GOODYEAR: BADANIA NAD BEZPIECZEŃSTWEM RAZEM Z LSE

cont_bada455

Goodyear nawiązał współpracę z Londyńską Szkołą Ekonomii i Politologii (LSE). Razem przeprowadzą nowatorskie badanie w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Pozwoli to pogłębić wiedzę o zachowaniach użytkowników dróg. Badacze sprawdzą, w jaki sposób kierowcy wpływają na zachowanie innych na drodze.


Zobacz także:

BEZPIECZEŃSTWO


 

Przedsięwzięcie, którego realizacją będzie zarządzać LSE Consulting, ma wnieść do debaty na temat bezpieczeństwa drogowego w Europie wyjątkowe empiryczne obserwacje.

– Aktualne badania z zakresu bezpieczeństwa drogowego przeważnie analizują, jak kierowcy korzystają ze swoich pojazdów w środowisku fizycznym, z pominięciem środowiska społecznego. Nasz nowy projekt badawczy ma na celu analizę interakcji kierowców między sobą, ich stosunek do innych użytkowników dróg oraz wpływ tych stosunków na ryzykowną jazdę. Zespół naszych badaczy z wydziału psychologii społecznej LSE zastosuje najnowsze techniki badawcze w dziedzinie psychologii społecznej, aby zbadać zjawiska z zakresu bezpieczeństwa drogowego w dotychczas rzadko rozpatrywanym aspekcie – wyjaśnił Chris Tennant, szef projektu badawczego ze strony LSE.

Nawiązanie współpracy z LSE jest kolejnym działaniem Goodyeara na rzecz poprawy bezpieczeństwa drogowego. Poprzez realizację kolejnych projektów badawczych i dostarczenie nowych danych statystycznych, znany producent opon chce zachęcić do dalszej debaty w tym ważnym społecznie zagadnieniu. Zebrane informacje mają też posłużyć do opracowania kolejnej rekomendacji na rzecz poprawy bezpieczeństwa drogowego.

– Wydział Psychologii Społecznej LSE jest źródłem przełomowych badań z obszaru zachowań ludzi w sytuacjach społecznych już od 50 lat. Jesteśmy podekscytowani perspektywą współpracy z jednym z wiodących światowych ośrodków badawczych w zakresie analizy, która ma szanse wnieść cenne informacje i wnioski do debaty o bezpieczeństwie drogowym – skomentował Olivier Rousseau, wiceprezes ds. opon osobowych firmy Goodyear w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

Częścią projektu badawczego, realizowanego wspólnie z LSE, będzie przeprowadzane w 15 krajach ogólnoeuropejskie badanie zachowań kierowców. Uzyskana dzięki temu wiedza ma przysłużyć się realizacji – wspieranej od dawna przez Goodyeara – koncepcji kształcenia ustawicznego jako fundamentu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wiele badań i rekomendacji ustawodawczych opracowanych przez Goodyeara, w tym koncepcja stopniowanego prawa jazdy, wspiera tę filozofię.

Goodyear jest bardzo zaangażowany w podnoszenie poziomu bezpieczeństwa na drogach, czego wyrazem są m.in. zrealizowane do tej pory badania: na temat początkujących kierowców (2012), instruktorów jazdy (2013) i rodziców początkujących kierowców (2014). Uzyskane w ten sposób dane pomogły w opracowaniu i publikacji tzw. Białej Księgi „Bezpieczeństwo przede wszystkim: poprawa bezpieczeństwa drogowego dla początkujących kierowców”, której drugą edycję wydano w listopadzie 2014 roku. Biała Księga trafiła do najważniejszych ustawodawców i organizacji zajmujących się bezpieczeństwem na drogach, aby wesprzeć je w działaniach na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w Europie.

Najnowsze wydanie Białej Księgi Goodyear: „Bezpieczeństwo Przede Wszystkim: poprawa bezpieczeństwa drogowego dla początkujących kierowców” można znaleźć pod adresem:http://www.goodyear.eu/home_en/images/goodyear_road_safety_whitepaper_2014_tcm2093-164518.pdf.

Londyńska Szkoła Ekonomii i Politologii (LSE) jest jedną z wiodących światowych uczelni zajmujących się naukami społecznymi. To specjalistyczny uniwersytet o globalnym zasięgu. LSE zatrudnia ponad 3000 pracowników naukowych, z czego około 46 proc. pochodzi spoza Wielkiej Brytanii.

Dane z wcześniejszych badań nad młodymi kierowcami (poniżej 25. roku życia):
* 65% młodych kierowców ma dziś w samochodzie więcej urządzeń rozpraszających uwagę niż kiedykolwiek wcześniej;
* 40% młodych kierowców skłonnych jest podejmować ryzyko;
* 29% młodych kierowców ma skłonność do ignorowania rad otrzymanych podczas nauki jazdy;
* 29% młodych kierowców nie dostrzega wartości nauki jazdy;
* 76% instruktorów jazdy życzyłoby sobie, żeby rodzice dawali dzieciom lepszy przykład.