HANOWER 2018: NOWY OPEL COMBO DLA PROFESJONALISTÓW

Opel-Combo-1

Nowy dostawczy Combo, który wkrótce zostanie wprowadzany przez Opla na rynek, został opracowany w celu zaoferowania maksymalnej efektywności profesjonalnym użytkownikom.

Zamierzenia te zrealizowano dzięki zupełnie nowej architekturze, konstrukcji oraz technologiom. To już 5. generacja kompaktowego wielofunkcyjnego modelu użytkowego.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

UŻYTKOWE


 

Samochód stanowi skok jakościowy w porównaniu z poprzednią wersją modelu. Światową premierę nowego Combo zaplanowano na 19 września 2018 r. na Międzynarodowym Salonie Samochodowym IAA w Hanowerze. Również od września dealerzy będą przyjmowali zamówienia na nowy model. Samochód będzie dostępny w szerokiej gamie wersji, w tym krótkiej (4,40 m) i długiej (4,75 m), z dwoma lub trzema miejscami z przodu oraz z przestronną pięciomiejscową kabiną.

Opel-Combo-2

Nowy kompaktowy dostawczy Opel wyróżnia się pojemnością przestrzeni ładunkowej wynoszącą 4,4 m, ładownością do 1000 kg oraz przedziałem ładunkowym umożliwiającym przewożenie przedmiotów o długości do 3440 mm. Krótsza wersja pozwala zmieścić dwie europalety między wnękami nadkoli.

Wyjątkowo długie przedmioty, takie jak deski, można przewozić pod kątem dzięki opcjonalnej klapie dachowej. Unikatowym w tym segmencie elementem wyposażenia jest, wprowadzony w nowej generacji Opla Combo, oparty na czujnikach wskaźnik przeciążenia. Kierowca za naciśnięciem przycisku może sprawdzić, czy nie przeładował pojazdu.

W nowym Combo zastosowano nawet 19 systemów wspomagających prowadzenie i manewrowanie oraz ułatwiających bezpieczny transport towarów i podnoszących komfort podróżowania. Opcjonalna stała kamera wsteczna działa jak cyfrowe „lusterko”, znacznie poprawiając widoczność — zwłaszcza w furgonie lub gdy ładunek uniemożliwia korzystanie z tradycyjnego lusterka. Druga kamera, umieszczona w lusterku bocznym od strony pasażera, eliminuje martwe pola od tej strony pojazdu.

Opel-Combo-3

Nowy Combo może być również wyposażony w system czujników Flank Guard, który pozwala uniknąć drobnych, ale irytujących i kosztownych w naprawie uszkodzeń nadwozia przy manewrowaniu z niską prędkością. System ostrzega kierowcę o ryzyku bocznej kolizji z przeszkodami, takimi jak słupki, barierki, murki czy inne pojazdy.

Użytkownicy, którzy muszą pokonywać błotniste, piaszczyste lub zaśnieżone drogi mogą poszerzyć wyposażenie przednionapędowego Combo o elektroniczny system kontroli trakcji IntelliGrip oraz pakiet do pracy w terenie. Obejmuje on zwiększenie prześwitu o 30 mm, usztywnione drążki stabilizujące z przodu i z tyłu, koła o zwiększonej średnicy oraz tylne sprężyny o zmiennej charakterystyce. Opcjonalne są nowoczesne systemy multimedialne.

Ładowność godna większego pojazdu: Combo jako wielofunkcyjny transporter

Pierwsza generacja była oparta na Oplu Kadetcie, dwie kolejne na modelu Corsa, a czwarta powstała we współpracy z firmą Fiat. Nowa, piąta generacja, została opracowana w oparciu o architekturę w ramach Grupy PSA.

Opel-Combo-4

Zaletą jest niski próg załadunku ułatwiający umieszczanie nieporęcznych przedmiotów w pojeździe — tylko 557 mm nad ziemią.

Nowy Combo występuje także w odmianie do jednoczesnego przewożenia ludzi i sprzętu, jako wersja z kabiną załogową. Samochodem może podróżować pięcioosobowa ekipa (w tym kierowca), którą od narzędzi i materiałów przewożonych w strefie ładunkowej oddziela bezpieczna ścianka. W razie potrzeby tylną ławkę oraz ściankę działową można złożyć i schować pod przednie fotele. Zamykany otwór ładunkowy w ściance działowej umożliwia przewożenie szczególnie długich przedmiotów.

Najnowocześniejsze technologie i komfort

Combo jest samochodem przede wszystkim użytkowym, ale oferuje najnowocześniejsze wyposażenie technologiczne oraz poziom komfortu zapożyczony z odmiany osobowej Combo Life, wprowadzanej do sprzedaży w Europie od początku czerwca.

Opel-Combo-5

Systemy wspomagające kierowcę pomagają zrelaksować się w czasie jazdy. Opcjonalna kamera cofania rejestruje obraz za pojazdem. Inne systemy to m.in.:
– system ostrzegania przed kolizją z funkcją wykrywania pieszych i systemem automatycznego hamowania awaryjnego;
– asystent pasa ruchu;
– system kontroli zjazdu;
– inteligentna funkcja dostosowywania prędkości;
– automatyczny tempomat;
– system wykrywający objawy zmęczenia kierowcy;
– system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości.

Opel-Combo-6

Należy też wspomnieć o systemach multimedialnych nowej generacji, oferujących liczne opcje pokładowej łączności. Systemami Multimedia i Multimedia Navi PRO można łatwo sterować poprzez duży, czytelny i wygodny w obsłudze 8‑calowy ekran dotykowy. Najwyższy model systemu multimedialnego jest wyposażony w moduł nawigacji z mapami Europy.

Użytkownicy docenią podgrzewanie kierownicy oraz przednich foteli. Latem przyjemny chłód na tylnych fotelach zapewni dwustrefowa automatyczna klimatyzacja.

Podobnie jak odmiana osobowa również dostawczy Combo będzie dostępny z szeroką gamą żwawych i nowoczesnych silników współpracujących z nowoczesnymi przekładniami.

Premiera auta we wrześniu na targach motoryzacyjnych w Hanowerze.