FORD: FIESTA ECONECTIC – JAZDA NA KROPELCE

Ford of Europe rozpoczął produkcję nowego Forda Fiesta ECOnetic, czyli najbardziej ekonomicznego i ekologicznego modelu w gamie. Napędzany silnikiem Duratorq TDCi o pojemności 1,6 litra, nowy Ford Fiesta ECOnetic zużywa średnio 3,3 l/100 i emituje 87 gramów CO2 na kilometr.

Pod maską nowego Forda Fiesta ECOnetic pracuje silnik wysokoprężny o mocy 95 KM i maksymalnym momencie obrotowym 205 Nm. Wytwarzany w niemieckich zakładach Forda w Kolonii samochód będzie dostępny z nadwoziem trzy- i pięciodrzwiowym.

– Ford Fiesta cieszy się w Europie dużą popularnością, a wersja z technologią ECOnetic dodatkowo zwiększy atrakcyjność tego modelu, oferując wysoką wydajność paliwowo-ekologiczną – powiedział Stephen Odell, dyrektor generalny i prezes Ford of Europe. Klienci docenią też fakt, że wprowadzone zmiany nie wpłynęły negatywnie na typową dla Forda jakość prowadzenia tego niewielkiego samochodu.

W nowym modelu z opracowaną przez Forda technologią ECOnetic zastosowano takie układy, jak Auto-Start-Stop, ładowanie akumulatora z odzyskiwaniem energii hamowania, oszczędny tryb pracy silnika EcoMode oraz lampkę kontrolną zmiany biegów. Inżynierowie Forda wprowadzili także zmiany w jednostce sterującej pracą silnika i zoptymalizowali przełożenia skrzyni biegów. Dopełnieniem całości są elementy redukujące opory powietrza: obniżone zawieszenie, osłona podwozia, owiewki kół oraz opony o niskich oporach toczenia.

Do końca 2012 roku połowa samochodów w europejskiej gamie Forda będzie oferowana w wersji ECOnetic, natomiast w roku 2013 już dwie trzecie aut w całej gamie będzie miało swoje ekologiczne odpowiedniki. Producent realizuje w ten sposób swój plan, w którym zobowiązuje się do obniżenia emisji CO2 w całej flocie o 30 procent w latach 2006 – 2020.