GENEWA 2016: TRZY PREMIERY KIA – NA RYNKU W TYM ROKU

Kiagenev_1

Na 86. Międzynarodowym Salonie Samochodowym Geneva International Motor Show KIA pokazała aż trzy całkowicie nowe modele. Światową premierę ma Optima w nadwoziu kombi.

Z kolei europejskie debiuty odnotowują Optima Plug-in Hybrid i hybrydowy crossover Niro, który trafi do polskich salonów już w trzecim kwartale tego roku. Natomiast Optima kombi oraz Optima Sedan Plug-in Hybrid w naszych salonach pokażą się w kwartale czwartym.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2016


 

– Trzy nowe modele stanowić będą ważny element jeszcze większego wzrostu obecności Kia w Europie. Decyzja wystawienia pierwszego kombi segmentu D i pierwszej hybrydy plug-in na targach motoryzacyjnych w Genewie demonstruje nasze zaangażowanie w tym niezwykle istotnym sektorze motoryzacji pod kątem przekonania nowych nabywców zarówno prywatnych jak i korporacyjnych do marki. Niro podniesie ponadto naszą atrakcyjność dla klienta europejskiego jako doskonałe połączenie funkcjonalności crossovera z oszczędnością napędu hybrydowego, co pozwoli znacznie obniżyć koszty eksploatacji. Niro i Optima Plug-in Hybrid pomogą nam spełnić zapowiedź przyjętego na rok 2020 globalnego celu redukcji przeciętnego zużycia paliwa w skali flotowej o 25 procent w stosunku do roku 2014 – mówi Michael Cole, dyrektor operacyjny (COO) Kia Motors Europe.

Kiagenev_2

Nowa Kia Optima Sportswagon

Optima kombi – wzorowana na modelu studyjnym o nazwie Sportspace, który debiutował podczas poprzedniego salonu genewskiego – charakteryzuje się efektownym designem i wysoką jakością wykończenia wnętrza. Dodatkowymi atutami, dedykowanej wyłącznie na rynki Europy wersji są przestronniejsze i bardziej funkcjonalne wnętrze oraz dynamiczna i opływowa sylwetka nadwozia.

Optima Sportswagon jest samochodem praktycznym – oferuje wysokiej jakości wykonanie i dobrej klasy materiały we wnętrzu, zaprojektowanym z myślą o ergonomicznej i komfortowej obsłudze. Niektóre elementy wyposażenia i systemy asystujące dostępne w nowym aucie wcześniej były stosowane wyłącznie w samochodach wyżej klasy.

Kiagenev_3

Pierwsze kombi segmentu D w historii marki Kia jest wyposażone w nowoczesny, audio -wizualny system nawigacyjny (AVN) dostępny z 7- lub 8-calowym ekranem dotykowym. Ponadto, Optima Sportswagon jest pierwszym modelem Kia, którego system multimedialny został przystosowany do współpracy z aplikacjami Android Auto i Apple CarPlay. Sportswagon ma przestronny bagażnik i kanapę dzieloną w proporcjach 40:20:40. Pakowanie bagaży ułatwia system Smart Power Tailgate, czyli elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika.

Napędzana na przednie koła Optima Sportswagon będzie oferowana z trzema silnikami. Pod maskę tego praktycznego kombi może trafić turbodiesel 1.7 CRDi o mocy 141 KM, wolnossący silnik 2.0 CVVL osiągający moc 163 KM lub najmocniejszy, 2.0 T-GDI oddający kierowcy do dyspozycji 245 KM i 353 Nm.

Kiagenev_4

Nowa Optima Plug-in Hybrid

System napędu PHEV będzie znaczącym uzupełnieniem gamy modelowej sedana Kia segmentu D. Optima Plug-in Hybrid napędzana jest silnikiem elektrycznym o mocy 50 kW zasilanym baterią akumulatorów litowo- polimerowych o pojemności 9,8 kWh. Zasięg auta to ponad 54 km tylko „na elektryczności” przy prędkościach rzędu 120 km/h.

Sercem zespołu napędowego jest czterocylindrowa jednostka benzynowa ‘Nu’ 2.0 GDI, rozwijająca moc 156 KM i moment obrotowy 189 Nm, sprzężona z silnikiem elektrycznym. Układ ten umożliwia dalszą jazdę po wyczerpaniu akumulatorów i ich doładowywanie (charge- sustaining mode). W warunkach wspomagania jednostki spalinowej przez silnik elektryczny łączna moc napędu wynosi 205 KM przy 6000 obr./min. a moment sięga 376 Nm przy zaledwie 2300 obr./min.

Kiagenev_5

W Optimie PHEV zastosowano szereg rozwiązań dla poprawy aerodynamiki, m.in. re-design przedniego i tylnego zderzaka oraz wolno- przepływowy grille (air-flap grille), czego efektem jest spadek współczynnika oporu aerodynamicznego Cd do 0,25. Jest wyposażona w dwa rozwiązania umożliwiające oszczędzanie i odzysk energii akumulatorów – system hamowania regeneratywnego oraz zaawansowany system ogrzewania, przewietrzania i klimatyzacji (HVAC) z możliwością włączenia tylko po stronie kierowcy. Bliżej końca roku dostępna będzie funkcja Coasting Guide Control (CGC, kontroli warunków jazdy).

Kia Niro HEV

Pokazywany po raz pierwszy w Europie nowy, niskoemisyjny crossover o napędzie hybrydowym Niro powstał na bazie istniejących płyt podłogowych Kia. Auto wyposażono w zaawansowany napęd hybrydowy. Model HEV odznaczać się będzie oszczędnością paliwa. Benzynowa jednostka ‘Kappa’ 1.6 GDI rozwija moc 105 KM oraz moment 147 Nm i współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 32 kW zasilanym baterią akumulatorów jonowo- litowych o pojemności 1,56 kWh.

Kiagenev_6

Łączna moc 141 KM tego zespołu napędowego przenoszona jest przy momencie 264 Nm na koła przednie pojazdu – poprzez sześciostopniową przekładnię dwusprzęgłową (6 DCT). Zaletą pojazdu jest funkcjonalność i komfort przestrzeni pasażerskiej.

Do wiodących w \klasie wymiarów należy przestrzeń na głowę oraz 421-litrowa pojemność bagażnika, z miejscem na pełnowymiarowe koło zapasowe. Począwszy od IV kwartału 2016 Kia Nitro dostępna będzie z funkcjonalnością holowania przyczepy hamowanej o masie 1300 kg.

Rozpoczęcie seryjnej produkcji Niro planowane jest w maju 2016 roku, a początek sprzedaży na rynkach Europy – od trzeciego kwartału bieżącego roku.

Kiagenev_7