EURONCAP: HYUNDAI SANTA FE Z PIĘCIOMA GWIAZDKAMI

hyundai-santa1

Zaprezentowany niedawno model Santa Fe nowej generacji otrzymał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w testach przeprowadzanych przez niezależną organizację Euro NCAP (European New Car Assessment Programme).

Samochód oferuje rozwiązania, które zapewniają użytkownikom komfort i bezpieczeństwo jazdy.


Zobacz relacje:

BEZPIECZEŃSTWO


 

– Ocena pięciu gwiazdek w testach Euro NCAP, którą uzyskał nowy Hyundai Santa Fe jest dowodem na to, że nasz flagowy SUV segmentu D odpowiada najwyższym standardom bezpieczeństwa. Uzyskana ocena potwierdza zaangażowanie marki Hyundai w poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań opartych o najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne – powiedział Andreas- Christoph Hofmann, Wiceprezes ds. Marketingu i Produktu Hyundai Motor Europe.

hyundai-santa2

Czwarta już generacja modelu została wyposażona w kompleksowe systemy bezpieczeństwa: aktywny system monitorowania martwego pola (Blind- Spot Collision Assist), asystent zapobiegania zderzeniu czołowemu z wykrywaniem pieszych i rowerzystów (Forward Collision- Avoidance Assist), aktywny system ostrzegania o ruchu poprzecznym podczas cofania (Rear Cross- Traffic Collision- Avoidance Assist), asystent utrzymywania pasa ruchu (Lane Keeping Assist), system monitorowanie tylnej kanapy (Rear Occupant Alert), asystent bezpiecznego wysiadania (Safety Exit Assist) oraz funkcję informowania o ograniczeniach prędkości (Speed Limit Info Function).

Wszystkie te rozwiązania i funkcje zwiększające bezpieczeństwo czynne i wspomagające kierowcę są częścią Hyundai SmartSense.

System monitorowania tylnej kanapy informuje o obecności pasażerów na tylnych siedzeniach oraz ostrzega kierowcę podczas wysiadania z samochodu. Inną nowością w samochodzie jest aktywny system ostrzegania o ruchu poprzecznym podczas cofania. Asystent bezpiecznego wysiadania zapobiega ryzyku wpadnięcia pod inny samochód poprzez chwilowe zablokowanie zamków drzwi i odblokowanie ich dopiero w chwili, gdy pasażerowie mogą bezpiecznie wysiąść z samochodu.

hyundai-santa3

Wysoki poziom bezpieczeństwa biernego uzyskano dzięki dalszemu zwiększaniu sztywności konstrukcji nadwozia w celu jeszcze skuteczniejszej ochrony pasażerów w razie kolizji. Powiększając powierzchnię blach nadwozia tłoczonych na gorąco oraz średnice punktów zgrzewania, zmniejszono całkowitą masę samochodu, przy jednoczesnym zapewnieniu bardzo wysokiej wytrzymałości nadwozia.

Lekka i zarazem wytrzymała konstrukcja nadwozia przyczynia się do poprawy własności jezdnych i do zwiększenia bezpieczeństwa pasażerów. W tym celu wykorzystano blachy i profile ze stali o podwyższonej wytrzymałości, które obecnie tworzą aż 57 procent konstrukcji nadwozia – jest to najwyższy w historii wskaźnik zastosowania blach o wysokiej wytrzymałości w modelu marki Hyundai.

Wśród innych modeli Hyundaia, które otrzymały najwyższe oceny w testach zderzeniowych Euro NCAP znalazły się: i30, Kona, Tucson oraz Ioniq oraz nowy Nexo (stał się pierwszym samochodem osobowym napędzanym ogniwami paliwowymi, któremu przyznano maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w testach Euro NCAP).