FRANKFURT 2017: NOWE COUPE I KABRIOLETY MERCEDESA AMG

Merc-AMG-fr1

Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego (IAA) we Frankfurcie Mercedes-AMG aktualizuje Klasę S z nadwoziami Coupé i Kabriolet.

Zmodernizowane modele wyróżnia szereg nowych rozwiązań technicznych oraz zmian wizualnych. W przednim pasie dominuje teraz osłona chłodnicy Panamericana, zapewniająca jeszcze bardziej niezależny wygląd.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

FRANKFURT 2017


 

Warianty S 63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet (średnie zużycie paliwa: 9,3 i 10,1 l/100 km; średnie emisje CO2: 211 i 229 g/km) otrzymują 4-litrowy silnik AMG V8 biturbo z turbosprężarkami twin scroll i systemem dezaktywacji cylindrów (Coupé), który zastępuje montowaną wcześniej jednostkę 5.5 V8 biturbo.

Merc-AMG-fr2

Pomimo mniejszej pojemności nowy motor generuje moc 450 kW (612 KM), o 20 kW (27 KM) wyższą od poprzednika. Listę nowości uzupełnia przekładnia AMG Speedshift MCT 9G oraz w pełni aktywny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+.

Także topowe, 12-cylindrowe odmiany S 65 Coupé i Cabriolet (średnie zużycie paliwa: 11,9 i 12,0 l/100 km; średnie emisje CO2: 279 i 272 g/km) zyskują efektowny grill Panamericana. 6-litrowa jednostka AMG V12 biturbo nadal osiąga moc 463 kW (630 KM) i okrągłe 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

DESIGN

Nowe Klasy S Coupé i Cabriolet sygnowane przez AMG dają się natychmiast rozpoznać dzięki osłonie chłodnicy AMG Panamericana z pionowymi, chromowanymi listwami. Przedni zderzak swoim wyprofilowaniem przypomina skrzydło samolotu. Po bokach ma dwa duże wloty powietrza z elementami ozdobnymi w kolorze czarnym (wysoki połysk), a jego dolny spojler z aerodynamicznie ukształtowaną, chromowaną krawędzią ogranicza zjawisko unoszenia przedniej osi.

Merc-AMG-fr3

Osłony progów z trójwymiarowym, chromowanym wykończeniem obniżają sylwetkę dwudrzwiowych Klas S. Znakiem rozpoznawczym wersji AMG są duże, kute obręcze z lekkich stopów, standardowo o średnicy 19 cali w przypadku S 63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet oraz 20 cali w przypadku S 65 Coupé i Cabriolet. Fascynujące wzornictwo mają kute felgi odmian V12. Każde z 16 ramion jest w nietypowy sposób „zakręcone”, tak że przy odpowiednim oświetleniu jego kontury zdają się promieniować w kierunku piasty.

Muskularny tylny pas wyróżnia się nowym zderzakiem z dyfuzorem oraz przeprojektowanymi podwójnymi końcówkami układu wydechowego AMG. Dodatkiem wersji Coupé i Cabriolet są tylne lampy wykorzystujące diody organiczne – OLED.

Sportowe fotele AMG z funkcją pamięci oraz podgrzewaniem zapewniają kierowcy i pasażerowi z przodu wydatniejsze podparcie boczne. Skórzana tapicerka nappa ma emblematy AMG na przednich i tylnych oparciach. Trójramienna kierownica Performance posiada łopatki do ręcznej zmiany biegów, charakterystycznie wyprofilowany wieniec, w miejscach chwytu obszyty perforowaną skórą, oraz metalową plakietkę z logo AMG. Na życzenie dostępna jest również kierownica pokryta skórą nappa i mikrofibrą Dinamica.

Merc-AMG-fr4

Wskaźniki prezentowane są na kolorowym ekranie TFT o przekątnej 31,2 cm. Kierowca ma do wyboru trzy wersje interfejsu: klasyczny, sportowy i progresywny.

ZAWIESZENIE

Modele S 63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet oraz S 65 Cabriolet wyposażono w zawieszenie AMG Ride Control+ z tłumieniem adaptacyjnym. Klienci mają do wyboru trzy tryby pracy zawieszenia: komfortowy (Comfort), przeznaczony na długie trasy, lub jeden z dwóch sportowych (Sport i Sport+), dla dynamicznego prowadzenia. Stopnie ugięcia i odbicia są regulowane niezależnie od siebie, z uwzględnieniem aktualnych warunków jazdy oraz jakości nawierzchni.

Inżynierowie zastosowali masywniejszy stabilizator oraz sztywniejsze mocowanie ramy pomocniczej tylnej osi.

Zawieszenie AMG Active Ride Control w S 65 Coupé zawczasu wykrywa i przygotowuje się do tłumienia nierówności, nim pojazd po nich przejedzie. W tym celu wykorzystuje aktywne kolumny resorujące z adaptacyjnymi amortyzatorami. System precyzyjnie skanuje drogę przed autem za pomocą kamery stereoskopowej, a zebrane informacje wykorzystuje do odpowiedniego ustawienia resorowania każdego z kół, tak aby z wyprzedzeniem zapewnić najwyższy komfort resorowania.

Merc-AMG-fr5

Kierowca ma do wyboru dwa tryby pracy zawieszenia: komfortowy lub sportowy, może też włączyć albo wyłączyć funkcję pochylania w zakrętach. Przy wyższych prędkościach zawieszenie zostaje obniżone o 15 mm w celu ograniczenia oporu aerodynamicznego i zwiększenia stabilności prowadzenia.

Elektromechaniczny sportowy układ kierowniczy ze wspomaganiem zależnym od prędkości ma przekładnię o zmiennym przełożeniu. Wspomaganie pracuje w jednym z trzech trybów: Comfort, Sport lub Sport+.

Wysokowydajny układ hamulcowy pozwala szybko i skutecznie wytracać prędkość i jest odporny na przegrzani. Z przodu nowe modele zaopatrzono w kompozytowe tarcze hamulcowe o wymiarach 390 x 36 mm i sześciotłoczkowe aluminiowe stałe zaciski, a z tyłu – w tarcze o wymiarach 360 x 24 mm oraz jednotłoczkowe zaciski pływające. Na życzenie dostępne są ceramiczno- kompozytowe hamulce AMG (przód 420 x 40 mm, tył – 360 x 32 mm).

Merc-AMG-fr6

Trzystopniowy system ESP zwiększa bezpieczeństwo. Kierowca ma do wyboru tryby: ESP ON, ESP Sport Handling Mode (pozwala na agresywniejszą jazdę i większe odchylenia toru jazdy) oraz ESP OFF (dezaktywacja systemu).

AMG DYNAMIC SELECT

Kierowca może wszechstronnie wpływać na charakterystykę nowych modeli, korzystając z czterech trybów jazdy: Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual. Każdy z nich modyfikuje kluczowe parametry pojazdu, takie jak reakcje silnika i skrzyni biegów, charakterystyka pracy zawieszenia i układu kierowniczego, zestrojenie stabilizacji toru jazdy ESP oraz napędu na obie osie (w przypadku S 63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet). S 63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet oferują także program Race, zaś S 65 Coupé – tryb Curve.

Modele S 63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet (LHD) oraz S 63 Coupé i Cabriolet (RHD) oferują teraz funkcję Race Start z nowym sterowaniem. Po wybraniu trybu Sport lub Sport+ kierowca musi tylko wcisnąć mocno lewą nogą pedał hamulca, a prawą – wdusić jednocześnie pedał przyspieszenia. Pokładowa elektronika dobierze właściwe obroty.

Merc-AMG-fr7

Każdy, kto chce dodatkowo zindywidualizować swój egzemplarz pokazywanych na targach motoryzacyjnych Motor Show we Frankfurcie nowych modeli S 63 4MATIC+ lub S 65, ma do wyboru szeroką gamę opcji z zakresu techniki oraz wyglądu zewnętrznego i wystroju wnętrza. Entuzjaści sportów motorowych mogą śledzić liczne dane samochodu i czasy przejazdu na torze wyścigowym za pomocą aplikacji AMG Track Pace.

Z okazji debiutu S 63 4MATIC+ Coupé Mercedes-AMG wprowadza do sprzedaży ekskluzywną serię Yellow Night Edition. Model będzie można zamawiać przez 6 najbliższych miesięcy. Z zewnątrz wyróżnia go jeden z dwóch lakierów do wyboru – szary selenit magno lub czerń nocy magno – oraz dyskretne, żółte pasy ozdobne na obudowach bocznych lusterek i naklejane pasy po bokach nadwozia.

Ekskluzywny charakter specjalnej edycji podkreślają 7-ramienne obręcze z lekkich stopów w kolorze czarnym, z lśniącymi rantami, oraz lakierowane na żółto zaciski wysokowydajnego kompozytowo-ceramicznego układu hamulcowego AMG.