JAGUAR: NOWY E-PACE CZYLI SPORTOWY, KOMPAKTOWY SUV

jagu-E-Pace1

Jaguar E-Pace to 5-miejscowy, kompaktowy SUV, który stanowi połączenie typowych dla marki sportowych osiągów i dynamicznego wyglądu z przestronnym, praktycznym i oferującym nowoczesne rozwiązania multimedialnym wnętrzem.

Całość uzupełnia układ napędu na cztery koła. To najmłodszy członek rodziny, który kroczy ścieżką wytyczoną przez elektryczny model I-Pace Concept oraz zdobywcę tytułu Światowego Samochodu Roku 2017: SUV-a F-Pace.


Zobacz także:

PREMIERY


 

Projektanci nadwozia, w którym zastosowano typowy dla marki Jaguar wlot powietrza, czerpali inspirację ze sportowego modelu F-Type. Samochód charakteryzuje się także muskularnymi proporcjami, krótkimi zwisami oraz krągłościami zdradzającymi drzemiącą pod maską moc. Dostępne jako wyposażenie opcjonalne 21-calowe felgi aluminiowe sprawiają, że sylwetka modelu E-PACE nabiera bardziej agresywnych kształtów, wyraźnie informując otoczenie o swoich niezwykłych możliwościach.

Sportowe dziedzictwo marki Jaguar jest także wyraźnie widoczne dzięki opadającej linii dachu i charakterystycznemu konturowi bocznych okien. Model będzie jednym z najbardziej inteligentnych pojazdów w swojej klasie. System pokładowy nowej generacji zapewnia pasażerom dostęp do ich ulubionych aplikacji – takich jak Spotify – z których można korzystać za pomocą opracowanego przez Jaguar Land Rover rozwiązania InControl Apps.

jagu-E-Pace2

Cyfrowe systemy pokładowe, które spełniają wszelkie oczekiwania nowoczesnej rodziny, są dostępne dla pasażerów podróżujących na wszystkich miejscach w kabinie. Samochód może być wyposażony nawet w cztery gniazda 12V oraz pięć portów USB. Oferuje także lokalną sieć 4G Wi-Fi, obsługującą do 8 urządzeń mobilnych.

Ilość miejsca dostępnego wewnątrz kabiny E-Pace jest duża jak na tę klasę samochodu. Kompaktowy SUV ma spore wymiary. Jego długość to 4 395 mm . Auto posiada niezwykle krótkie przednie i tylne zwisy nadwozia, mierzące odpowiednio 882 oraz 832 mm. Dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 2 681 mm pięcioro pasażerów może podróżować ciesząc się wysokim poziomem komfortu. Ilość miejsca na nogi to aż 892 mm, zaś bagażnik o pojemności aż 577 litrów uzyskano dzięki zastosowaniu zaawansowanego układu zawieszenia tylnego Integral Link.

Rozwiązania techniczne zastosowane w podwoziu modelu E-Pace zapewniają większą ilość miejsca wewnątrz pojazdu i stanowią jednocześnie punkt wyjścia do zapewnienia dobrych własności jezdnych dostępnych na każdym rodzaju nawierzchni. Tylne zawieszenie Integral Link pozwoliło projektantom Jaguara zapewnić typową dla tej marki zwinność i pewność prowadzenia, bez konieczności zmniejszania komfortu podróży.

System Configurable Dynamics umożliwia kierowcy indywidualne dopasowanie ustawień przepustnicy, automatycznej skrzyni biegów, układu kierowniczego oraz aktywnego zawieszenia Adaptive Dynamics. System Adaptive Dynamics analizuje komendy wydawane przez kierowcę oraz kontroluje ruchy kół i przechyły nadwozia, by odpowiednio dobrać stopień wstępnej sztywności zawieszenia i dostosować siłę tłumienia amortyzatorów.

Takie rozwiązanie zapewnia lepszą kontrolę nad przechyłami bocznymi nadwozia i poprawia trakcję we wszystkich warunkach drogowych. Wszystkie wymienione powyżej cechy sprawiają, że nowe auto zapewnia młodym rodzinom niezbędną im przestrzeń, oferując jednocześnie sportowy charakter.

jagu-E-Pace3

Pod maską E-Pace znaleźć można gamę wydajnych i mocnych silników z rodziny Ingenium – zarówno w wersji benzynowej, jak i wysokoprężnej. 300-konny, turbodoładowany silnik benzynowy rozpędza samochód od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy i pozwala na osiągnięcie ograniczonej elektronicznie prędkości maksymalnej 243 km/h. Klienci, którzy cenią sobie oszczędność, mogą nabyć model z napędem na przednią oś oraz 150-konnym silnikiem Diesla, który emituje 124 g CO2.

Zastosowany układ Active Driveline jest pierwszym rozwiązaniem tego typu wykorzystanym przez firmę w samochodzie z napędem na cztery koła. Inteligentny system oferuje świetny poziom trakcji, zapewniając kierowcy wrażenia charakterystyczne dla pojazdów z napędem na tylne koła. Możliwość różnicowania ilości momentu obrotowego przekazywanego na poszczególne koła gwarantuje stabilność, wysoki poziom dynamiki i oszczędność paliwa w każdych warunkach drogowych.

Nowy E-Pace został wyposażony w najnowsze wersje systemów bezpieczeństwa i układów wspomagających kierowcę. Stereoskopowa kamera stanowi centralny element układu awaryjnego hamowania, który pozwala także na wykrywanie pieszych. Współpracuje ona również z systemem utrzymywania pasa ruchu oraz rozpoznawania znaków drogowych. Wspomaga także układ adaptacyjnego ogranicznika prędkości i system monitorowania stanu zmęczenia kierowcy. Przednie i tylne czujniki parkowania stanowią standardowe wyposażenie.

Kamera jest także sprzężona z elektrycznie wspomaganym układem kierowniczym – dzięki niej asystent martwego punktu pomaga kierowcy uniknąć kolizji bocznych z innymi pojazdami na drogach z kilkoma pasami w tym samym kierunku jazdy. Nowy układ wykrywania ruchu przed pojazdem ostrzega kierowcę o zbliżających się pojazdach na skrzyżowaniach o ograniczonej widoczności. Do innych, zaawansowanych układów bezpieczeństwa należą poduszki powietrzne dla pieszych, które umieszczone są pod tylną krawędzią maski i napełniają się podczas kolizji, zapewniając dodatkową ochronę przechodniom.

Jest to pierwszy model Jaguara, w którym zastosowano wyświetlacz przezierny nowej generacji z technologią TFT. Informacje przedstawiane są za pomocą większych, kolorowych znaków graficznych charakteryzujących się poprawioną czytelnością. Podstawowe dane – takie jak prędkość pojazdu i wskazówki nawigacyjne – są wyświetlane przez cały czas. Dodatkowo na linii wzroku kierowcy mogą pojawiać się inne ostrzeżenia.

jagu-E-Pace4

E-Pace jest wyposażony w najnowszej generacji system multimedialny Touch Pro. Dzięki sterowaniu głosowemu oraz 10-calowemu, dotykowemu ekranowi z dowolnie konfigurowalnym ekranem głównym obsługa systemu jest szybka, prosta i intuicyjna. Stanowiący wyposażenie opcjonalne zestaw wskaźników z kolorowym, cyfrowym wyświetlaczem TFT o przekątnej 12,3 cala oraz wybór dwóch systemów audio pozwalają użytkownikowi czuć luksus w trakcie jazdy.

Pojazd jest dostępny z innowacyjnym kluczykiem Active Key, który może stanowić noszoną przez klienta na co dzień bransoletkę. Ma on postać wodo- i wstrząsoodpornej opaski na rękę ze zintegrowanym transponderem RFID. Dzięki niemu kierowca może zamknąć główny kluczyk wewnątrz samochodu, oddając się takim przyjemnościom jak bieganie, pływanie czy jazda na rowerze.

Aktywowanie opaski Activity Key wymaga zbliżenia jej do górnej krawędzi tylnej tablicy rejestracyjnej – operacja ta powoduje wyłączenie wszystkich konwencjonalnych kluczyków pozostawionych wewnątrz auta. Mocne podwozie umożliwia holowanie przyczep o maksymalnej masie do 1800 kg (hamowanych).

FIRST EDITION: PEŁNE WYPOSAŻENIE I DOSKONAŁE OSIĄGI

Jaguar E-Pace w wersji First Edition będzie dostępny wyłącznie w pierwszym pełnym roku sprzedaży. Do jego napędu zastosowano silnik wysokoprężny z rodziny Ingenium o mocy 180 KM, lub też jednostkę benzynową Ingenium o mocy 250 KM. Obydwa silniki współpracują z 9-stopniową, automatyczną przekładnią firmy ZF. Wyposażenie wersji zostało starannie dobrane. Punktem wyjścia był pakiet wyposażenia R-Dynamic SE.

Można wybierać spośród trzech kolorów nadwozia – czerwonego (Caldera Red), który oferowany będzie wyłącznie przez pierwsze 12 miesięcy, białego (Yulong White) oraz czarnego (Santorini Black). Dopełnienie wyglądu zewnętrznego stanowią wykończone na wysoki połysk czarne detale oraz charakterystyczne, 20-calowe felgi aluminiowe w kolorze Satin Grey z podwójnymi ramionami.

jagu-E-Pace5

Wykonana z delikatnej skóry Windsor tapicerka w kolorze Ebony z kontrastującymi z nią, czerwonymi przeszyciami oraz zamszowa podsufitka w tym samym kolorze nadają wnętrzu szykowny charakter. Konfigurowalne oświetlenie nastrojowe oraz wpadające przez panoramiczne okno dachowe światło naturalne podkreślają panującą atmosferę.

Nowej generacji wyświetlacz przezierny z technologią TFT, dodatkowe punkty ładowania urządzeń elektronicznych oraz zainstalowane w bagażniku szyny do mocowania bagażu sprawiają, że wersja First Edition charakteryzuje się połączeniem indywidualności, technologii oraz praktyczności. Do wyróżniających ją cech należą także: system Configurable Dynamics, otwierana ruchem stopy pokrywa bagażnika, kluczyk Activity Key oraz materiałowe dywaniki i listwy progowe ze stosownymi inskrypcjami.

PAKIET R-DYNAMIC

Wyposażenie wersji R-Dynamic podkreśla sportowe aspiracje. Posiada ona sportowe profilowane fotele z poprawionym trzymaniem bocznym i kontrastowymi przeszyciami, oraz podsufitkę Jet Morzine. Wykonane ze szczotkowanej stali nierdzewnej nakładki na progi i pedały również dodają wnętrzu sportowego charakteru. Całość uzupełnia delikatna skóra, którą obszyto koło kierownicy oraz umieszczone na niej logo i łopatki do zmiany biegów.

Na zewnątrz wersja została wyposażona w dodatki. Przednie światła przeciwmgielne umieszczono w czarnych, wykończonych na wysoki połysk obudowach. Podobne akcenty zastosowano także na wlocie powietrza, nakładce tylnego zderzaka i końcówkach rur układu wydechowego. Dopasowane do koloru nadwozia nakładki na nadkola oraz satynowe, chromowane ramki bocznych wlotów powietrza i atrapy chłodnicy są kolejnymi elementami wyróżniającymi wersję.

DOSTĘPNE WERSJE

Modele E-Pace i E-Pace R-Dynamic są dostępne z pakietami wyposażenia S, SE oraz HSE. Nabywcy mają do wyboru 5 jednostek napędowych – w tym trzy silniki wysokoprężne oraz dwa benzynowe. 2-litrowy silnik Ingenium Diesel jest dostępny w wersji o mocy 150, 180 oraz 240 KM, zaś dwie odmiany 2-litrowych jednostek benzynowych Ingenium oferują odpowiednio 249 oraz 300 KM.

Wszystkie wersje modelu mogą poszczycić się bogatym wyposażeniem standardowym. Oprócz rozwiązań podnoszących poziom wygody kierowcy i pasażerów, takich jak system multimedialny Touch Pro, światła LED i kamera cofania, oferowane są także zaawansowane układy wspomagające, w tym system monitorowania poziomu zmęczenia kierowcy czy układ awaryjnego hamowania.