HONDA: NOWA CR-V NA POTRZEBY RYNKU W EUROPIE

Honda 1_CR-V

Produkowana w Europie Honda CR-V to kolejny model w gamie Hondy, który otrzyma najnowszy silnik wysokoprężny 1,6 litra i-DTEC z serii “Earth Dreams Technology”. Został on zaprojektowany specjalnie na potrzeby rynku na naszym kontynencie.

Nowa Honda CR-V 1,6 l i-DTEC, zaprezentowana w 2013 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie 2013, jest dostępna z napędem na dwa koła i manualną skrzynią biegów, dzięki czemu oferuje dobre osiągi (300 Nm maksymalnego momentu obrotowego, 120 KM mocy maksymalnej).


Zobacz także:

PREMIERY


CR-V będzie produkowana wyłącznie w brytyjskiej fabryce Hondy w Swindon (HUM), gdzie powstaje także Honda Civic 1,6 l i-DTEC, która zadebiutowała w styczniu 2013 roku. Tym samym koncern demonstruje rosnące znaczenie wysokoprężnych jednostek napędowych w swojej europejskiej strategii sprzedaży.

Auta typu SUV z napędem na dwa koła oraz silnikiem wysokoprężnym cieszą się coraz większą popularnością, reprezentując obecnie ponad ¼ segmentu w Europie.

Honda 2_CR-V.

Połączenie lekkiego silnika oraz napędu na dwa koła umożliwiło obniżenie wagi o 116 kilogramów w stosunku do wersji 2,2 l i-DTEC, co zaowocowało uzyskaniem dobrych właściwości jezdnych. Zastosowano tę samą, lekką i zwartą skrzynię biegów, co w modelu Civic 1,6 l i-DTEC. Ta 6-biegowa przekładnia manualna jest o 7 kilogramów lżejsza od skrzyni stosowanej w modelu z silnikiem 2,2.

CR-V 1,6 odznacza się praktycznymi rozwiązaniami zastosowanymi w kabinie pasażerskiej oraz stylizacją typową dla SUV-a. Z zewnątrz nowa Honda CR-V przyciąga uwagę muskularną sylwetką, natomiast praktyczne wnętrze auta oferuje dużą przestrzeń ładunkową, wynoszącą nawet 1648 litrów. Pakowanie bagażnika ułatwia obniżony o 25 mm próg załadunku. Model został wyposażony w system łatwego składania tylnej kanapy jednym ruchem w proporcji 60:40. W związku z tym wystarczy jedynie pociągnąć odpowiedni uchwyt, aby przekształcić pięcioosobową kabinę pasażerską Hondy CR-V we wszechstronną bagażówkę.

Na desce rozdzielczej umieszczono także zielony przycisk “ECON“, który steruje wydajnością pracy klimatyzacji w oparciu o zmierzoną temperaturę i wilgotność powietrza. Układ sterujący może wyłączyć sprężarkę klimatyzacji oraz ograniczyć pracę wentylatorów, redukując w ten sposób ilość energii zużywanej przez klimatyzację. Asystent ECO pozwala umożliwić kierowcom zbliżenie ich stylu jazdy do tego, który najlepiej służy niskiemu zużyciu paliwa. System wykorzystuje podświetlenie tła prędkościomierza, aby poinformować kierowcę, jak aktualny styl jazdy przekłada się na poziom zużycia paliwa przez samochód.

Honda 3_CR-V

Prędkościomierz podświetlony będzie na biało, gdy silnik pracuje na biegu jałowym, a także w czasie dynamicznego przyspieszania i hamowania. Przy spokojnej jeździe prędkościomierz zmieni kolor na zielony. Zmiany koloru na żółtozielony będą pojawiały się w czasie delikatnego przyspieszania lub hamowania, gdy przekroczenie optymalnego zakresu pracy będzie niewielkie.

Honda jest standardowo wyposażona w system automatycznego zatrzymania silnika na postoju Idle Stop. Nowy CR-V wykorzystuje to samo zawieszenie z kolumnami McPhersona z przodu oraz układem wielowahaczowym z tyłu, które zastosowano w pozostałych wersjach tego modelu. Samoadaptacyjny elektryczny układ wspomagania kierownicy MA-EPS (Motion Adaptive Electric Power Steering) został dopracowany w celu zaoferowania kierowcy większej siły wspomagania podczas wykonywania manewrów przy niskich prędkościach jazdy.

Auto oferujebogate wyposażenie seryjne. Uwagę przykuwa 5-calowy “inteligentny” wyświetlacz wielofunkcyjny i-MID (Multi-Information Display), który steruje funkcjami systemu audio (łącznie z radiem DAB, jeśli jest w wyposażeniu), telefonu i nawigacji satelitarnej HDD (jeśli jest w wyposażeniu).

Honda 4_CR-V

W testach zderzeniowych Euro NCAP samochód uzyskał maksymalną notę 5 gwiazdek. Uzupełnieniem zaawansowanego zawieszenia oraz nowoczesnego układu hamulcowego Hondy CR-V są elektroniczne systemy: kontroli stabilności jazdy (VSA), stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSA – Trailer Stability Assist), elektryczny układ wspomagania kierownicy (EPS), elektroniczny system rozdziału siły hamowania (EBD), asystenta hamowania (Brake Assist) czy układ ESS (Emergency Stop System), automatycznie włączający światła stop i kierunkowskazy. Przednie fotele zostały wyposażone w system ograniczania urazów kręgosłupa szyjnego.

Konstrukcja przedniej części nowej Hondy CR-V absorbuje energię zderzenia podczas wypadku z udziałem pieszego.

Specjalnie dla modelu CR-V Honda stworzyła opcjonalny pakiet Black Edition. Pakiet obejmuje czarny lakier nadwozia Crystal Black oraz specjalną osłonę chłodnicy, spoiler na pokrywie bagażnika, progi boczne, przednie i tylne osłony podwozia oraz obręcze aluminiowe.

Honda 5_CR-V

Zaprezentowana w 1995 roku podczas Salonu Samochodowego w Tokio, Honda CR-V szybko w sprzedaży w Europie znalazła się w 1997 roku. Druga generacja Hondy CR-V ukazała się w 2001 roku, trzecia zadebiutowała w 2007 roku. Wraz z faceliftingiem nadwozia przeprowadzonym w 2009 roku, w gamie jednostek napędowych zadebiutował diesel i-DTEC nowej generacji, który – po raz pierwszy w tym modelu – mógł współpracować z automatyczną skrzynią biegów. Od wprowadzenia na rynek w 1995 roku, na całym świecie sprzedano ponad pięć milionów sztuk CR-V.

DANE TECHNICZNE

* Silnik
– pojemność skokowa (cm³): 1597;
– moc maksymalna (kW/obr./min.): 88/4000;
– maks. moment obr. (Nm – obr./min.): 300 – 2000;
– prędkość maksymalna (km/h): 182;
– przyspieszenie 0-100 km/h (sek.): 11.2;
– przyspieszenie 0-400 m (sek.): 17,74;
– przyspieszenie 60–100 km/h na 4 biegu (sek.): 8,2;
– zużycie paliwa (l/100 km): 4,8 (cykl miejski), 4,3 (pozamiejski), 4,5 (średnie);
– emisja CO2 (g/km): 119-124.

* Sprzęgło
– suche jednotarczowe ze sprężyną talerzową.

* Skrzynia biegów:
– 6 zsynchronizowanych biegów do przodu, 1 bieg wsteczny

* Masa własna (kg): 1541 – 1600.