FORMUŁA 1: RENAULT MA NOWEGO PARTNERA – NOWA NAZWA

Firmy DP World i Renault F1 Team podpisały umowę, która potwierdza nowego, globalnego partnera logistycznego i tytularnego zespołu.

Od sezonu 2020 zmienia się nazwa francuskiej ekipy na Renault DP World F1 Team.


Zobacz także:

FORMUŁA 1


 

Firma DP World, światowy lider wymiany handlowej, została założona w 1972 roku w Port Rashid w Dubaju (Zjednoczone Emiraty Arabskie) i w szybkim tempie stała się głównym dostawcą rozwiązań logistycznych dla transportu towarów. Obecnie zatrudnia ponad 50 000 osób w ponad 150 oddziałach na całym świecie.

Firma dysponuje rozległą i strategiczną siecią placówek w portach, ośrodkach biznesu, centrach logistycznych, strefach ekonomicznych i centrach usług morskich, zarówno na stabilnych, jak i mocno rozwijających się rynkach całego świata. DP World korzysta z bogatej, połączonej infrastruktury, która obejmuje całość łańcucha dostaw.

– Cieszymy się z dołączenia DP World do rodziny Renault. Będzie to wyjątkowo ciekawa współpraca w wielu dziedzinach. Z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie współpracy z DP World, jednym z głównych dostawców rozwiązań logistycznych na świecie, aby wspólnie zbadać nowe kierunki rozwoju dla poprawienia naszego funkcjonowania i zmniejszenia oddziaływania na środowisko. Ambicją Formuły 1 jest doprowadzenia do zerowego bilansu węglowego w 2030 roku, dlatego stale modyfikujemy wdrażane rozwiązania, aby coraz szybciej zmniejszać nasz ślad węglowy. Wierzymy, że współpraca z DP World wskaże konkretne kierunki rozwoju, które umożliwią sprostanie wyzwaniom logistycznym naszego zespołu F1, a także w szerszej perspektywie przemysłu motoryzacyjnego na wielką skalę. Czekamy również na moment, w którym będziemy wzajemnie korzystać z wiedzy i doświadczenia naszych inżynierów, dzieląc się innowacyjnymi rozwiązaniami w ramach współpracy – powiedział Jérôme Stoll, prezes Renault Sport Racing.

– Jednym z naszych strategicznych celów jest rozwijanie innowacyjnych rozwiązań logistycznych dla branży motoryzacyjnej. Umowa z Renault F1 Team to pierwszy etap w poszukiwaniu kierunków działania w celu zwiększenia efektywności i ograniczenia kosztów w światowym łańcuchu dostaw sektora motoryzacyjnego, z jednoczesnym podniesieniem jego szybkości i przejrzystości działania oraz ograniczeniem wpływu na środowisko. Poza niezaprzeczalną wartością platformy marketingowej Formuły 1, jest to najbardziej zaawansowana i nasycona technologicznie dziedzina sportu na świecie, która wykorzystuje wiele danych, aby osiągać coraz większą skuteczność na torze. DP World wykorzystuje technologie w ten sam sposób. Korzystamy z danych i stawiamy na innowację, aby logistyka była bardziej efektywna, a wymiana handlowa bardziej przemyślana, dla lepszej przyszłości nas wszystkich – skomentował Sultan Ahmed Bin Sulayem, prezes Grupy DP World i dyrektor generalny DP World.

Przypomnijmy, że cztery pierwsze wyścigi Grand Prix sezonu 2020 (Australia, Bahrajn, Wietnam i Chiny) zostały odwołane z powodu koronawirusa.