HYUNDAI: NOWA KONA ELECTRIC Z ZASIĘGIEM DO 484 KILOMETRÓW

Hyundai zmodyfikował swojego elektrycznego subkompaktowego SUV-a czyli Konę Electric. W nowym aucie dokonano zmian w obszarach wyglądu i technologii.

Model oferuje dwa różne elektryczne zespoły napędowe o zerowej emisji.


Zobacz także:

PREMIERY

ECO


 

Pozbawiony grilla przód nadwozia cechuje czysty design. Nowe światła LED do jazdy dziennej podkreślają szerokość samochodu.

Nowe, ostrzejsze reflektory rozciągają się zachodząc na błotniki. Łączą się z lakierowanymi nakładkami nadkol. Pionowe wloty powietrza przed nadkolami poprawiają aerodynamikę. Przedni oraz tylny zderzak uzupełniono o listwy ozdobne. Nowa Kona Electric jest o 25 mm dłuższa od poprzedniej wersji.

Nowy model jest wyposażony w zestaw cyfrowy zegarów z wyświetlaczem o przekątnej 10,25-cala, natomiast topowy ekran multimediów o przekątnej 10,25-cala został przeniesiony z ostatniego modelu. System multimedialny zawiera liczne funkcje zapewniające wygodę użytkowania. Dla pasażerów z tyłu przewidziano dwa porty USB umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych podczas podróży.

Aplikacja systemu Bluelink wyświetla zasięg pojazdu i stan naładowania akumulatora, a także pozostały czas ładowania, gdy samochód jest podłączony do stacji ładowania. Użytkownicy mogą uzyskać dostęp do zaawansowanego systemu zarządzania baterią, aby wybrać czas ładowania, który najlepiej pasują do ich planu dnia oraz budżetu. Najnowsza wersja Bzawiera wiele nowych, zaawansowanych funkcji łączności.

Zasięg

Wersja z akumulatorem 64 kWh jest wyposażona w silnik elektryczny, który zapewnia maksymalną moc 204 KM (150 kW) i sprawia, że Kona Electric przyśpiesza do 100 km/h w 7,9 sek. Podstawowa wersja jest wyposażona w akumulator 39,2 kWh i silnik o mocy 136 KM (100 kW), dzięki któremu przyspiesza do 100 km/h w 9,9 sek.

Topowa wersja osiąga prędkość maksymalną 167 km/h, a wersja bazowa – 155 km/h. Obie wersje napędowe zapewniają 395 Nm dostępnego w każdym momencie momentu obrotowego. Wersja 64 kWh oferuje zasięg 484 km na jednym ładowaniu, a zużycie energii wynosi 14,7 kWh/ 100 km. Zasięg drugiej wersji to do 305 km, przy zużyciu energii równym 14,3 kWh/ 100 km (wszystko wg WLTP).

Ładowanie polimerowego akumulatora litowo- jonowego od 10 do 80 proc. przy użyciu szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW zajmuje tylko 47 minut. Kona Electric jest dostępna z opcjonalną trójfazową ładowarką pokładową o mocy 10,5 kW. Kierowcy mają również możliwość ładowania samochodu ze zwykłego domowego gniazdka elektrycznego przy pomocy standardowego kabla.

Systemy bezpieczeństwa

Hyundai SmartSense to nowoczesne systemy aktywnego bezpieczeństwa i wspomagania jazdy. Nowe obejmują asystenta unikania kolizji z tyłu (RCCA) i asystenta unikania kolizji w martwym polu (BCA). Układy aktywują hamulce w razie potrzeby. Jest również dostępny przycisk eCall.

Systemy bezpieczeństwa Hyundai SmartSense:
– aktywny system monitorowania martwego pola (BCA);
– asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA);
– ostrzeganie o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA);
– ostrzeganie o bezpiecznym wyjściu (SEW);
– monitorowanie tylnych siedzeń (RSA);
– asystent unikania kolizji czołowych (FCA), z wykrywaniem pieszych i rowerzystów;
– inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go (SCC S&G);
– asystent podążania na pasie ruchu (LFA);
– asystent utrzymania pasa ruchu (LKA);
– inteligentne ostrzeganie o ograniczeniach prędkości (ISLW);
– system monitorujący poziom koncentracji uwagi kierowcy (DAW).