KIA: NOWE RIO Z TAKŻE NAPĘDEM HYBRYDOWYM 48 V

Kia pokazała model Rio czwartej generacji po faceliftingu. Zmian w stosunku do poprzednika jest bardzo wiele, łącznie z systemami asystującymi oraz multimedialnymi.

Nowe auto oferuje układy napędowe, które są wydajniejsze. Oferta silników obejmuje pierwszy w autach marki układ hybrydowy z instalacją o napięciu 48 V.


Zobacz relacje:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

To pierwszy model marki, który jest napędzany zelektryfikowanym układem napędowym typu mild- hybrid z silnikiem benzynowym (MHEV). Nowy układ z rodziny EcoDynamics+ stanowi połączenie nowej jednostki napędowej T-GDi Smartstream o pojemności 1,0 litra (turbodoładowanej z bezpośrednim wtryskiem paliwa) z układem o napięciu 48V.

Dodatkowy moment obrotowy, który generuje silnik elektryczny wpływa zarówno na poprawę osiągów, jak i na zmniejszenie zużycia paliwa. Ponadto, układ napędowy odzyskuje energię podczas hamowania. Rodzina EcoDynamics+ została zaprojektowana w celu uzyskania jak największej wydajności silników spalinowych, dzięki zastosowaniu w układzie napędowym również silnika elektrycznego oraz za sprawą odzysku energii elektrycznej.

Osiągi wspomaga moment obrotowy silnika elektrycznego zasilanego z akumulatora litowo- jonowego za pośrednictwem instalacji 48-woltowej. Nowy rozrusznik, który pełni również funkcję generatora (Mild- Hybrid Starter-Generator – MHSG) wydłuża czas, kiedy jednostka benzynowa pozostaje wyłączona.

System (Continuously Variable Valve Duration – CVVD) umożliwia płynne przełączanie silnika między różnymi cyklami spalania w zależności od obciążenia. Silnik Smartstream osiąga taką samą moc, jak silnik typu „Kappa” – 100 lub 120 KM, ale zapewnia o 16 proc. wyższy maksymalny moment obrotowy mocniejszemu motorowi (200 Nm). Nowy układ napędowy zapewnia zmniejszenie emisji CO2 od 8,1 do 10,7 proc. (wg NEDC).

Przekładnia iMT jest wyposażona w elektryczne sterowanie pracą sprzęgła, zamiast mechanicznego.

Kia Rio po faceliftingu będzie dostępna również z wcześniej oferowanymi benzynowymi jednostkami napędowymi, które poddano licznym modyfikacjom. Gama będzie obejmowała nową jednolitrową, 100-konną T-GDi oraz nową 1,2-litrową, wolnossącą o mocy 84 KM z wtryskiem paliwa typu Dual Port. Dostępna będzie sześciobiegowa przekładnia mechaniczna (zamiast pięciobiegowej oraz z dwusprzęgłowa skrzynia biegów o siedmiu przełożeniach (7DCT).

Nowy, połączony z układem hamulcowym system ISG zapewnia dodatkową oszczędność w zużyciu paliwa poprzez wyłączanie silnika także wtedy, gdy podczas hamowania zarówno pedał hamulca, jak i pedał sprzęgła są wciśnięte.

Nowe Rio jest wyposażone w ulepszony system nawigacji z ekranem dotykowym i oferuje system UVO Connect drugiej generacji, czyli zestaw usług cyfrowych, które zapewniają wsparcie kierowcy w czasie rzeczywistym. Posiada większy 8-calowy ekran dotykowy.


Design nadwozia i wnętrza

Auto zyskało nowy przód. Ma łatwo rozpoznawalną dla samochodów marki Kia osłonę chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa, ale węższą niż dotychczas. W szerszym zderzaku znajdują się lampy przeciwmgielne. Wybrane wersje są wyposażone w nowe, w pełni LED-owe reflektory ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej. Nowe kolory nadwozia to Szary Perennial i Niebieski Sporty. Pozostałe zmiany w stylistyce są bardzo subtelne i miały na celu uproszczenie designu.

W kabinie odświeżonego Rio wprowadzono wiele modyfikacji, przede wszystkim zastosowano jeszcze lepszej jakości materiały i nowe technologie. Najbardziej widocznymi zmianami są większy niż dotychczas 8-calowy panoramiczny ekran dotykowy oraz 4,2-calowy wyświetlacz między zegarami o wyższej rozdzielczości w zestawie wskaźników.

Model w wersji GT-Line jest oferowany z czarnym, jednobarwnym wnętrzem z białymi kontrastowymi lamówkami i przeszyciami na siedzeniach oraz z deską rozdzielczą wykończoną w sposób imitujący włókno węglowe. Auta są wyposażone w seryjną regulację wysokości fotela kierowcy i – opcjonalnie – pasażera.

Bezpieczeństwo

Rio może być wyposażone w zaawansowane systemy asystujące, jak system autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pieszych, pojazdów i – co należy do nowości – także rowerzystów (Forward Collision- Avoidance Assist – FCA), asystent utrzymania pasa ruchu (Lane Keeping Assist – LKA), system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy (Driver Attention Warning – DAW) i system monitorowania martwego pola w lusterkach (Blind Spot Collision Warning – BCW).

W zależności od wersji wyposażenia, do gamy systemów z rodziny Advanced Driving Assistance Systems (ADAS) należą najnowsza wersja systemu autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania samochodów, pieszych i rowerzystów (Forward Collision- Avoidance Assist – FCA), a także system monitorowania martwego pola w lusterkach (Blind- Spot Collision- Avoidance Assist – BCA), system rozpoznawania znaków ograniczeń prędkości (Intelligent Speed Limit Warning – ISLW), aktywny tempomat z automatyczną regulacją odległości oraz funkcją Stop & Go (Smart Cruise Control – SCC), asystent jazdy w korku (Lane Following Assist – LFA) i system monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania (Rear Cross- Traffic Collision- Avoidance Assist – RCCA).

W zależności od wersji wyposażenia dostępny również system ostrzegania o ruszeniu poprzedzającego pojazdu (Leading Vehicle Departure Alert), natomiast standardowo w system zarządzania stabilnością auta (Vehicle Stability Management), system stabilizacji toru jazdy (Electronic Stability Control) i system kontroli siły hamowania w zakręcie (Cornering Brake Control).

Auto pospada seryjnie sześć poduszek powietrznych oraz mocowania i zaczepy fotelików dziecięcych ISOFIX.

Kia Rio po faceliftingu zadebiutuje w Europie w trzecim kwartale 2020 roku i w standardzie będzie oferowana z 7-letnią gwarancją producenta lub na 150 000 km.