Grupa Renault tworzy nową filię: Renault Energy Services dla rozwijania mobilności elektrycznej. Będzie się ona zajmowała inteligentnymi sieciami energetycznymi (smart grids).
Spółka, funkcjonująca w duchu „start-upów”, będzie angażować się w projekty i nawiąże kontakty z wieloma liczącymi się partnerami w dziedzinie energetyki.
Zobacz także:
Renault Energy Services skoncentruje się przede wszystkim na opracowywaniu inteligentnych projektów ładowania pojazdów (smartcharging), interakcji między samochodem a siecią energetyczną (vehicle- to- grid) oraz na projektach związanych z drugim życiem baterii.
– Powołując Renault Energy Services, wkraczamy w nową erę. Inwestowanie w smart grids jest kluczowym czynnikiem wzmacniającym nasze europejskie przywództwo w dziedzinie pojazdów elektrycznych i wpływa na wzrost znaczenia tego sektora przemysłu – wyjaśnia Gilles Normand, dyrektor ds. samochodów elektrycznych Renault.
Grupa Renault poprzez powołanie nowej filii zamierza wnieść istotny wkład w rozwój inteligentnych sieci energetycznych. Inteligentna sieć energetyczna (smart grid) to sieć dystrybucji energii elektrycznej, która ułatwia przepływ informacji w celu dopasowania wielkości strumienia energii elektrycznej w czasie rzeczywistym i umożliwia bardziej efektywne zarządzanie siecią.
Połączone z inteligentnymi sieciami pojazdy elektryczne Renault promują dostępność energii o mniejszej emisji CO2 i tańszej. Sieci smart grids umożliwiają też rozwój technologii związanych z drugim życiem akumulatorów:
• Inteligentne ładowanie (smartcharging) dopasowuje sposób ładowania samochodu do potrzeb użytkownika i do oferty energii elektrycznej dostępnej w sieci. Ładowanie z maksymalną mocą następuje wtedy, kiedy podaż energii elektrycznej jest większa niż popyt na nią, na przykład podczas szczytu produkcji energii ze źródeł odnawialnych oraz w okresach, gdy cena energii elektrycznej jest najniższa.
• W systemach vehicle- to- grid pojazdy mogą oddawać prąd do sieci podczas szczytów poboru energii. Pojazdy elektryczne poza możliwością inteligentnego ładowania, mogą również służyć jako tymczasowe jednostki magazynujące energię.
• Nawet po okresie „życia w samochodzie” bateria pojazdu elektrycznego zachowuje duże możliwości magazynowania energii. Renault może ją ponownie wykorzystać w mniej wymagających środowiskach, w tym na potrzeby stacjonarnego magazynowania energii. Wraz z drugim życiem baterii Renault jest w stanie zaspokoić cały wachlarz potrzeb związanych z magazynowaniem energii: począwszy od domów jednorodzinnych po budynki biurowe, budynki przemysłowe lub uczelnie, jak również budynki mieszkalne, a nawet stacje ładowania pojazdów elektrycznych.