FIAT: NOWE MODELE 500X HYBRID I TIPO HYBRID (CENY)

Marka Fiat przedstawia nowe modele 500X Hybrid i Tipo Hybrid, tym samym uzupełniając elektryfikację swojej gamy.

Droga ku elektryfikacji rozpoczęła się wraz z 500 Hybrid i Pandą Hybrid, następnie przyszedł czas na nowego Fiata 500 z silnikiem elektrycznym.


Zobacz także:

PREMIERY

ECO


 

Teraz na rynku debiutują nowe modele 500X i Tipo, z nowym napędem hybrydowym 48 V. Fiat dotrzymuje w ten sposób danej obietnicy oferowania co najmniej jednej wersji niskoemisyjnej dla każdego modelu i stawia kolejny krok na drodze do transformacji technologii napędowej i zrównoważonej mobilności.

Olivier Franҫois, dyrektor generalny marki Fiat i dyrektor marketingu Stellantis powiedział: Droga Fiata w kierunku elektryfikacji nadal trwa. Wraz z wprowadzeniem na rynek nowych modeli 500X Hybrid i Tipo Hybrid, wyposażonych w nową 48-woltową technologię hybrydową, gama Fiata jest w pełni zelektryfikowana. Możemy teraz zaoferować wszystkim naszym klientom zrównoważone rozwiązania w zakresie mobilności, niezależnie od ich potrzeb w tej dziedzinie, z prostą technologią i w przystępnej cenie. Jestem niezwykle dumny, gdyż jest to zgodne z naszą wizją: „Zielony jest tylko wtedy, gdy jest zielony dla wszystkich”. Ale to jeszcze nie koniec. Nasza podróż w kierunku zrównoważonej mobilności dla wszystkich trwa nadal, a naszym celem – jak już wspomniałem wcześniej – jest, aby co roku wprowadzać na rynek nowy samochód, począwszy już od 2023 roku. Każdy model będzie wyposażony w silnik elektryczny, tak aby od 2027 r. nasza gama była w pełni elektryczna.

Współpraca z (RED)

Premierowe wersje 500X Hybrid i Tipo Hybrid pojawią się w ramach serii specjalnej (RED), konsekwentnie przyczyniając się do rozpowszechniania przesłania, że każdy z nas może wnieść swój wkład w słuszną sprawę i stanąć u boku (RED) w walce z pandemią. 500X Hybrid i Tipo Hybrid, są bardziej zrównoważone i zaangażowane społecznie.

Wszystkie wersje 500X i Tipo wyposażone w napęd hybrydowy zostały oznaczone emblematem „Hybrid” na pokrywie bagażnika, składającym się z dwóch liści z kroplami rosy w kolorze niebieskim, intensywniejszym niż w przypadku 500 i Pandy, aby podkreślić technologiczną ewolucję napędu.

Nowy 48-woltowy NAPĘD HYBRYDOWY: dodatkowy zastrzyk energii w codziennym życiu

Tajemnica osiągów modeli 500X Hybrid i Tipo Hybrid tkwi w synergii silnika FireFly Turbo nowej generacji, 4-cylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1,5 litra, generującego moc 130 KM i moment obrotowy 240 Nm, oraz 48-woltowego silnika elektrycznego o mocy 15 kW, kontrolowanej przez nową 7-biegową, dwusprzęgłową, skrzynię automatyczną.

Dzięki zaawansowanej technologii hybrydowej, praca silnika FireFly jest wspomagana przez silnik elektryczny BSG, który zapewnia cichy, w 100% elektryczny rozruch, oraz przez silnik elektryczny poprawiający wydajność i dynamikę pojazdu, umożliwiając również jazdę przy wyłączonym silniku spalinowym.

Zużycie paliwa i emisja CO2

Jest to pierwsza hybryda w gamie Fiata, która wykorzystuje silnik elektryczny, odłączając całkowicie silnik benzynowy, który może pozostać nieaktywny nawet przez 47% czasu w cyklu WLTP. Biorąc pod uwagę jazdę jedynie w cyklu miejskim, wartość ta wzrasta do 62%. W rezultacie, nowa 48-woltowa hybryda to silnik benzynowy, który w cyklu miejskim (WLTP) zużywa mniej paliwa niż diesel.

Zalety nowego 48-woltowego silnika 1.5 T4 Hybrid są jeszcze większe niż w przypadku poprzedniego silnika 1.3 T4 (500X) – w nowej wersji niższa emisja CO2 (cykl WLTP). Praktycznie niezauważalne zmiany pomiędzy silnikiem elektrycznym a spalinowym nie wypływają na osiągi i wysoki komfort jazdy.

Osiągi

Są to również najbardziej efektywne modele w gamie, z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 9 sekund (Tipo) i 9,4 sekund (500X), ponieważ silnik elektryczny dostarcza moment obrotowy praktycznie natychmiastowo, wspomagając silnik spalinowy przy ponownym rozruchu i optymalizując jego osiągi, co łagodzi efekt „turbolag” i poprawia reakcję pedału przyspieszenia.

Analogicznie, w przypadku ruszania w trybie czysto elektrycznym, silnik spalinowy jest uruchamiany, aby wspomóc silnik elektryczny przy zwiększonym zapotrzebowaniu na moc.

E-motor zmienia punkt pracy silnika spalinowego, zapewniając mu maksymalną wydajność nawet na zimnym silniku. Funkcja ta przyspiesza proces rozgrzewania katalizatora, co przynosi dodatkowe korzyści pod względem zużycia paliwa i emisji spalin.

Jazda z napędem elektrycznym

Korzyści płynące z zastosowania napędu hybrydowego w obu nowych modelach są wielorakie, począwszy od rozruchu w trybie w 100% elektrycznym, który jest płynny, cichy i bez strat benzyny. Samochód może kontynuować jazdę w trybie całkowicie elektrycznym, w zależności od zapotrzebowania na moc i poziomu naładowania akumulatora („e-launch”). Zasilanie wyłącznie energią elektryczną może być również wykorzystywane do funkcji „e-creeping”, co jest przydatne przy serii krótkich, powtarzających się ruchów do przodu bez naciskania pedału gazu, na przykład w korku („e-queueing”). Samochód można również zaparkować w trybie w 100% elektrycznym, na pierwszym lub wstecznym biegu („e-parking”). Ponadto, hybrydowy układ napędowy został zaprojektowany tak, aby odzyskiwać energię zarówno podczas hamowania, jak i zwalniania.

Fiat 500X Hybrid, włoski crossover

Wraz z wprowadzeniem MY 2022 odświeżono wygląd nadwozia: na przodzie pojawiło się nowy emblemat „500″, a na tyle dynamiczny napis „FIAT”, synonim przynależności i charakteru. Te dwa elementy stylistyczne, które jeszcze bardziej unowocześniają 500X, to ukłon w stronę stylistyki i charakteru nowej, elektrycznej 500.

Gama 500X, dostępna w wersjach wyposażenia Cult, Club, Cross, (RED), Sport i specjalnej edycji Yacht Club Capri oraz w dwóch wariantach nadwozia (Hatchback i Dolcevita z miękkim dachem), obejmuje silnik 1.0 GSE T3 120 KM FWD. Wraz z nową wersją hybrydową tworzą one ofertę, która pod względem mobilności jest w stanie zaspokoić wszystkie potrzeby klientów.

Fiat Tipo Hybrid

Tipo Hybrid jest dostępne w pięciu wersjach wyposażenia (Tipo, City Life, City Cross, Cross i RED), w wersji nadwozia hatchback oraz w wersji kombi. Gama silników oprócz wersji hybrydowej obejmuje również silnik benzynowy 1.0 T3 o mocy 100 KM oraz silnik diesel 1.6 o mocy 130 KM.

Ceny na rynku polskim

Crossover 500X z napędem hybrydowym w najtańszej wersji Cross z nadwoziem hatchback kosztuje 112 700 zł. Za wersję Dolcevita z otwieranym dachem również w wersji Cross trzeba zapłacić 124 500 zł.

Z kolei wersja hybrydowa modelu Tipo City Cross w odmianie hatchback to wydatek 106 900 zł, a w wersji kombi 117 100 zł. W nadwoziu kombi dostępna jest też tańsza wersja City Life za 112 600 zł. Ponadto Tipo Cross oferowany jest w wersji RED, a jej cena to 115 700 zł dla nadwozia typu hatchback i 121 400 zł w odmianie kombi.