GENEWA 2015: NOWY MERCEDES – MAYBACH PULLMAN

Mercedes-Maybach S600 Pullman

50. urodziny najbardziej znanej limuzyny Pullman – Mercedesa 600 – zbiegają się z wyjątkową premierą. Podczas Salonu Samochodowego – Geneva International Motor Show 2015 zadebiutuje nowa generacja Pullmana.

Topowy model Mercedes-Maybach, z mierzącym 6,5 m długości nadwoziem oraz oddzieloną od szoferki kabiną, pozwala podróżować czterem pasażerom naprzeciwko siebie.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2015


 

To wzorzec motoryzacyjnego luksusu i wyrafinowania – tradycyjnych cech marki Maybach.

Mercedes-Maybach Pullman dysponuje przestronną, gustownie wykończoną kabiną pasażerską, zaprojektowaną pod kątem najwyższego komfortu, i jako limuzyna do jazdy z szoferem spełnia najwyższe oczekiwania w zakresie ekskluzywności oraz luksusu. Standardowo na pasażerów czekają dwa wszechstronnie regulowane fotele umieszczone przodem do kierunku jazdy. Wnętrze oferuje największą w segmencie ilość miejsca na nogi, a szerokie drzwi umożliwiają wygodne wsiadanie i wysiadanie.

Typowo dla limuzyn Pullman, cztery osoby mogą usiąść twarzami do siebie, i zasłonić szoferkę elektrycznie sterowaną szybą. Ceny modelu rozpoczynają się od około 500 tysięcy euro, a oferta obejmuje niemal nieskończone możliwości indywidualizacji. Pierwsi klienci odbiorą swoje pojazdy na początku 2016 roku.

Mercedes-Maybach Pullman (VV 222) 2015

Przedstawiciele władzy, szefowie państw i rodziny królewskie z całego świata od dekad pozostają wierni limuzynom Mercedes-Benz oznaczonych jako „Pullman” – majestatycznych pojazdów, dopasowanych do najwyższego statusu ich pasażerów. Wraz z nowym modelem producent wzmacnia swoją pozycję w tym wymagającym segmencie.

Kabina wyróżnia się unikalnym wyposażeniem – nie trzeba dodawać, że swoim nabywcom oferuje wyjątkowe możliwości indywidualizacji, w tym specjalne, kilkuwarstwowe lakiery. Dodatkowych informacji na ten temat udzielają opiekunowie klienta w centrach Maybacha w Europie oraz doradcy w salonach Mercedes-Benz.

Przestrzenne wymiary i silnik V12

Przy długości 6499 mm Pullman jest o 1043 mm dłuższy niż Mercedes- Maybach Klasy S. Jego rozstaw osi mierzy imponujące 4418 mm. Wysokość nadwozia – 1598 mm, czyli o 100 mm więcej niż mierzy karoseria Klasy S – przekłada się na dodatkową przestrzeń nad głowami (+60 mm względem Mercedesa-Maybacha Klasy S).

Do napędu Pullmana służy 6-litrowa jednostka V12 biturbo o mocy 390 kW (530 KM). Osiąga ona maksymalny moment obrotowy o wartości 830 Nm, dostępny już od 1900 obr./min.

Od salonki do limuzyny

Nazwa „Pullman” wywodzi się od luksusowych wagonów kolejowych firmy American Pullman Palace Car Company. Począwszy od lat 60., Mercedes-Benz zaczął oznaczać nią przedłużane wersje swoich największych limuzyn. Najbardziej znany Pullman – Mercedes-Benz 600 (typoszereg W 100) – kończy w tym roku 50 lat. Jego premiera odbyła się w 1965 roku. Wcześniej ten sam przydomek nosiły trzy przedłużane egzemplarze modelu 300 „Adenauer” z 1960 roku, a później otrzymały go również przedłużane serie 109 i 126 (produkcja specjalna) oraz 140 i 220 (produkcja seryjna).

Mercedes-Maybach Pullman (VV 222) 2015

Najnowszy Pullman, podobnie jak poprzednicy, umożliwia komfortową podróż czterem pasażerom twarzami zwróconymi do siebie. Właściciel i jego gość mają do dyspozycji standardowe, ekskluzywne fotele; dwie kolejne osoby mogą usiąść na rozkładanych siedzeniach umieszczonych tyłem do kierunku jazdy. Na życzenie Pullman oferowany jest też wyłącznie z dwoma miejscami.

Ekskluzywne fotele zapewniają unikalny poziom komfortu – mają wszechstronną regulację, w tym oparcie pochylane bez zmiany pozycji siedziska. Jego położenie można regulować osobno, zarówno w kierunku pionowym, jak i wzdłużnym. Kąt pochylenia oparcia waha się od 19 do 43,5 stopnia – zależnie od tego, czy pasażer chce pracować, czy woli odpocząć. Do dyspozycji jest też regulowane w dwóch płaszczyznach podparcie nóg oraz luksusowe zagłówki.

Długie drzwi ułatwiają dostęp do kabiny, a szerokie tylne słupki oraz zintegrowane rolety pozwalają zachować prywatność, podobnie jak elektrycznie sterowana szyba oddzielająca szoferkę od przedziału pasażerskiego. Można ją przyciemnić za naciśnięciem przycisku. Elektryczną regulację ma również mocowanie standardowego, 18,5-calowego ekranu zamontowanego naprzeciwko tylnych foteli.

Wnętrze Pullmana jest standardowo wykończone wysokiej jakości skórą, która pokrywa nie tylko fotele i podsufitkę, ale również osłony drzwi i obudowy konsoli. Ukłonem w stronę klasycznych limuzyn są trzy analogowe wskaźniki zamontowane w podsufitce, informujące pasażerów tylnych foteli o temperaturze powietrza na zewnątrz, prędkości pojazdu i aktualnej godzinie.

Nabywcy, którzy oczekują bezkompromisowej jakości brzmienia, mogą wybierać spośród dwóch systemów audio renomowanej, berlińskiej firmy Burmester – standardowego nagłośnienia przestrzennego lub opcjonalnego systemu Burmester High-End 3D Surround Sound System, zapewniającego jeszcze lepsze odwzorowanie dźwięku.

Podczas targów motoryzacyjnych International de l’Automobile IAA w Genewie na stoisku marki będzie – choć przez chwilę – można się poczuć jak prezydent, milioner czy szejk…