientów Porsche, który dołącza do DTM w sezonie 2023 – również wystawi dwie 911 GT3 R, każda o mocy około 565 KM. Jeśli chodzi o skład załogi, ekipa z Quiddelbach niedaleko toru Nürburgring polega na mieszance doświadczenia i młodości. Christian Engelhart z Niemiec w ubiegłym roku wystartował w dwóch wyścigach DTM. Młody Tim Heinemann (także Niemcy) wspina się po szczeblach kariery, wskakując w kokpit maszyny GT3 po zgarnięciu dwóch tytułów w DTM Trophy – mistrzostwach GT4.

Po tym, jak zdobyliśmy pierwsze doświadczenia z Porsche w wyścigach długodystansowych, przystępujemy do spektakularnej fazy sprintu – skomentował Sarper Sabuncu, menedżer zespołu Toksport WRT. Z niecierpliwością czekamy, by zacząć ścigać się dwoma Porsche 911 GT3 R. Nasze samochody poprowadzą mistrz ADAC GT Masters oraz dwukrotny zwycięzca DTM Trophy. Chcemy w pełni wykorzystać przedsezonowe testy, żeby u progu sezonu czuć 100-procentową gotowość do walki.

Kalendarz DTM 2023 (dwie rundy mistrzostw w każdy weekend)

26-28 maja: Oschersleben (Niemcy)
23-25 czerwca: Zandvoort (Holandia)
7-9 lipca: Norisring (Niemcy)
4-6 sierpnia: Nürburgring (Niemcy)
18-20 sierpnia: Lausitzring (Niemcy)
8-10 września: Sachsenring (Niemcy)
22-24 września: Red Bull Ring (Austria)
20-22 października: Hockenheim (Niemcy)

Komentarze kierowców przed sezonem DTM 2023

Laurin Heinrich (Team75 Bernhard): Po zdobyciu tytułu w Porsche Carrera Cup Deutschland czas, żebym zmierzył się z DTM – to dla mnie spełnienie marzeń. A ponieważ stawiam ten krok wspólnie z zespołem Timo Bernharda, wszystko wydaje się jeszcze lepsze! Timo był Juniorem Porsche, tak samo jak ja. Wygrał Carrera Cup Deutschland w 2001 r. – tym samym, w którym się urodziłem. Zamierzam iść w jego ślady! Fakt, że łączymy siły, bardzo mnie cieszy. Jestem pewien, że zaowocuje to mocnymi występami.

Thomas Preining (Manthey EMA): Poznałem skład Manthey EMA podczas mojego występu w Bathurst na początku lutego. Byłem pod wrażeniem, zespół jest bardzo skuteczny i ma wysokie kompetencje. Pracują tu oddani ludzie. Bardzo to doceniam. Mówimy tym samym językiem i bardzo otwarcie się ze sobą komunikujemy. To niezwykle ważne podczas wspólnej pracy w DTM. Już teraz systematycznie wspólnie pracujemy nad przygotowaniami. Nie mogę się doczekać, gdy w końcu wystartuję w Oschersleben. Jestem przekonany, że czeka nas wspaniały sezon.

Christian Engelhart (Toksport WRT): Bardzo się cieszę, że będę ścigać się w DTM z Porsche i z moją ekipą, Toksport WRT. Po długiej zimie z mnóstwem rozmów wreszcie ruszamy! Oczywiście z naszym samochodem – nowiutką generacją Porsche 911 GT3 R – oraz nową platformą DTM ADAC wiążą się ogromne wyzwania, ale bardzo mi to odpowiada. Czas do inauguracyjnej rundy wykorzystamy, aby szybko skonsolidować zespół i jak najlepiej przygotować się do startu. Wielkie dzięki dla Porsche oraz Toksport WRT za ich zaufanie. Teraz nadszedł czas, żeby dodać gazu!.