KIA: NOWA OPTIMA U DRZWI SALONÓW (CENY W POLSCE)

Kia_Optim_p1

Nowa Kia Optima pojawi się w polskich salonach jeszcze w listopadzie. Kia Motors Polska ogłosiła więc już ceny i specyfikacje nowej generacji modelu.

Jego gama jest oparta na trzech poziomach wyposażenia (M, L, XL), a polscy klienci będą mieli do wyboru dwie jednostki napędowe: wysokoprężny silnik 1.7 CRDI o mocy 141 KM i 340 Nm lub benzynowy 2.0 o mocy 163 KM.


Zobacz także:

PREMIERY

KIA: MODERNIZACJA GAMY CEE’D – WYGLĄD, SILNIKI, SYSTEMY


 

W obu przypadkach podstawą jest 6-biegowa skrzynia manualna. Silnik benzynowy może opcjonalnie pracować z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów za pomocą łopatek przy kolumnie kierownicy natomiast zmodernizowany silnik Diesla oferuje 7-biegową dwusprzęgłową skrzynię automatyczną.

Ceny nowej Optimy z silnikiem benzynowym zaczynają się już od 89 900 zł, a z dieslem od 94 900 zł. Wybierając wersję wyposażenia M klient otrzyma w standardzie m.in: automatyczną klimatyzację, 7 poduszek powietrznych, 16” felgi aluminiowe z oponami 215/60 R16, KiaNaviSystem zintegrowany z usługami TomTom, 7” kolorowym ekranem z kamerą cofania i 7-letnią aktualizacją map, światła mijania typu projekcyjnego, światła przeciwmgielne oraz do jazdy dziennej LED.

Kia_Optim_p4

Wyższą wersję L wyróżniają dodatkowo takie elementy wyposażenia jak: system bezkluczykowy KiaSmartKey z funkcją automatycznego otwierania pokrywy bagażnika KiaSmartTailgate, systemy aktywnego bezpieczeństwa: KiaLaneAssist, KiaSpeedAssist, reflektory ksenonowe ze spryskiwaczami lamp, zegary „Supervision” z kolorowym ekranem LCD 4,3” , podgrzewana kierownica i fotele przednie, czujniki parkowania przód i tył, tapicerka typu premium skórzano-materiałowa, felgi aluminiowe 17” z oponami Continental 215/55 R17.

Klienci, którzy zdecydują się na zakup wersji XL dodatkowo otrzymają w sowim aucie: reflektory bi-ksenonowe z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów, tylne lampy w technologii LED, skórzaną tapicerkę foteli, wentylowane fotele przednie, elektryczną regulację foteli kierowcy i pasażera, systemy aktywnego bezpieczeństwa: KiaBlindSpotDetection i KiaRearCrossTrafficAlert, rolety przeciwsłoneczne tylnych szyb oraz felgi aluminiowe 18” z oponami Michelin 235 / 45 R18.

Dla pierwszych klientów polski importer oferuje dodatkowo w cenie auta pakiet serwisowy. Pakiet trwa 4 lata lub 60 tysięcy kilometrów. W praktyce oznacza to, że w przypadku silnika benzynowego są to 4 przeglądy, a w przypadku silnika diesla 2 przeglądy. W skład pakietu wchodzą – przeglądy mechaniczne, przeglądy nadwozia i przeglądy olejowe. Program obowiązuje na terenie całej Polski. Pakiet przypisany jest do samochodu – w przypadku jego sprzedaży, może z niego korzystać kolejny właściciel co podnosi wartość auta w przypadku jego odsprzedaży.

Nowocześniejsza stylizacja nadwozia i wnętrza, zwiększona przestrzeń dla wszystkich pasażerów, cały szereg nowych rozwiązań technicznych i technologicznych to tylko niektóre nowości jakie oferuje Optima IV generacji. W porównaniu z poprzednikiem, nowy model charakteryzuje się większym wyrafinowaniem konstrukcyjnym oraz wyższym komfortem jazdy i precyzją kierowania zachowując ‘usportowiony’ image, który przyczynił się do powodzenia Optimy na rynkach całego świata.

Kia_Optim_p2

NADWOZIE

Nowa Optima utrzymuje atletyczną sylwetkę sedana. Wymiary zewnętrzne (długość, szerokość i wysokość) zostały marginalnie zwiększone. Rozstaw osi wzrósł o 10 mm to 2805 mm, podobnie jak długość całkowita – do 4885 mm. Nowy model jest o 25 mm szerszy – 1860 mm oraz o 10 mm wyższy (1465 mm). Efektem tych zmian jest obszerniejsza i bardziej komfortowa kabina pasażerska o większej przestrzeni na głowy i nogi jadących oraz szerokości na poziomie ramion, a także wyższa pojemność ładunkowa.

Optima łączy charakterystyczny markowy grille w kształcie „tygrysiego nosa” z wydłużonymi i poszerzonymi światłami głównymi, które niemal dosięgają uwypuklonych nadkoli. Wydatny zderzak mieszczący przednie lampy przeciwmgielne dodaje objętości dolnej sekcji samochodu, nadając mu wizualnej stabilności. Stylizowane jak aureole tylne lampy LED zachodzą na boki. Atletyczny wygląd auta podkreśla przypominający spojler kształt pokrywy bagażnika oraz rozbudowany zderzak tylny, mieszczący i owalną końcówkę wydechu.

Do nadwozia sedana dołączy na jesieni 2016 także i kombi.

WNĘTRZE

Horyzontalne poszerzenie tablicy rozdzielczej i konsoli centralnej jeszcze bardziej powiększa odczucie przestronności. Jakość materiałów wykończeniowych jest wyraźnie wyższa. Tablicę przyrządów podzielono na strefę górną ‘wyświetlaczy’ i dolną strefę ‘roboczą’ tak, by kierowca nie musiał odrywać oczu od drogi odczytując wyświetlane informacje. Centralna część tablicy przyrządów odchylona jest pod kątem 8,50 wobec kierowcy, łącznie z 8-calowym ekranem dotykowym systemu infotainment.

Kia_Optim_p3

Efektem wydłużenia rozstawu osi o 10 mm i modernizacji foteli miejsce na nogi dla pasażerów kanapy tylnej jest obecnie większe o 25 mm. Większa przestrzeń na głowę to korzyść z wysmuklenia i podwyższenia linii dachowej. Dla drugiego rzędu siedzeń przewidziano oddzielne nawiewy ogrzewania oraz rolety słoneczne. Pojemność bagażnika to 510 litrów (VDA).

BEZPIECZEŃSTWO i TECHNOLOGIE

Równolegle z poprawą bezpieczeństwa biernego nowy model otrzymał szereg zaawansowanych i autonomicznych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa czynnego. Skorupa nadwozia jest mocniejsza niż poprzednio.

W zależności od specyfikacji rynkowej nowa Kia dostępna będzie z szeroką gamą seryjnych lub opcjonalnych systemów bezpieczeństwa, m.in.:
• zaawansowany, „inteligentny’ tempomat SCC;
• autonomiczny system hamowania awaryjnego AEBS;
• system kontroli pasa ruchu KiaLaneAssist,;
• asystent świateł głównych KiaHighBeamAssist;
• wskaźnik limitu prędkości KiaSpeed Assist;
• system wykrywania obiektów w martwych polach widzenia KiaBlindSpotDetection z sygnalizacją świetlną w lusterku bocznym;
• detektor ruchu poprzecznego KiaRearCrossTrafficAlert.

kia_optim_p5

System AEBS obejmuje radar krótkiego i dłuższego zasięgu. System audio- wizualno- nawigacyjny AVN pozwala na wybór infotainmentu z nawigacją satelitarną 7- lub 8-calowym ekranem dotykowym i radiem cyfrowym DAB. Jego sercem jest nowy pakiet Kia Connected Services (w technologii TomTom pakiet m.in. ostrzega przed stacjonarnymi i mobilnymi radarami prędkości).

Model wyposażony będzie w bezprzewodową (indukcyjną) ładowarkę telefonów komórkowych/ tabletów. Z przodu i z tyłu kabiny pasażerskiej (zależnie od wersji modelowej) dostępne są również porty USB. Wyposażenie (w zależności od rynku) obejmuje m.in.: Around View Monitor otoczenia 360 st., Smart Parking Assist System oraz układ dynamicznego doświetlania zakrętów.

SILNIKI

Zmodernizowana jednostka wysokoprężna 1.7 CRDi rozwija moc 141 KM oraz moment obrotowy 340 Nm (w zakresie 1750-2500 obr./min.) i góruje nad poprzednikiem pod względem osiągów oraz zużycia paliwa.

Silnik benzynowy 2.0 CVVL (o zmiennych fazach rozrządu) o mocy 163 KM, znany jest z modelu III generacji.

Kia pracuje obecnie mad przewidzianą na rok 2016 Optimą z napędem hybrydowym typu ‘plug-in’ oraz pierwszym sedanem marki o charakterystyce wyczynowej z przeznaczeniem na rynki europejskie.

kia_optim_p6

Model wyposażony jest w zaawansowaną siedmiostopniową przekładnię dwusprzęgłową (DCT), która zadebiutowała niedawno w modelu cee’d. Skrzynia dostępna jest wyłącznie w Optymie napędzanej silnikiem Diesla 1,7 CRDi. Dla tego motoru dostępna jest również sześciostopniowa skrzynia manualna, a dla wersji benzynowej 2.0 CVVL przywidziano sześciostopniową skrzynię manualna lub automatyczną.

ZAWIESZENIE

Konstruktorzy Kia zdecydowali się na wysunięcie punktów mocowania przedniej i tylnej ramy pomocniczej niezależnego zawieszenia czterech kół jak najdalej na zewnątrz. W sekcji rufowej nowa Optima otrzymała większe wahacze dolne osadzone w pogrubionych tulejach o wyraźnie większej elastyczności. Ma to wpływ na poprawę charakterystyki jezdnej i prowadzenia pojazdu, a tym samym stabilność dynamiczną i zdolność tłumienia wstrząsów na drodze.

Nowa Optima wyposażona jest w elektro-mechaniczne wspomaganie zębatki kierowniczej (R-MDPS) oferowane w Europie jako standard dla wersji z silnikiem wysokoprężnym 1.7 CRDi.

Pierwsze egzemplarze nowej Optimy trafią do polskich salonów jeszcze w listopadzie. Auto objęte oczywiście będzie 7–letnią/ 150 000 km gwarancją producenta. Europejskie dostawy nowej Optimy pochodzić będą z zakładu Hwasung w Korei.

CENY
(wersja M – L – XL)

– 2.0 DOHC 163 KM 6MT: 89 900 zł – 100 900 zł – 115 900 zł;
– 2.0 DOHC 163 KM 6AT: nie dostępna – 105 900 zł – 120 900 zł;
– 1.7 CRDi 141 KM 6MT: 94 900 zł – 105 900 zł – 120 900 zł;
– 1.7 CRDi 141 KM 7DCT: nie dostępna – 112 900 zł – 127 900 zł;
– lakier metalizowany lub perłowy: 2 300 zł;
– Safety System: 3 390 zł;
– Pakiet “Technologiczny” (dla wersji XL): 6 500 zł.