INNOGY POLSKA RUSZA Z TESTEM EKO CAR SHARINGU W STOLICY

Renault Zoe

Od 21 lutego innogy Polska rusza z testem nowej usługi elektrycznego e-Car Sharingu, dzięki któremu mieszkańcy Warszawy będą mogli wynajmować auta elektryczne na minuty.

Test potrwa do 31 marca i obejmie wszystkie stołeczne dzielnice. W ramach fazy pilotażowej jeździć będzie osiem samochodów.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Pięć zostanie udostępnionych mieszkańcom, dwa są przeznaczone dla partnera biznesowego, a jednym będą jeździć pracownicy innogy. Warszawiacy będą mogli wypróbować dwa BMW i3, Renault Zoe, Nissana Leaf oraz Hyundaia Ioniq. Każdy użytkownik będzie mógł się przekonać, że jazda samochodem elektrycznym to nie tylko wyższy komfort, ale też dobra zabawa. Gdy energia elektryczna wykorzystana do ich ładowania pochodzi ze źródeł odnawialnych, stają się samochodami w pełni zeroemisyjnymi.

BMWi3

– W 2009 roku postawiliśmy pierwszą stację do ładowania samochodów elektrycznych. Pomimo niewielkiej liczby tego typu pojazdów w Polsce w ciągu kilku lat rozwinęliśmy naszą sieć stacji na terenie stolicy. Od 2015 roku obserwujemy skokowe wykorzystanie punktów ładowania i liczymy,
że ustawa o elektro- mobilności przyczyni się do rozwoju rynku pojazdów niskoemisyjnych w naszym kraju – mówi Janusz Moroz, Członek Zarządu innogy Polska ds. Handlu.

W 2017 roku ze stacji innogy w Warszawie pobrano ponad 32 MWh energii elektrycznej, która pozwoliła pojazdom elektrycznym na przejechanie 200 000 km. Był to wzrost o 55 proc. w porównaniu z 2016 rokiem i więcej niż połowa całej energii pobranej ze stacji innogy od października 2012 roku do końca 2017 r. Dzięki temu w mieście nie wyemitowano 27 ton CO2 i znacznej ilości innych szkodliwych substancji.

– Klientom indywidualnym i biznesowym sprzedajemy coraz więcej stacji ładowania oraz tworzymy dla nich usługi oparte na elektromobilności. Rozwój oferty w kierunku car sharingu wydawał nam się naturalny. Dziś oddajemy mieszkańcom Warszawy do testów innogy e-Car Sharing i wiemy, że dzięki temu nasza rola w rozwoju elektromobilności w Polsce będzie widoczna. Chcemy też przekonywać naszych Klientów, że samochody elektryczne to szansa na poprawienie jakości życia w miastach, dzięki niższemu poziomowi hałasu oraz braku emisji zanieczyszczeń – dodaje Janusz Moroz.

Hundai IONIQ

Na urządzenia mobilne z systemem Android i iOS powstała aplikacja innogy e-Car Sharing, dzięki której użytkownicy będą mogli znaleźć, zarezerwować i wynająć samochody. Do ładowania pojazdów zostanie wykorzystana już istniejąca sieć stacji innogy. W celu zwiększenia dostępności usługi codziennie rano samochody będą relokowane właśnie pod te stacje.

W pierwszej kolejności pojazdów będzie można szukać:
• na Placu Bankowym pod Ratuszem;
• na Placu Teatralnym przy Teatrze Wielkim;
• na ul. Emilii Plater przed Salą Kongresową;
• na Wybrzeżu Kościuszkowskim 41 pod siedzibą innogy Polska;
• na ul. Pileckiego przy Arenie Ursynów.

Nissan Leaf

Koszt usługi, w zależności od modelu samochodu, waha się od 0,60 zł do 1 zł netto za minutę i 0,80 zł do 1 zł za kilometr. Dodatkową zachętą do testowania innogy e-Car Sharingu będzie możliwość każdorazowego obniżenia kosztu wynajmu o 50 proc., za wypełnienie ankiety po skorzystaniu z usługi.

Cennik podstawowy:
(opłata za minutę – za km – za dobę – postojowa)
– Nissan Leaf: 0,6 – 0,8 – 140 – 0,1 zł;
– Renault ZOE: 0,6 – 0,8 – 140 zł – 0,1 zł;
– Hyundai Ioniq: 1 – 1 – 200 – 0,1 zł;
– BMW i3: 1 – 1 – 200 – 0,1 zł.

Wyniki ankiet zebranych podczas testu staną się podstawą do dalszych analiz związanych z wprowadzeniem usługi innogy e-Car Sharing w Warszawie na szeroką skalę. Dlatego wszystkie opinie mieszkańców są dla nas niezwykle istotne. Test car sharingu realizowany jest wspólnie z firmą Keratronik, która jest partnerem technologicznym. Do próby zostały wykorzystane samochody elektryczne marek: BMW, Nissan, Hyundai i Renault.