GP MONACO HISTORIQUE: LEGENDARNE AUDI NA STARCIE

Grand Prix Historique in Monaco

Fani wyścigów samochodów zabytkowych mieli okazje przeżycia niezwykłych chwil. 10 i 11 maja w Księstwie Monako ponownie zagościły ikony historycznej motoryzacji.

W spektakularnym wyścigu rozegranym podczas Grand Prix Monaco Historique, wzięły udział samochody wyścigowe z najróżniejszych epok. Podczas imprezy, Audi reprezentowły Auto Union Typ C z roku 1936 i Auto Union Typ D z roku 1939.


Zobacz także:
HISTORIA – OLDTIMERS
SPORT


Za kierownicą modelu Typ C zasiadła ikona Formuły 1 i Le Mans Jacky Ickx. Pojazdem Auto Union Typ D pojechał Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego.

W sezonie wyścigowym 1936, to Auto Union Typ C wyznaczało trendy. Historia najbardziej utytułowanego kierowcy Auto Union, Bernda Rosemeyera, który w tym właśnie roku został Mistrzem Europy, jest nierozerwalnie związana z modelem Typ C. 520 KM z 16 cylindrów zapewniało „srebrnej strzale“ prędkość maksymalną do 340 kilometrów na godzinę. Samochód ten, dzieło Ferdinanda Porsche, uchodzi za protoplastę dzisiejszych samochodów Formuły 1.

Grand Prix Historique in Monaco

Jego sercem jest zamontowany między miejscem kierowcy, a tylną osią silnik o pojemności sześciu litrów i szesnastu cylindrach ułożonych w dwóch rzędach tworzących literę V. Auto Union Typ C wygrało w 1936 roku trzy z pięciu Grand Prix, połowę z wyścigów torowych i wszystkie górskie.

Podczas Grand Prix Monaco Historique 2014, za sterami Auto Union Typ C zasiadła inna znacząca postać sportu motorowego – Jacky Ickx. Belg dwanaście lat startował w wyścigach Formuły 1, w czasach, gdy kierowcy nieustannie ryzykowali swoim życiem. Był dwukrotnym Wicemistrzem Świata Formuły 1 i sześciokrotnie wygrał wyścig 24 h w Le Mans.

– Możliwość prowadzenia takiego samochodu w takim miejscu to ogromny przywilej – mówi Ickx, ciesząc się z jazdy Auto Union Tyc C.

Podczas wyścigu w Monaco również członek zarządu Audi odpowiedzialny za rozwój techniczny, Ulrich Hackenberg, wsiadł do historycznego Auto Union Typ D Doppelkompressor. Ten pojazd, uważany za najpiękniejszą „srebrną strzałę“, to ostatnia, przedwojenna wersja stworzona przez działu wyścigów Auto Union. W roku 1939, po zmianie regulaminu polegającej na wprowadzeniu ograniczenia pojemności silnika do trzech litrów, pojazd ten miał osiągnąć moc 485 KM, a dwanaście cylindrów miało gwarantować mu prędkość maksymalną 330 km/h.