KLUCZOWE PRIORYTETY CONTINENTAL W POLSCE W 2018 ROKU

Conti768

Continental Opony Polska – oddział producenta opon i wiodącego dostawcy rozwiązań dla motoryzacji – zaprezentował najważniejsze trendy na rynkach opon osobowych i ciężarowych w Polsce oraz Europie.

Podczas konferencji prasowej w Warszawie przybliżone zostały również plany rozwojowe firmy na najbliższe lata.


Zobacz także:

OPONY

ROZMAITOŚCI


 

W całej Europie w 2017 roku sprzedano o 0,6 proc. mniej opon do samochodów osobowych niż przed rokiem. Wśród największych rynków na starym kontynencie, najdynamiczniej rozwijała się Polska, gdzie odnotowano wzrost sprzedaży na poziomie 7,1 proc. Najszybciej w Europie rozwijał się segment opon Ultra High Performance (UHP) – przeznaczonych do aut o wysokich osiągach – sprzedano o 4,2 proc. opon więcej niż w ubiegłym roku.

Co ciekawe, segment opon UHP w naszym kraju odnotował 13 proc. wzrost i był to rekordowy wynik wśród dziesięciu największych rynków europejskich. Z kolei rynek opon ciężarowych utrzymuje się na stabilnym poziomie odnotowując niewielkie wahania. W skali europejskiej minimalny wzrost o 0,2 proc., Polska nie odbiega znacząco od tego trendu.

Stale rośnie popularność samochodów z napędem elektrycznym i hybrydowym. W 2017 roku w Europie odnotowano wzrost o 50 proc. liczby rejestracji aut tego typu niż rok wcześniej. Także w Polsce mamy coraz więcej „elektryków” i „hybryd”. W 2017 roku Polacy zarejestrowali 7,5 razy więcej pojazdów elektrycznych i 4 razy więcej aut hybrydowych w porównaniu z 2014 rokiem.

W 2017 co drugi internauta w Polsce robił w 2017 roku zakupy w Internecie, a 22 proc. sprzedaży opon w naszym kraju jest generowana właśnie przez ten kanał. Ponadto, coraz więcej kierowców kupuje świadomie – aż 60 proc. konsumentów przed zakupem szuka w sieci informacji, opinii, rekomendacji i referencji na temat opon.

Rozwój sieci BestDrive w Polsce

Continental Opony Polska nie tylko dostarcza opony do różnych rodzajów i modeli pojazdów, ale także oferuje profesjonalne usługi serwisowe i wulkanizacyjne pod szyldem globalnej sieci serwisów samochodowych BestDrive. W 2018 roku polski oddział Continental planuje dalszy rozwój sieci, która obecnie zrzesza 43 serwisy firmowe na terenie całej Polski.

W planach jest m.in. zwiększenie sprzedaży opon ciężarowych, wdrożenie zintegrowanej platformy e-commerce, a także wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań wspierających obsługę flot.

Ważnym krokiem w rozwoju Continental w Polsce jest wprowadzenie do oferty w 2018 roku opon do maszyn rolniczych, ciągników czy kombajnów. W odpowiedzi na zapotrzebowanie gospodarstw rolnych i firm z tego sektora, Continental będzie oferować ogumienie w rozmiarach 24- 48 cali zaprojektowane z myślą o trudnych warunkach pracy, poprawie wydajności i produktywności z uwzględnieniem wymagań konkretnych typów urządzeń.

Projektując i produkując opony rolnicze, Continental czerpie z doświadczenia, które zdobywał od 1932 roku. Wszystkie opony będą produkowane w fabryce zlokalizowanej w Lousado w Portugalii, której wybudowanie kosztowało koncern 63,9 miliona euro.

Inwestycja w logistyczną doskonałość

Stale rosnąca sprzedaż opon, poszerzenie asortymentu oraz coraz większe zapotrzebowanie na zwiększenie dostępności produktów “od ręki” sprawiły, że Continental Opony Polska podjął decyzję o zwiększeniu powierzchni magazynu w Mszczonowie o 50 proc. oraz wdrożeniu innowacyjnego systemu zarządzania magazynem.

Dzięki nowemu systemowi, wykorzystującemu technologie bezprzewodowe, terminale dotykowe zamontowane na wózkach widłowych i skanery kodów kreskowych, wzrośnie efektywność procesów logistycznych oraz wydajność pracy, a czas realizacji dostaw do klientów zostanie skrócony nawet o 3 godziny. Inwestycja w infrastrukturę logistyczną w 2018 roku przekroczy 3 miliony złotych.

– Rok 2018 to dla Continental Opony Polska czas inwestycji, które pozwolą na dalszy rozwój firmy i wzrost skali działania w Polsce. Dzięki licznym zmianom oraz wdrożeniu szeregu nowoczesnych rozwiązań będziemy mogli jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby i oczekiwania naszych partnerów biznesowych i konsumentów – powiedział Dariusz Wójcik, Dyrektor Generalny Continental Opony Polska.

W ciągu ostatnich 5 lat firma Continental Opony Polska zrekrutowała ponad 50 pracowników z wysokim potencjałem, którzy awansują, zmieniają obszary odpowiedzialności i stale się rozwijają. Wyniki przeprowadzonego w 2017 roku Badania Satysfakcji Pracowników (BasicsLive) potwierdziły wysoki poziom trwałego zaangażowania zatrudnionych – aż 93 proc., a także bardzo dobrą ocenę przywództwa (91 proc.) w polskim oddziale koncernu Continental.

Obecnie Continental jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek opon w Polsce. O jej silnej pozycji na rynku, reputacji i renomie świadczy prestiżowy tytuł Superbrands 2018, który w tym roku został przyznany wyłącznie przez konsumentów. To najlepsza, obiektywna ocena marki, wyznacznik sukcesu i gwarancja wysokiej jakości produktów.