HYUNDAI: PROGRAM OGNIW PALIWOWYCH

ix35fuelcell_pro1

Do końca 2015 roku na europejskich drogach pojawi się 250 egzemplarzy modelu Hyundai ix35 Fuel Cell napędzanego ogniwami paliwowymi.

To więcej, niż zaoferują łącznie wszyscy pozostali producenci. Samochód jest dostępny w 11 europejskich krajach w sprzedaży lub w leasingu, przy czym do 31 grudnia br liczba państw wzrośnie do 13.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

ECO


 

Do sieci dystrybucyjnej dołączy bowiem Hiszpania i Szwajcaria. Docelowo sieć dystrybucyjna obejmie kraje, w których powstanie infrastruktura stacji tankowania. Na całym świecie model ten jest oferowany w 17 państwach, w tym w Australii, Kanadzie, Korei i Stanach Zjednoczonych.

Z uwagi na brak podatku importowego lub podatku VAT na pojazdy zeroemisyjne, cena modelu ix35 Fuel Cell będzie najniższa w Norwegii. Wyniesie ona 57 752 euro (499 900 koron norweskich).

Pierwszy egzemplarz modelu Hyundai ix35 Fuel Cell zjechał z linii produkcyjnej 26 lutego 2013 roku. Tym samym, Hyundai Motor został pierwszym producentem, który rozpoczął seryjną produkcję samochodu zasilanego wodorem. W czerwcu 2013 roku, firma została pierwszym na świecie jako pierwsza wdrożyła do seryjnej produkcji samochody na ogniwa paliwowe i wprowadziła je do sprzedaży – miało to miejsce w momencie dostarczenia pierwszych 15 seryjnych egzemplarzy ix35 Fuel Cell do Kopenhagi w Danii.

Hyundai ix35 Fuel Cell to już czwarty z kolei model typu FCEV firmy Hyundai. W 2000 roku Hyundai wprowadził model Santa Fe FCEV, w 2004 model Tucson FCEV, natomiast model ix35 FCEV zadebiutował w 2012 roku.

Hyundai Motor jest pierwszym producentem aut, który przeszkoli pracowników oddziałów dilerskich w zakresie serwisowania i naprawy samochodów typu FCEV, aby zagwarantować klientom usługi na najwyższym poziomie. Do końca 2015 roku w całej Europie będzie 30 oddziałów dilerskich zajmujących się samochodami na ogniwa paliwowe, przy czym do końca przyszłego roku ma ich być łącznie 50.

Hyundai jest obecnie zaangażowany w 2 wodorowe projekty finansowane przez FCH-JU: Hydrogen For Innovative Vehicles oraz Hydrogen Mobility Europe.

Modele ix35 Fuel Cell przejechały po drogach Europy już ponad milion kilometrów, emitując wyłącznie wodę. Najdłuższy dystans pokonany z pełnym zbiornikiem wodoru wyniósł 700 kilometrów (ponad 100 kilometrów więcej, niż wynosi oficjalny zasięg, czyli 594 km). Swój udział w zakończonej sukcesem próbie ustanowienia rekordu mieli niezależni naukowcy Arnt- Gøran Hartvig (Sports Scientist) i Marius Bornstein (Master of Physics). Wydarzenie to miało miejsce w czerwcu 2014 roku.

Arnt-Gøran Hartvig i Marius Bornstein podjęli również inne wyzwanie polegające na jeździe non-stop przez 24 godziny modelem ix35 Fuel Cell. Podczas tego wyczerpującego testu pokonali rekordowy dystans 2 383 kilometrów.