GENEWA 2015: HONDA CIVIC TYPE R – BARDZIEJ DYNAMICZNA

Honda_C1_Type_R

Nowa Honda Civic Type R, której światowa premiera odbędzie się podczas salonu Geneva International Motor Show 2015, otrzyma szereg atrakcyjnych elementów stylizacyjnych.

Zostały one opracowane w wyniku zakrojonych na szeroką skalę testów prowadzonych zarówno w tunelu aerodynamicznym, jak komputerowo. W rezultacie powstał samochód odznaczający się bardzo wysoką stabilnością podczas jazdy z dużą prędkością oraz wysoką siłą docisku.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2015


 

Doskonałe parametry aerodynamiczne nadwozia pozwalają w pełni wykorzystać zalety 2-litrowego silnika benzynowego VTEC Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który rozpędza nową Hondę Civic Type R do 270 km/h. Auto jest wyposażone w napęd na przednie koła.

Honda_C2_Type_R

Nowa, niemal całkowicie płaska osłona podwozia usprawnia przepływ powietrza pod samochodem i optymalizuje siłę docisku, łącząc się z tylnym dyfuzorem, dzięki czemu samochód „klei się” do drogi. Charakterystyczne tylne skrzydło poprawia wizerunek auta, a dzięki odpowiedniemu wyprofilowaniu, zapewnia dodatkową siłę docisku.

Szeroki przedni splitter i wydatne boczne progi odpowiednio kierują strumień powietrza opływającego nadwozie i redukują siłę nośną, natomiast przedni zderzak został ukształtowany tak, aby niwelować turbulencje powietrza wokół przednich kół, co redukuje opór i zwiększa stabilność podczas jazdy z dużą prędkością.

W ujarzmieniu dużej mocy silnika nowego Civica Type R pomaga kierowcy wyczynowy układ hamulcowy firmy Brembo, zastosowany przy kołach przedniej osi. Układ, opracowany specjalnie dla tego modelu, obejmuje nawiercane tarcze o średnicy 350 mm oraz czterotłoczkowe zaciski.

Honda_C3_Type_R

Całość uzupełniają nowe, 19-calowe obręcze aluminiowe w stylu zarezerwowanym wyłącznie dla modelu, które szczelnie wypełniają nadkola i pozwalają na zastosowanie większych tarcz hamulcowych.

Projektanci marki wiele uwagi poświęcili również kwestii wydajności cieplnej, co miało wpływ na wygląd wielu elementów nadwozia. Powiększone górne i dolne wloty powietrza w przednim zderzaku, otwory w panelu ponad przednimi kołami oraz wloty w przednich nadkolach zapewniają lepsze chłodzenie wysilonego silnika.

Honda Civic Type R zostanie na International de l’Automobile IAA w Genewie zaprezentowana w kolorze białym – Championship White, który stosowano we wszystkich generacjach kultowych modeli Type R.