GRUPA PGD: SALONY I SERWISY PO AUDYCIE TÜV SÜD POLSKA

Kierując się troską o bezpieczeństwo klientów i pracowników Grupa PGD poddała wszystkie swoje obiekty dealerskie audytom higienicznym przeprowadzonym przez jednostkę certyfikującą TÜV SÜD Polska.

We wszystkich salonach i serwisach audyty zakończyły się wynikami pozytywnymi.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

– Procedury antycovidowe wprowadziliśmy oczywiście już na wiosnę i wzbogacaliśmy je wraz z dopływem nowych informacji dotyczących zapobieganiu koronawirusowi. Teraz chcieliśmy zweryfikować ich kompletność i jednocześnie dać klientom oraz pracownikom potwierdzoną audytami pewność, że w naszych obiektach są całkowicie bezpieczni – mówi Bogdan Leśniak, dyrektor zarządzający Grupy PGD.

Dealerzy mocno odczuli spadek wizyt w salonach, a nawet w serwisach, jaki wystąpił podczas pierwszej fali pandemii. I chociaż od tamtego czasu wszyscy nauczyliśmy się już żyć z koronawirusem, to weryfikację wprowadzonych procedur przez jedną z najważniejszych firm certyfikacyjnych w Europie należy uznać za dowód troski o zdrowie i bezpieczeństwo klientów oraz odpowiedzialności wobec pracowników.

Zespół audytorów TÜV SÜD Polska sprawdził ponad sto punktów dotyczących przestrzegania zasad bezpieczeństwa higienicznego klientów i pracowników we wszystkich brandach handlowych, pod którymi działają oddziały Grupy PGD – w Bielsku- Białej, Chorzowie, Dąbrowie Górniczej, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Sosnowcu i w Warszawie – w sumie aż 33 obiekty. Wszystkie one otrzymały najwyższe możliwe oceny we wszystkich sprawdzonych obszarach.

Michał Maciejak, audytor wiodący TÜV SÜD Polska wyróżnił w podsumowaniu zaangażowanie pracowników oraz doskonałą znajomość obowiązujących wytycznych i wymagań, które powinny być spełnione w celu zapobiegania zakażeniom koronawirusem oraz konsekwencję w ich przestrzeganiu.

– Właśnie konsekwencja w przestrzeganiu wymagań ma fundamentalne znaczenie, ponieważ na nic by się zdały najprecyzyjniejsze procedury, gdyby nie świadomość i zaangażowanie wszystkich pracowników, którym jesteśmy wdzięczni za odpowiedzialność – podkreśla Bogdan Leśniak.

Badania przeprowadziła jednostka certyfikująca TÜV SÜD Polska, która zajmuje się audytami higienicznymi firm usługowych i produkcyjnych, w tym również dealerów samochodów, w Polsce i Europie. Zostały one wykonane w ramach projektu realizowanego wspólnie przez Związek Dealerów Samochodów, Miesięcznik Dealer oraz TÜV SÜD Polska.

W przeprowadzanych przez TÜV SÜD Polska audytach sprawdzane jest przestrzeganie rygorystycznych zasad bezpieczeństwa między innymi w zakresie:
• dystansu fizycznego;
• odpowiedniej dostępności i jakości środków dezynfekujących;
• prawidłowego przygotowania do przyjmowania klientów;
• dochowania zasad regularnej dezynfekcji;
• prawidłowego oznakowania obiektów;
• przeszkolenia pracowników w zakresie bezpiecznej obsługi klienta;
• odpowiednio wdrożonych procedur bezpieczeństwa w firmie.

Audyt higieniczny w zakresie COVID-19 stanowi ocenę danej organizacji w zakresie zgodności z obowiązującymi wymaganiami prawnymi, wytycznymi Ministerstwa Zdrowia, Głównego Inspektoratu Sanitarnego (GIS), Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) oraz wymaganiami branżowymi, opracowanymi przez ekspertów Związku Dealerów Samochodów i TÜV SÜD Polska.

Oto salony i serwisy, w których bezpieczeństwo zostało potwierdzone audytami TÜV SÜD Polska:
• Abarth Euromobil Warszawa;
• Alfa Romeo Euromobil Warszawa;
• Fiat Euromobil Warszawa;
• Fiat Professional Euromobil Warszawa;
• Ford Euro Car Kraków;
• Ford Multexim Katowice;
• Ford OMC Motors Warszawa;
• Ford Partner Kraków;
• Hyundai Korea Motors Kraków i Warszawa;
• Jeep Euromobil Warszawa;
• KIA Eforia Warszawa;
• Mitsubishi Japan Motors Bielsko- Biała, Sosnowiec i Warszawa;
• Nissan Japan Motors Bielsko- Biała, Chorzów, Dąbrowa Górnicza, Kraków, Poznań, Sosnowiec, Warszawa;
• Opel Westmotor Poznań;
• Seat Euromotor Kraków i Warszawa;
• Suzuki Japan Motors Bielsko- Biała, Chorzów, Dąbrowa Górnicza, Kraków, Warszawa;
• Volvo Car PGD Kraków.