LAND ROVER: FREELANDER 2 PO FACELIFTINGU

Firma Land Rover na rok modelowy 2013 poddała model Freelander 2 licznym modyfikacjom stylizacyjnym i technologicznym. Samochód uzyskał bardziej sportowy wygląd premium, a poszerzona oferta wyposażenia znacznie podnosi komfort jego użytkowników.

Zastosowany nowy, lekki i wydajny silnik benzynowy sprawia, że Land Rover Freelander 2 jest bardziej ekonomicznym SUV-em niż dotychczas.

Nowe elementy dostępne w standardzie i poszerzone opcje wyposażenia to znaczące korzyści dla klientów szukających nowoczesnego, wszechstronnego pojazdu, który poradzi sobie w każdym terenie. W nowym Land Roverze Freelander 2 całkowitej zmianie uległa konsola środkowa oraz ekrany – zestaw wskaźników obsługuje obecnie 5-calowy ekran dotykowy, a zaktualizowany 7-calowy monitor centralny umożliwia sterowanie dotykowe m.in. udoskonalonego systemu audio firmy Meridian w opcjach 380 W lub 825 W.

Wygląd zewnętrzny Land Rovera Freelander 2 uległ także modyfikacjom. Przednie oraz tylne reflektory, wykorzystujące technologię LED, nadają modelowi bardziej sportowego i zdecydowanego wyglądu.

Maskownica i światła przeciwmgielne posiadają teraz jasne wykończenia, a detale otoczenia przedniego grilla są spójne w kolorystyce z wywietrznikami i zderzakami. Gama lakierów Land Rovera Freelander 2 została rozszerzona o trzy nowe kolory: Aintree Green, Havana i Mauritius Blue, a w opcjach standardowego wyposażenia pojawiły się nowe wzory 17-calowych felg z lekkich stopów.

Jednostka napędowa Si6 Land Rovera Freelenader 2 zostanie zastąpiona nowszym, lżejszym i wydajniejszym 2-litrowym czterocylindrowym silnikiem benzynowym.

Napędzająca Land Rovera Freelander 2 GTDi nowa jednostka Si4 z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem produkuje 236 KM mocy a wyższy o 7 proc. moment obrotowy, teraz wynoszący aż 340 Nm, co wpływa na swobodniejszą jazdę i dużo szybszą reakcję przy niskich prędkościach. Wykonany z aluminium silnik jest o 40 kg lżejszy niż poprzednia jednostka sześciocylindrowa, a jednocześnie gwarantuje niski poziom emisji – 224 g/km CO2.

Silnik Si4 jest technologicznie identyczny z jednostką z modelu Range Rover Evoque, jednakże aby dopasować do go Land Rovera Freelander 2 niezbędne były tylko niewielkie zmiany jego położenia w pojeździe oraz konstrukcji układu wydechowego.

Inne nowości wprowadzone w modelu Land Rover Freelander 2 na rok modelowy 2013 to:
• nowy hamulec parkingowy, dopasowujący siłę hamowania do spadku zbocza i temperatury hamulców, system nie może zostać zwolniony, jeśli fotel kierowcy jest wolny;
• system poleceń głosowych ze wskazówkami wizualnymi „Powiedz co widzisz”;
• pokrętło obsługujące system Terrain Response zostało zastąpione przyciskami;
• system pasywnego startu, zastępujący dokowanie kluczyka i pozwala uruchomić silnik, jeśli kluczyk jest w samochodzie;
• kamera tylna z dodatkową funkcją „Hitch Assist”, obrazującą pozycję haka holowniczego;
• inteligentny System Zarządzania Ładowaniem (IPSM), obejmujący m.in. Inteligentne Ładowanie Regeneracyjne polegające na wykorzystywaniu energii powstałej podczas hamowania do ładowania akumulatora.