EURONCAP: NOWA SKODA FABIA Z GWIAZDKAMI

fabia_ncap1

Nowa Škoda Fabia doskonale przeszła testy zderzeniowe Euro NCAP, zdobywając najwyższe noty we wszystkich czterech kategoriach.

Samochód otrzymał maksymalny wynik pięciu gwiazdek w dziedzinie: ochrony dorosłego, ochrony dziecka, systemów bezpieczeństwa i ochrony pieszego.


Zobacz także:

BEZPIECZEŃSTWO


 

Badający wyróżnili wytrzymałość kabiny pasażerskiej, chwaląc także ochronę najmłodszych pasażerów: Fabia zdobyła bardzo wysokie noty w zakresie ochrony dzieci zarówno w wieku osiemnastu miesięcy, jak i trzech lat. Mmocną stroną auta jest zarówno bezpieczeństwo bierne (wysokowytrzymała konstrukcja ze specjalnych stopów metali, dopracowane kontrolowane strefy zgniotu, standardowo aż sześć poduszek powietrznych z kurtynami powietrznymi oraz pięć pasów trzypunktowych), jak i bezpieczeństwo czynne (nowoczesne systemy elektroniczne).

Škoda Fabia  Press Launch 2014 Portugal

Wynik potwierdza, że wchodząca niebawem do polskich salonów Fabia wyróżnia nie tylko stylistyka, funkcjonalność i przemyślana oferta, ale też bezpieczeństwo. Nowy model wyposażony jest standardowo w aż sześć poduszek bezpieczeństwa oraz system stabilizacji toru jazdy ESP z rozbudowaną elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego XDS+ i hamulcem antykolizyjnym Multi-Collision Brake.

XDS+ wspiera kierowcę podczas pokonywania ostrych zakrętów. Działa on na zasadzie przyhamowywania koła po wewnętrznej stronie zakrętu, by na zewnętrznym pojawił się większy moment obrotowy, idealnie wyrównując napęd dla pewności i precyzji prowadzenia. Nieocenionym rozwiązaniem, mogącym w krytycznych przypadkach nawet uratować życie, jest także funkcja Multi-Collision Brake, która automatycznie hamuje samochód po rozpoznanej kolizji, nawet gdy kierowca nie naciska pedału hamulca. Zapobiega to kolejnemu zderzeniu lub zmniejsza prędkość, z jaką do niego dochodzi.

Fabia może być także wyposażona we Front Assistant, który mierzy odstęp od poprzedzającego pojazdu podczas jazdy. W przypadku niebezpiecznego zbliżenia się do niego, ostrzega kierowcę, a w razie zagrożenia – rozpoczyna automatyczne hamowanie.