FORD: WYGODNA PODRÓŻ EXPLOREREM DLA WSZYSTKICH 7 PASAŻERÓW

Choć na rynku oferowana jest dość szeroka gama dużych SUV-ów, które mogą przewozić siedem osób, to wiele z nich zapewnia komfort jedynie pięciu pasażerom.

Skorzystanie z trzeciego rzędu siedzeń nie jest zbyt wygodne dla podróżnych, a dodatkowo istotnie zmniejsza przestrzeń bagażową. Ford tworząc Explorera podszedł do tego zadania zupełnie inaczej, dzięki czemu wnętrze zostało tak zaprojektowane, by łączyć praktyczność i trwałość z przestronnością i wysoką jakością wykończenia.


Zobacz także:

PREMIERY

E-BENZYNA ZANIECZYSZCZA POWIETRZE PODOBNIE JAK TRADYCYJNA


 

Wszystko zaczyna się jednak od silnika. Explorer korzysta z silnika hybrydowego, dzięki któremu sprawdzi się w każdych warunkach. Napęd plug-in hybrid (PHEV) łączy 3-litrowy, 6-cylindrowy silnik benzynowy EcoBoost o mocy 357 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 100 KM. Łączna moc wynosi więc 457 KM. Taka konfiguracja pojazdu pozwala na bezemisyjną jazdę w mieście oraz pokazać pełnię swoich możliwości na dłuższej trasie czy po zjeździe z utwardzonych szlaków. Samochód dzięki temu spełnia normę emisji spalin Euro 6.2, a jego emisja CO2 wynosi 71 g/km.

Wygoda dla kierowcy i pasażerów

Explorer został tak skonstruowany, by w środku podróżować mogło siedmiu dorosłych pasażerów. Ponadto, wszystkie fotele wykonano z grubej skóry.

Fotele w trzecim rzędzie są pełnowartościowymi miejscami podróży. Każdy z pasażerów ma do dyspozycji niemal metr przestrzeni od siedziska do dachu. Doskonale odnajdą się tam dorośli, wysocy pasażerowie, a nie tylko dzieci.

W Explorerze zastosowano rozwiązania, dzięki którym wygodnie poczują się wszyscy pasażerowie – i to zarówno podczas krótkich przejażdżek, jak i dłuższych podróży. Ponad metr przestrzeni na wysokości ramion i ponad 83 centymetry przestrzeni na nogi to wartości, dzięki którym w trzecim rzędzie miejsce dla siebie bez problemu znajdą dorośli pasażerowie. Drugi rząd siedzeń można przesuwać do przodu i do tyłu w zakresie kilkunastu centymetrów, co pozwala ustawić idealne pozycje dla pasażerów obu rzędów.

Siedzenia rozkłada i składa się elektrycznie za pomocą przycisków w bagażniku, co zdecydowanie ułatwia zmianę funkcjonalności samochodu w zależności od potrzeb. Praktycznym rozwiązaniem są także uchwyty na kubki znajdujące się po bokach trzeciego rzędu.

W całym samochodzie podróżujący mają do dyspozycji schowki o łącznej pojemności 123 litrów, co w połączeniu z 240-litrowym bagażnikiem (w układzie 7-miejscowym) umożliwia dalsze podróże w większym gronie.

Nieograniczone możliwości Explorera

Możliwości przewozowe samochodu są naprawdę duże. Przy złożeniu foteli drugiego i trzeciego rzędu, w układzie dwumiejscowym, powstaje przestrzeń bagażowa o imponującej pojemności 2274 litrów. W przypadku standardowego ustawienia dla pięciu pasażerów jest to 635 litrów. Podłoga bagażnika ma regulowaną wysokość, co pozwala na najlepsze możliwe wykorzystanie przestrzeni. Dodatkowo drzwi bagażnika otwierane są elektrycznie i bezdotykowo.

Samochód może holować przyczepę o maksymalnej masie do 2500 kg. Co ważne, Explorer jest wyposażony w system stabilizacji toru jazdy przyczepy. Wykrywa on wychylenie przyczepy i podejmuje czynności zwiększające stabilność i poprawiające kontrolę nad przyczepą. To m.in. zmniejszenie prędkości pojazdu czy zwiększanie nacisku hamulców na koła.

Do wyboru dwie luksusowe wersje

Ford Explorer dostępny jest w dwóch luksusowych wersjach wyposażenia – ST-Line oraz Platinum. W obu znajdują się 20-calowe koła ze stopów lekkich, reflektory w technologii LED, czujniki parkowania z przodu i tyłu, system kamer 360 stopni, układ wydechowy z dwoma podwójnymi chromowanymi końcówkami, 12,3-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego, panoramiczny, otwierany dach z roletą przeciwsłoneczną oraz cała gama asystentów bezpieczeństwa. Na pokładzie znajduje się także znakomity, 14-głośnikowy system audio Bang&Olufsen.

We wnętrzu Explorera w wersji Platinum dodatkowo zastosowano wstawki ozdobne z naturalnego drewna. Bogate wyposażenie podstawowe samochodu sprawia, że klientom najczęściej pozostaje wybrać tylko kolor nadwozia.

W obu przypadkach właściciele Explorera mogą korzystać z aplikacji FordPass, która jest nowym wymiarem zdalnej obsługi i znacząco poprawia komfort korzystania z samochodu. Można dzięki niej sprawdzić poziom paliwa czy naładowania baterii, ciśnienie w oponach, a także zdalnie go otworzyć i zamknąć. Poza tym przed podróżą można ogrzać wnętrze, a w przypadku zostawienia samochodu w nieznanym miejscu – sprawdzić jego lokalizację.