IVECO: POJAZDY ZASILANE GAZEM BEZ OPŁAT DROGOWYCH W NIEMCZECH

StralisNP-08

Parlament federalny Niemiec przyjął uchwałę w sprawie zwolnienia pojazdów o wadze powyżej 7,5 tony zasilanych paliwem alternatywnym – gazem ziemnym, z obowiązku opłacania składnika opłat drogowych związanego z zanieczyszczeniem powietrza.

Przepisy będą obowiązywały od dnia 1 stycznia 2019 roku przez wstępny okres dwóch lat.


Zobacz także:

UŻYTKOWE

ECO


 

Oznacza to, że floty zasilane gazem ziemnym będą cieszyć się tymi samymi korzyściami, jak pojazdy zasilane energią elektryczną i będą zobowiązane do opłacania wyłącznie składników opłat drogowych związanych z kosztami infrastruktury i emisją hałasu.

Wprowadzone zwolnienie, wraz z zapowiedzianymi w lipcu dotacjami na zakup pojazdów zasilanych gazem ziemnym (12 000 euro dla pojazdów zasilanych LNG i 8 000 euro dla pojazdów zasilanych CNG), dodatkowo zwiększa korzyści finansowe dla niemieckich operatorów logistycznych korzystających z tych zrównoważonych ekologicznie pojazdów ciężarowych, przynosząc oszczędności w zakresie od 9,3 do 18,7 centa na kilometr, zależnie od kategorii tonażowej.

– Mniej niż miesiąc po tym, jak Iveco wpisało się do historii na wystawie IAA 2018 w Hanowerze, przedstawiając swoje stoisko „100- procentach wolne od silników Diesla” i dając możliwość zaoferowania klientom pełnego wachlarza pojazdów zasilanych paliwami alternatywnymi: elektrycznych, CNG i LNG, Parlament niemiecki podjął uchwałę o zwolnieniu z opłat drogowych pojazdów ciężarowych zasilanych CNG i LNG. Zwolnienie jest uzupełnieniem dotacji mających ułatwić zakup takich pojazdów. Niemcy znajdują się na skrzyżowaniu europejskich szlaków logistycznych, a więc te zdecydowane kroki podjęte przez władze państwa, znacząco przyspieszą przejście branży transportowej na alternatywne zasilanie gazem ziemnym na całym kontynencie. Wpływ tej zmiany będzie ogromny. Obecnie natomiast jesteśmy w Bolzano, by uczestniczyć w otwarciu nowej stacji LNG na trasie Brennero łączącej Włochy, Austrię i Niemcy, i dostarczyć wiodącej firmie logistycznej FERCAM, działającej we Włoszech i Niemczech, ich pierwszy pojazd ciężarowy LNG! – powiedział Pierre Lahutte, prezes marki Iveco.

Uchwała potwierdza od dawna wyznawaną przez firmę wizję zrównoważonego ekologicznie transportu, postrzegającą gaz ziemny jako dojrzałą technologię. Marka oferuje pełny wachlarz pojazdów CNG i LNG, od lekkiego pojazdu użytkowego Daily NP, aż po pierwszy pojazd ciężarowy do przewozów długodystansowych, Stralis NP, zapewniający osiągi i komfort w połączeniu z korzyściami środowiskowymi i ekonomicznymi gazu ziemnego, o zasięgu do 1 600 km (pozwalające korzystać z nowych dotacji i zwolnień).

Pojazdy ciężarowe LNG i CNG spełniają specyficzne wymogi praktycznie wszystkich sektorów – od spedytorów wykorzystujących naczepy kubaturowe typu MEGA, do firm logistycznych działających na wszystkich dystansach, które wykorzystują pojazdy od Eurocargo NP do dystrybucji miejskiej i regionalnej, aż po Stralis NP do transportu krajowego i międzynarodowego.

Pojazdy te zapewniają korzyści środowiskowe oferowane przez najczystsze paliwo kopalne, jakim jest gaz ziemny: emitują o 90 proc. mniej tlenków azotu (NOx), o 99 proc. mniej cząstek stałych (PM) oraz, przy zastosowaniu biometanu, o 95 proc. mniej CO2 niż analogiczne jednostki wysokoprężne.

Zaletą pojazdów zasilanych gazem ziemnym jest także ich cicha praca. Technologia Natural Power firmy Iveco, oparta na spalaniu stechiometrycznym z zapłonem iskrowym, pozwala osiągnąć poziom hałasu poniżej poziomu emitowanego przez analogiczną jednostkę wysokoprężną, co daje operatorom logistycznym konkurencyjną przewagę w zakresie dostaw miejskich i nocnych.