Bartłomiej Mirecki startujący z 10 pola jako pierwszy przekroczył linię mety wyścigu otwierającego III rundę Mistrzostw Polski Kia Picanto. W drugim wyścigu triumfował Michał Śmigiel choć jako pierwszy linię przekroczył również Bartłomiej Mirecki.
Po wyścigu otrzymał on jednak karę karę 30 sekund za niedostosowanie się do wymogów żółtej flagi przez co spadł aż na jedenastą pozycję.
Zobacz także:
SPORT
KIA LOTOS RACE 2013
W pierwszym wyścigu na podium zameldowali się również Filip Tokar i Marcin Matczak. Zdobywcą pole position był Paweł Krężelok, który jednak nie dotarł do mety. Najpierw miał kłopoty ze skrzynią biegów, a następnie uczestniczył w kolizji z Krzysztofem Steinhofem, która obu wykluczyła z dalszej jazdy.
Krężelok stracił prowadzenie już na pierwszym okrążeniu na rzecz Marcina Matczaka, temu zaś odebrał je szybko Filip Tokar. Systematycznie do przodu przebijał się Mirecki, obrońca tytułu z dziesiątego miejsca awansował na pierwsze! ZSS miał początkowo wątpliwości co do jrdne4go z manewrów mistrza na torze, ale zostały one rozstrzygnięte na korzyść zwycięzcy.
Po pierwszym wyścigu powiedzieli:
Bartłomiej Mirecki: Wygląda na to, że oba wyścigi rozpoczynam z 10 miejsca. Parę osób na torze wróżyło mi takie rozwiązanie, ale wszystko do końca wiadomo dopiero na mecie. Jutro po prostu będę się znów starał wygrać. Bardzo trudny wyścig za nami, miałem jeszcze trochę obaw co do kondycji samochodu, z tej przyczyny pierwsze okrążenia jechałem bardzo zachowawczo. Ale później już skupiłem się na odrabianiu strat i zyskiwaniu pozycji. Lausitzring nie jest wcale łatwym torem, ale chyba zaowocowały treningi na które tu wcześniej przyjechaliśmy i dopracowanie ustawień samochodu. No i wspólna jazda z Marcinem Matczakiem także ułatwiła mi pracę, za co bardzo dziękuję.
Filip Tokar: Jest podium, ale jestem nieco zawiedziony swoją postawą. Popełniam wciąż ten sam błąd i zostawiam zbyt dużo miejsca rywalowi. W większości wyścigów jadę na czele, ale nie udaje mi się tej pozycji utrzymać do mety. Ale chyba już wiem co muszę poprawić i jutro nie zamierzam się poddawać. Plan na jutro? W końcu wygrać, bo przecież o to się walczy. Znam swoje słabe miejsce i nie zamierzam ponownie go odsłaniać, liczę na to, że będzie dobrze”.
Marcin Matczak: W końcu jest podium! Trzecie miejsce, był apetyt na więcej, ale bardzo się cieszę. Jestem debiutantem w tym sezonie, po raz pierwszy ścigałem się na Lausitzringu i nie był to z pewnością spacerek. Bardzo dużo działo się wokół, trzeba było bardzo uważać, ale udało się w całości i szybko dotrzeć do mety. Filip to bardzo trudny rywal i na ostatnim kółku chciałem go jeszcze zaatakować, ale nie udało się, chociaż było blisko.
Oskar Stępień: Pierwszy wyścig to jakieś destruction derby. Od samego początku było dużo nieczystej walki. Niektórzy kierowcy próbowali wyprzedzać nawet tam, gdzie nie było na to w ogóle miejsca. Tylko jakimś cudem uniknąłem zderzenia po kolizji dwóch zawodników jadących przede mną, ale spadłem na ostatnie miejsce. Gdy zacząłem przebijać się do przodu, już sam uczestniczyłem w kolizji, a auto uległo uszkodzeniu, przez co musiałem zjechać do boksu. W międzyczasie na torze pojawił się safety car. Naprawa przebiegła szybko i sprawnie, ale nie udało się dogonić reszty stawki przed końcem neutralizacji. Mimo to wyprzedziłem jeszcze kilku zawodników i ukończyłem wyścig na 19. pozycji. Na tak słaby wynik z pewnością wpływ miał uszkodzony katalizator.
DRUGI WYŚCIG
Pole position w niedzielnym wyścigu zajmował Marcin Jaros, który w sobotę był dziesiąty. Po starcie dzielnie bronił swojej pozycji, jednak sił wystarczyło mu na jedno okrążenie. Na drugim kółku wyścig prowadził Michał Śmigiel, a za jego plecami czaił się Stanisław Kostrzak szukający dogodnego miejsca do ataku na debiutanta w KLR. Do przodu przedzierał się Bartłomiej Mirecki.
Niestety w skutek kolizji Krzysztofa Steinhofa i Piotra Belki nad jednym z sektorów Lausitzringu załopotały żółte flagi zabraniające wyprzedzania i nakazujące ograniczenie prędkości. A ścigający czołówkę Mirecki właśnie w tym sektorze uzyskał rekordowy czas, co stało się powodem do nałożenia na niego kary.
Pasjonującą batalię o 4 pozycję toczyli tymczasem między sobą Paweł Krężelok, Filip Tokar i Michał Gadomski. Ten ostatni wypadł jednak z toru, a linię mety czwarty przekroczył Krężelok o 0.208 sek. wyprzedzając Tokara. Po obradach sędziów Paweł awansował na podium…
Przed uczestnikami Mistrzostw Polski Kia Picanto teraz „wakacyjna” przerwa, bowiem kolejny wyścig odbędzie się dopiero w pierwszy weekend sierpnia, na torze w Poznaniu.
POWIEDZIELI
Po zawodach na mecie wyścigu mówili:
Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający Kia Motors Polska: Połowa sezonu za nami i mieliśmy tu dużo emocji. Co prawda wyrósł nam „dominator” w postaci Bartka Mireckiego, ale taki jest sport motorowy. To wysokiej klasy kierowca i mam nadzieję, że przed nim jeszcze dużo sukcesów w wyścigach. A dla reszty zawodników w KLR to obecnie rywal do pokonania i cel do osiągnięcia, więc nie obawiam się, że zabraknie komuś motywacji. Tu w Niemczech było dużo mocnej walki i pewnie niektórych musimy troszkę utemperować, ale biorę pod uwagę, że większość naszych kierowców dopiero uczy się wielu rzeczy i jeszcze sporo tej nauki przed nimi. Liczę na sportową walkę do końca tego sezonu i mam nadzieję, że nasi zawodnicy z każdą rundą będą coraz lepsi.
Michał Śmigiel: Bardzo cieszę się z zajętego miejsca. To moje drugie podium w sezonie i jak się okazało pierwsze zwycięstwo. Walka z Bartkiem była dużym wyzwaniem, zaatakowałem na przedostatnim okrążeniu, ale po tym manewrze na pierwszym zakręcie nie zmieściłem się w linii toru. Nie wiedziałem jak ocenią to sędziowie, bałem się kary i trochę odpuściłem. Bartek szybko mnie wyprzedził i to on jako pierwszy wjechał na metę. Ale mam nadzieję, że zwycięstwo w bezpośredniej konfrontacji też jest w moim zasięgu i liczę na najwyższy stopień podium jeszcze w tym sezonie.
Stanisław Kostrzak: No miało być zwycięstwo, ale nie udało się. Pojawiły się jakieś kłopoty z mocą w aucie i nie byłem w stanie gonić na prostej rywali. To w sumie i tak cieszę się, że jestem na podium, bo mogło być bez punktów. Pierwsza połowa sezonu za nami i mam mieszane uczucia. Solidnie przygotowywałem się do sezonu i chyba tylko zabrakło odrobiny szczęścia. Mam jednak wciąż nadzieję, że uśmiechnie się do nas i druga połowa będzie lepsza.
Paweł Krężelok: To był weekend! Zdobyte poleposition, wydawałoby się – lepiej się nie da! Wyścig pierwszy – jednak pokazał – jak trzeba walczyć i uciekać, aby nie zostać strzelonym. Mnie się nie udało. Doszedłem do swojego namiotu na nogach, auto przyjechało razem z obsługą toru. Skrzywiona belka nie dawała jakichkolwiek szans na kontynuowanie pierwszego wyścigu. Niedziela. Start z 24 pola startowego nie dawał dużych szans na dobre miejsce, jednak założenie było jasne – walczyć do końca i spróbować wbić się do 10! Udało mi się wyprzedzić dwudziestu zawodników. Dojechałem na czwartej pozycji, jednak Bartek Mirecki (zwycięzca Race 2) otrzymał karę 30 sekund, co spowodowało przesunięcie mojej osoby na trzecią pozycję. To coś wspaniałego! Ogromny prezent, ale wiem, że chcę się ścigać w czubie. Nie zakładałem takiego czuba! Podsumowując jesteśmy z zespołem bardzo zadowoleni ze startu, punktów mogłoby być więcej, ponieważ najważniejsza jest meta. Udało się jednak pokazać wysoki poziom ścigania. Cel już sobie wyznaczyliśmy na kolejne rundy, teraz należy zrobić wszystko aby dopiąć swego. Dziękuję całemu zespołowi, partnerom, Jakubowi Litwinowi za wspaniały weekend wyścigowy. Gdyby nie Wy, po prostu nie byłoby mnie w tym miejscu.
Bartłomiej Mirecki: Niestety drugi wyścig stracony, według mnie niesłusznie. To był trudny dla nas weekend i mam mieszane uczucia. W treningach przytrafiła mi się przygoda i dachowałem autem, ale mechanicy doprowadzili je do używalności na czasówki. Nie było do końca sprawne, mimo tego udało się uzyskać 10 pole startowe. Wczoraj wygrany wyścig i w związku z tym znów start z 10 pola. Ponownie mi się udało objąć prowadzenie i wygrać, ale ostateczne rozstrzygnięcie już wiemy jakie jest. Nie składam oczywiście broni, druga połowa sezonu przed nami i zamierzam w niej wygrywać i zdobyć tytuł
Oskar Stępień: Podczas rundy w Lausitz podobała mi się konsekwencja sędziów, którzy nie tolerowali chamskiej jazdy i nie bali się wlepić kar kilku zawodnikom. Jestem przede wszystkim zadowolony z awansu o 11. pozycji, jednak cały weekend nie był dla mnie udany. Po drugim wyścigu okazało się, że katalizator w moim aucie uległ już całkowitemu zniszczeniu, przez co silnik nie pracował tak, jak powinien. Wywożę z Niemiec 78 punktów, ale wolę o tym weekendzie zapomnieć i już zaczynam skupiać się na kolejnych zawodach.
KLASYFIKACJA PO 3. RUNDACH
1. Bartłomiej Mirecki – 384 pkt.;
2. Filip Tokar – 363 pkt.;
3. Michał Śmigiel – 361 pkt.;
4. Konrad Wróbel – 322 pkt.;
5. Stanisław Kostrzak – 318 pkt.;
6. Grzegorz Kubat – 298 pkt.;
7. Oskar Stępień – 288 pkt.;
8. Damian Łata – 288 pkt.;
9. Paweł Krężelok – 252 pkt.;
10. Marcel Kasprzak – 242 pkt.
Fot.: KIA oraz Patryk Leszczyński











![RENAULT: TRAFIC VAN E-TECH ELECTRIC — NOWY ELEKTRYCZNY FURGON DLA FLOT Renault Trafic Van E-Tech electric to pierwszy przedstawiciel nowej, w pełni elektrycznej […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/RENAULT-TRAFIC-VAN-E-TECH-ELECTRIC-65x65.jpg)
![MITSUBISHI: PRZEDPREMIEROWE TESTY GRANDISA W POLSKICH SALONACH Mitsubishi rozpoczęło przedsprzedaż modelu Grandis, a klienci mogą już testować kompaktowego SUV-a […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Mitsubishi-Grandis-1-65x65.jpg)
![SEMA 2025: TOYOTA POKAZUJE PONAD 20 KONCEPCJI SAMOCHODÓW Podczas tegorocznej edycji targów Specialty Equipment Market Association Show (SEMA) Toyota prezentuje […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/SEMA-2025-Toyota_02-65x65.jpg)
![JAPAN 2025: MITSUBISHI Z ELEKTRYCZNYM ELEVANCE I SERIĄ DELICA Podczas Japan Mobility Show 2025 firma Mitsubishi Motors zaprezentowała koncepcyjny model zelektryfikowanego […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Japan-2025-Mitsubishi-65x65.jpg)
![RAJD BARBÓRKA 2025: LESZEK KUZAJ NA STRACIE BARBÓRKI LEGEND W tegorocznej Barbórce Legend rajdowi kibice zobaczą Leszka Kuzaja – jedną z […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Rajd-Barborka-2025-Leszek-Kuzaj-65x65.jpg)
![RAJD BARBÓRKA 2025: OTWARTO LISTY ZGŁOSZEŃ 13 listopada została otwarta lista zgłoszeń do AVIA UNIMOT 63. Rajdu Barbórka. […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Rajd-Barborka-listy-zgloszen-65x65.jpg)
![DACIA: AL-ATTIYAH W POLSCE I PLANY ZESPOŁU DACIA SANDRIDERS NA DAKAR 2026 Wizyta pięciokrotnego zwycięzcy Rajdu Dakar, Nassera Al-Attiyaha, w Polsce stała się okazją […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/W2RC-Dacia-Sandriders-65x65.jpg)
![FORD: WŁASNY ZESPÓŁ HYPERCAR “AMERICA’S RACE TEAM” JUŻ ZA DWA LATA Rywalizacja płynie w żyłach Ford Racing, a jako America’s Race Team firma […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Ford-Racing-Hypercar-65x65.jpg)
![FORMUŁA 1: SHELL I SCUDERIA FERRARI NADAL CHCĄ WYGRYWAĆ Shell i Scuderia Ferrari przedłużają partnerstwo. Ma ono zaowocować opracowaniem lepszych produktów, […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2021/03/Shell-Ferrari1-65x65.jpg)
![FORMUŁA 1: OFICJALNE AUTA MERCEDESA Z NOWYM DESIGNEM Mercedes- AMG Official Safety Car to oficjalny samochód bezpieczeństwa, który obok samochodu […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2021/03/mercedes-f1-safety1-65x65.jpg)
![SEAT: MODEL 800 – HISZPAŃSKA ODPOWIEDŹ NA FIATA 600 SEAT 800 – pierwszy samodzielny projekt hiszpańskiej marki Model SEAT 800 zadebiutował […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/SEAT-800-65x65.jpg)
![LEXUS: HS – PIERWSZY WYŁĄCZNIE HYBRYDOWY MODEL MARKI Lexus HS był pierwszym wyłącznie hybrydowym modelem marki Wprowadzony do sprzedaży w […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Lexus-HS-65x65.jpg)
![MAZDA: ODKRYWAJ PARKI DINOZAURÓW W POLSCE W RYTMIE SLOW Jesień to idealny czas, by zwolnić tempo, odłożyć telefony i wspólnie wyruszyć […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Mazda-Slow-Road-65x65.jpg)
![MAZDA: „MIEJSCA MOCY“ – JESIENNA PODRÓŻ W RYTMIE SLOW PO POLSCE Jesień to świetny czas, by zwolnić i ruszyć w drogę w poszukiwaniu […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Mazda-slow-road-65x65.jpg)
![YAMAHA: TRACER 7 i TRACER 7 GT NA ROK 2026 ZE SKRZYNIĄ BIEGÓW Y-AMT Modele TRACER 7 i TRACER 7 GT marki Yamaha zawsze oferowały połączenie […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Yamaha-TRACER-7-65x65.jpg)
![YAMAHA: PROMOCJA NA WYBRANE MOTOCYKLE I SKUTERY DO KOŃCA STYCZNIA To już ostatnie okazje Yamahy. Popularne modele można znaleźć w niższych cenach […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/01/Yamaha-promocja-65x65.jpg)
![BRACIA SZKOPEK INACZEJ NIŻ BRACIA KLICZKO ALE PO SWÓJ SUKCES Mistrzowie świata w boksie, Władymir i Witalij Kliczko obiecali kiedyś swojej mamie, […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2018/05/szkoepk-naszym3-65x65.jpg)
![SMUTNY OKRES CZYLI NIGDY O WAS NIE ZAPOMNIMY Styczeń jest bardzo smutnym miesiącem dla polskich fanów rajdów samochodowych. I nie […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2018/01/odeszli1-65x65.jpg)
![E.ON: ROZWÓJ SYSTEMÓW ŁADOWANIA W MIEJSCACH PRACY Rosnąca popularność pojazdów elektrycznych sprawia, że biura muszą dostosować się do nowych […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/E.ON-Cushman-Wakefield-65x65.jpg)
![ECO: ELECTRIP ROZPOCZYNA PODBÓJ POLSKIEGO RYNKU STACJI ŁADOWANIA Electrip wchodzi do Polski. Niezależny operator stacji ładowania uruchamia huby ładowania wzdłuż […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Electrip-65x65.jpg)
![CHERY: WIDOWISKOWY CRASH TEST TIGGO 9 PHEV NA OCZACH WIDOWNI W WUHU Podczas Chery International Summit 2025 w Wuhu w Chinach uczestnicy byli świadkami […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/CHERY-TIGGO-9-PHEV-65x65.jpg)
![VOLKSWAGEN: DWA MILIONY AUT Z SYSTEMEM CAR2X Kamień milowy w kierunku większego bezpieczeństwa na drogach: ponad dwa miliony pojazdów […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Volkswagen-Car2X-65x65.jpg)
![RAM: EUROPEJSKA PREMIERA RAMPAGE NA FIERACAVALLI 2025 RAM zaprezentował model Rampage w europejskiej odsłonie podczas tegorocznych targów Fieracavalli w […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/RAM-Rampage-65x65.jpg)
![CONTINENTAL: SPORTOWE I ZIMOWE OPONY W SUV-IE PORSCHE MACAN Opony Continental w standardowym wyposażeniu Porsche Macan zapewniają wydajność i bezpieczeństwo w […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Continental-Porsche-Macan-65x65.jpg)
![COOPER: KOMPLEKSOWA OFERTA OPON OSOBOWYCH OD 2026 ROKU Marka Cooper ujawnia szczegóły strategii po ogłoszeniu, że stanie się jedyną marką […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Cooper-65x65.jpg)
![EXLANTIX: INTELIGENTNA TARCZA DLA SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH Marka Exlantix wkracza na rynek samochodów elektrycznych z nowym podejściem do bezpieczeństwa, […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Exlantix-bezpieczenstwo-65x65.jpg)
![NISSAN: SZTUCZNA INTELIGENCJA PRZYSPIESZA TESTY NOWYCH POJAZDÓW Nissan rozszerza współpracę z firmą Monolith, wykorzystując sztuczną inteligencję do skrócenia procesu […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Nissan-i-Monolith-AI-65x65.jpg)
![SKODA: HYBRYDY PLUG-IN ZACHOWAJĄ LIMIT 150 TYS. ZŁ Nowe limity amortyzacji od 2026 roku. Niskoemisyjne modele Skody dostępne w preferencyjnym […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Skoda-amortyzacja-podatki-65x65.jpg)
![MAZDA: NSA ODRZUCA SKARGĘ KIS – HYBRYDY Z TAŃSZĄ AKCYZĄ Mazda Motor Poland wygrała przed Naczelnym Sądem Administracyjnym sprawę dotyczącą obniżonej akcyzy […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Mazda-NSA-65x65.jpg)
![SAMOCHÓD SPROWADZONY Z USA – CZY JEST SIĘ CZEGO BAĆ? O używanych samochodach sprowadzanych w ramach prywatnego importu do Polski z USA […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/02/carVertical-auto-z-USA-65x65.jpg)
![OPEL: PREMIERA SPORTOWYCH MODELI ASTRA GSe I ASTRA SPORTS TOURER GSe Sportowa przyszłość Opla jest elektryczna: hybrydy plug‑in Astra GSe i Astra Sports […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2023/02/Opel-Astra-GSe-i-Astra-Sports-Tourer-GSe-65x65.jpg)
![TEST: JEEP AVENGER CZYLI MAŁY AMERYKANIN W EUROPEJSKIM WYDANIU Jeep Avenger przebojem wszedł na Europejskie rynki. W październiku łączna sprzedaż przekroczyła […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/01/Jeep-Avenger-test-65x65.jpg)
![TEST: JEEP RENEGADE – CZY WETERAN KLASY B-SUV WCIĄŻ MOŻE SIĘ PODOBAĆ? Renegade jest swoistym fenomenem marki Jeep. Produkowany, z niewielkimi zmianami, od 2014 […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/01/Jeep-Renegade-test-65x65.jpg)

Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.