IVECO: LINK ROZPOCZYNA TESTY STRALISA NATURAL POWER 460

iveco-link

Link Sp. z o.o. rozpoczyna testy Iveco Stralis Natural Power 460 w wersji Low Tractor jako alternatywę do pojazdów napędzanych silnikami wysokoprężnymi.

Firma będzie testować pojazd przez okres 3 tygodni na wyznaczonych trasach międzynarodowych. Jest to doskonała okazja, aby porównać parametry względem pojazdów napędzanych olejem napędowym.


Zobacz także:

UŻYTKOWE

ECO


 

Samochód Iveco Stralis Natural Power 460 wyposażony jest w zaawansowane narzędzia telematyczne, które zostaną poddane analizie po zakończeniu testów. Dodatkowo kierowcy będą mieli okazję sprawdzić komfort jazdy oraz nauczyć się poruszać pojazdem z napędem LNG.

Dzięki napędowi gazowemu o mocy 460 KM i momencie obrotowym 2 000 Nm auto posiada analogiczną dynamikę jak pojazdy z konwencjonalnymi układami napędowymi. Pojazd wyposażony jest we wszystkie systemy wspierające kierowcę. Posiada m.in. zintegrowany system wspomagania jazdy Hi-Cruise. System zawierający między innymi funkcję przewidującego tempomatu, który na bazie map ukształtowania terenu, masy zestawu, prędkości pojazdu dobiera parametry pracy układu napędowego.

W połączeniu z układem telematyki system monitoruje pracę kierowców i pomaga menedżerom floty w uzyskaniu znacznych oszczędności paliwa.

Pojazd wyposażony jest w dwa zbiorniki LNG magazynujące łącznie ponad 390 kilogramów gazu. Taki zapas pozwala pokonać około 1200 kilometrów na jednym tankowaniu. Komfort pracy kierowcy wynika m.in. z zastosowania najnowszej 12-biegowej zautomatyzowanej skrzyni oraz wysokiej kabiny typu AS. Dodatkowo gazowy układ napędowy jest znacznie cichszy od napędów dieslowskich.

– Dbanie o aspekt ekologiczny oraz środowisko naturalne na stałe wpisane jest w funkcjonowanie firmy Link. Nasza firma stale sprawdza najnowsze możliwości oraz technologie pojawiające się w segmencie samochodów ciężarkowych. Średni wiek pojazdów w naszej flocie to zaledwie 1,5 roku, co powoduje, że flota LINK składa się wyłącznie z ciągników siodłowych z silnikiem wysokoprężnym spełniających normy Euro 6, których emisja jest znacznie niższa w stosunku do poprzednich modeli samochodów ciężarowych. Niemniej jednak stale badamy najnowsze rozwiązania technologiczne, które mogą pomóc ograniczyć wpływ transportu drogowego na środowisko. W związku z tym zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie kilkutygodniowego testu pojazdu Iveco Stralis Natural Power 460 w wersji Low Tractor napędzanego ciekłym gazem ziemnym – LNG po naszych stałych europejskich trasach. Zawsze szukamy rozwiązań zwiększających efektywność naszych usług, komfort pracy naszych kierowców oraz ograniczających skutki ekologiczne naszych działań. Jest to również wpisane w strategię działania całej grupy Waberer’s, której jesteśmy członkiem – powiedział Paweł Moder, Dyrektor Generalny, Członek Zarządu Link Sp. z o.o.

– Firma Link zaufała nam i od wielu lat użytkuje pojazdy Iveco Cieszy nas fakt, że również w kwestiach zmniejszenia wpływu transportu drogowego na środowisko naturalne jesteśmy w stanie wesprzeć firmę Link naszymi pojazdami zasilanymi gazem ziemnym. Oferowane przez IVECO rozwiązania są innowacyjne i dostosowane do potrzeb nowoczesnego łańcucha dostaw. Jesteśmy liderem w tej dziedzinie, rozwijając technologię gazu ziemnego od ponad dwóch dekad. Warto wspomnieć, że Iveco oferuje napędy gazowe w całej palecie swoich produktów, począwszy od lekkich pojazdów dostawczych z DMC od 3,5t do 7,2t oraz w lekkich pojazdach ciężarowych do dystrybucji lokalnej w segmencie wagowym od 7,2t do 16t. Nasza strategia związana z gazem ziemnym ma na celu spełnienie dwóch podstawowych oczekiwań płynących od naszych klientów oraz społeczeństwa. Pierwsze to optymalizacja kosztów transportu poprzez wdrażanie rozwiązań, które pozwolą realizować zadania transportowe w sposób jeszcze bardziej ekonomiczny. Stralis NP460 jest tego najlepszym przykładem, oferuje zużycie paliwa niższe nawet o 15 proc. w porównaniu z podobnymi samochodami ciężarowymi z silnikami Diesla, niższą cenę gazu w porównaniu do oleju napędowego, bezobsługowy układ oczyszczania spalin niewymagający stosowania AdBlue oraz okresy między przeglądami wydłużone do 90 000 km. Jeszcze ważniejszy jest aspekt związany z wpływem transportu drogowego na środowisko naturalne. Stosując gaz ziemny, uzyskujemy poprawę jakości powietrza: ograniczenie emisji tlenków azotu o 60 proc. i cząstek stałych o 99 proc., ograniczenie emisji CO2 o 95 proc. w przypadku stosowania biometanu, mniejszą emisję hałasu, poniżej 71 dB w teście wg normy PIEK. Stralis NP460 dowiódł już w niejednym teście, że jest pojazdem stanowiącym realną i innowacyjną alternatywę do konwencjonalnych pojazdów ciężarowych – skomentował Daniel Wolszczak, Dyrektor Generalny Iveco Poland.