EURONCAP: FORDY S-MAX i GALAXY ZDAŁY TRUDNY EGZAMIN

Fordnca1

Nowe Fordy S-MAX i Galaxy zdobyły maksymalną liczbę pięciu gwiazdek w testach bezpieczeństwa przeprowadzonych przez niezależny instytut Euro NCAP.

Technicznie zaawansowane Fordy S-MAX i Galaxy zostały po raz pierwszy wyposażone w boczne poduszki powietrzne dla foteli drugiego rzędu, które zapewniają dodatkową ochronę osobom podróżującym z tyłu. W wyposażeniu znalazły się również napinacze pasów bezpieczeństwa z ogranicznikami siły napięcia przy siedzeniach w pierwszym i drugim rzędzie.


Zobacz także:

BEZPIECZEŃSTWO


 

W celu wzmocnienia bocznej struktury nadwozia inżynierowie Forda zastosowali również hydroformowaną stal o wysokiej wytrzymałości w słupkach A i B oraz w relingach dachowych.

Fordnca2

Ponadto, modele Ford S-MAX i Ford Galaxy są dostępne z wyrafinowanym systemem Pre-Collision Assist z technologią wykrywania pieszych Pedestrian Detection, który pomaga zredukować skutki czołowego zderzenia z pieszym lub innym pojazdem, a w niektórych przypadkach całkowicie im zapobiega.

– Wymagania stawiane przez Euro NCAP autom, które chcą otrzymać pięć gwiazdek są coraz wyższe, dlatego w modelach Forda stosujemy najnowocześniejsze rozwiązania chroniące pasażerów w razie wypadku. Fordy S-MAX i Galaxy są dostępne z wieloma zaawansowanymi systemami ochrony – powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu, Ford of Europe.

Nowe boczne poduszki powietrzne dla foteli drugiego rzędu stanowią uzupełnienie standardowego systemu ochrony, na który składają się przednie poduszki kierowcy i pasażera, poduszka kolanowa kierowcy oraz boczne kurtyny powietrzne chroniące głowy osób podróżujących we wszystkich trzech rzędach foteli. W siedmiomiejscowych odmianach Fordów S-MAX i Galaxy stosowany jest też układ przypominający o zapięciu pasów przez osoby siedzące we wszystkich trzech rzędach, dzięki czemu rodzice mają pewność, że ich dzieci są bezpieczne podczas podróży. Wykorzystanie hydroformowanej stali zwiększa wytrzymałość nadwozia o 3 procent.

Fordnca3

Fordy S-MAX i Galaxy zostały wyposażone w następujące układy pomagające uniknąć zderzeniom:

• Innowacyjna przednia kamera Front Split View Camera ma szerokie pole widzenia, którego kąt wynosi 180 stopni. Układ zainstalowany w osłonie chłodnicy ułatwia manewrowanie na skrzyżowaniach lub parkingach o ograniczonej widoczności, pozwalając prowadzącemu zobaczyć inne pojazdy, pieszych i rowerzystów.

• Sygnalizacja pojawienia się innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy – system informuje kierowcę o innych pojazdach znajdujących się w martwym polu widzenia podczas zmiany pasa ruchu.

• System kontroli pasa ruchu Lane Keeping Alert, który w momencie niesygnalizowanej zmiany pasa ruchu ostrzega kierowcę za pomocą wibracji odczuwalnych na kierownicy oraz odpowiedniej kontrolki wyświetlanej w tablicy przyrządów.

fordnca5

• System utrzymywania pojazdu na pasie ruchu Lane Keeping Aid, który wspiera ruchy kołem kierownicy, aby zapobiec niezamierzonemu opuszczeniu wybranego toru jazdy.

• Samochodowy system komunikacji SYNC 2 z funkcją wzywania pomocy Emergency Assistance – system sterowania głosowego pozwala kierowcy skupić się na prowadzeniu samochodu, a po wypadku łączy osoby znajdujące się w pojeździe z operatorami lokalnych służb ratunkowych.

Stabilność w nowych Fordach S-MAX i Galaxy zapewniają systemy Curve Control i Roll Stability Control, które dostosowują moment obrotowy silnika i odpowiednio sterują układem hamulcowym, aby pomóc kierowcy w utrzymaniu samochodu na wybranym torze jazdy.

FORD S -Max Photo - Jed Leicester  07967091226

Z kolei podczas jazdy w mieście i na trasach szybkiego ruchu przydatne są takie systemy, jak:

• Inteligentny ogranicznik prędkości, który łączy w sobie funkcjonalność adaptacyjnego tempomatu oraz systemu rozpoznawania znaków drogowych. System monitoruje mijane znaki i samoczynnie dostosowuje prędkość pojazdu do obowiązujących na danym obszarze limitów, tym samym chroniąc kierowcę przed koniecznością zapłaty mandatu.

• Światła drogowe z układem zapobiegającym oślepianiu innych kierowców Glare-Free Highbeam – system wykrywa pojazdy jadące z przeciwka, a następnie przyciemnia obszar adaptacyjnych reflektorów LED, który może oślepić kierowcę innego pojazdu, zapewniając jednocześnie maksymalne oświetlenie pozostałego obszaru drogi.

Fordy S-MAX i Galaxy są już dostępne w sprzedaży w Europie.

Ford C-Max & S-Max, Mallorca Photo: James Lipman / jameslipman.com