EURONCAP: JAGUAR E-PACE NIE ZAWIÓDŁ OCZEKIWAŃ

E-PACE_77

Nowy Jaguar E-PACE uzyskał ocenę pięciu gwiazdek w testach Euro NCAP. Pierwszy kompaktowy SUV marki zapewnia wszystkim bezpieczeństwo dzięki wysokim ocenom.

Wyniki: 86 proc. za ochronę dorosłych w pojeździe, 87 proc. za ochronę dzieci w pojeździe i 77 proc. za ochronę pieszych nie zawiodły konstruktorów nowego auta.


Zobacz także:

BEZPIECZEŃSTWO


 

E-PACE uzyskał najwyższą liczbę punktów w teście polegającym na uderzeniu bokiem w barierę, a także za ochronę dzieci przy zderzeniu bocznym i czołowym. W testach z symulowanym udziałem pieszych Jaguar otrzymał dobre oceny, zwłaszcza za ochronę głowy pieszego w przypadku kolizji.

Nowy model jest standardowo wyposażony w pełny zestaw systemów bezpieczeństwa, w tym system awaryjnego hamowania z funkcją wykrywania pieszych. Ta zaawansowana technologia potrafi wykryć ryzyko kolizji z samochodami lub pieszymi na drodze i automatycznie zainicjować awaryjne hamowanie.

– Bezpieczeństwo jest jedną z naszych podstawowych zasad w odniesieniu do klienta, więc z radością przyjęliśmy informację, że Jaguar E-PACE otrzymał od Euro NCAP maksymalną notę pięciu gwiazdek za bezpieczeństwo. E-PACE przyciągnie do marki Jaguar nowych klientów, zwłaszcza młode rodziny, dlatego bezpieczeństwo stanowi absolutny priorytet, a nam ewidentnie udało się je zapewnić. W połączeniu z wyróżniającym się designem i dobrymi własnościami jezdnymi E-PACE jest nowoczesnym Jaguarem w każdym calu – mówi Nick Rogers, dyrektor techniczny Jaguar Land Rover.

Łącząc zaawansowaną ochronę w przypadku zderzenia z aktywnymi systemami bezpieczeństwa, nowe auto pomaga zapobiegać wypadkom, a jednocześnie zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa pasażerów w razie kolizji.

Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy dostępne w modelu Jaguar E-PACE:
autonomiczny system hamowania awaryjnego: ostrzega sygnałem dźwiękowym przed zderzeniem z przodu, a jeśli kierowca nie zareaguje, uruchamia układ hamulcowy, aby ograniczyć skutki kolizji lub jej zapobiec;
reflektory Matrix-Laser LED: wykorzystują systemy Intelligent High Beam Assist (IHBA) i Adaptive Front Lighting (AFL) w celu podzielenia wiązki światła na niedostrzegalne pionowe wiązki, które maksymalizują strumień światła wokół nadjeżdżających pojazdów, a jednocześnie zapobiegają oślepianiu;
asystent pasa ruchu (Lane Keep Assist): wykrywa niezamierzone zjechanie z pasa i koryguje tor jazdy, aby utrzymać samochód na wybranym pasie;
system monitorowania zmęczenia kierowcy (Driver Condition Monitor): wykrywa zmęczenie kierowcy poprzez monitorowanie ruchów kierownicy oraz pedałów hamulca i przyspieszenia, aby wygenerować ostrzeżenia w razie wykrycia zmęczenia;
adaptacyjny tempomat z funkcją Queue Assist: automatycznie redukuje prędkość, gdy pojazd z przodu zwalnia, a gdy droga przed pojazdem jest wolna, powraca do wcześniej zadanej prędkości;
• poduszka powietrzna dla pieszego: powoduje napełnienie zewnętrznej poduszki chroniącej pieszych i rowerzystów przed uderzeniem w maskę i przednią szybę;
• system monitorowania ruchu za pojazdem: ostrzega kierowcę o pojazdach, pieszych lub innych zagrożeniach zbliżających się z dowolnej strony samochodu, generując ostrzegawcze sygnały dźwiękowe i wizualne;
• układ monitorowania martwego pola: ostrzega kierowcę o pojazdach znajdujących się w martwym polu lub szybko zbliżających się do niego migającą kontrolką ostrzegawczą oraz poprowadzi samochód w drugą stronę, jeśli zacznie on zmieniać pas.