FIAT I TATA: REORGANIZACJA W INDIACH

Mając na celu dalszy rozwój marki Fiat w Indiach, koncerny Fiat i Tata uzgodniły, że zarząd nad sferą handlową i dystrybucyjną Fiata na rynku indyjskim powierzony zostanie oddzielnej firmie, której wyłącznym właścicielem będzie Fiat Group.

Dystrybucja produktów z logo Fiata na obszarze Indii należy obecnie do firmy Tata Motors poprzez prowadzoną wspólnie sieć dealerską Tata-Fiat.

Przeniesienie dystrybucji i obsługi technicznej samochodów Fiata do nowej, specjalnie w tym celu powołanej firmy należącej do Fiat Group Automobiles, stanowi element strategii zwiększenia obecności marki Fiat na rynku Indii.

Zawiązane w roku 2006 joint-venture Fiat-Tata zajmuje się także produkcją samochodów w mieście Ranjangaon w indyjskim stanie Maharashra, gdzie na bazie najnowocześniejszych technologii przemysłowych powstają samochody marki Fiat i Tata, a także silniki i skrzynie biegów na potrzeby rynku lokalnego i na eksport.

Na mocy ostatnio podpisanego kontraktu wytwarzane są tam również silniki wysokoprężne małej pojemności (Small Diesel Engines) dla Maruti – Suzuki. Zakład Ranjangaon w ciągu ostatnich pięciu lat wyprodukował około 190 000 samochodów oraz 337 000 zespołów napędowych, a ponieważ nie został objęty nowym porozumieniem Fiat-Tata, pozostaje wciąż miejscowym producentem pojazdów i zespołów napędowych na potrzeby firm Fiat i Tata.

Rozwój nowej organizacji dealerskiej Fiata w Indiach będzie miał charakter progresywny, z wykorzystaniem 178 wspólnych dealerów Tata/Fiat w 129 lokalnych miastach, jako fundament dla przyszłej sieci sprzedaży.

Fiat utworzy nową, oddzielną firmę, która od Tata Motors przejmie całość działalności w sferze handlowej i obsługowej produktów dystrybuowanych pod marką Fiat.