LAND ROVER: MASZ ŁÓDKĘ – KUP DISCOVERY 4

Już po raz trzeci z rzędu Land Rover Discovery 4 został uznany za najlepszy samochód do holowania przyczep w kategorii do 1900 kg w konkursie „Towcar Awards”. Program testowy samochodów holujących w 2012 roku organizowany był przez brytyjskie magazyny „Practical Caravan”, „What’ Car?” oraz The Camping and Caravanning Club.

Discovery 4 był faworytem plebiscytu po wcześniejszej dwukrotnej wygranej. W tym roku samochód ponownie okazał się bezkonkurencyjny dzięki wprowadzeniu do najnowszego modelu ośmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów, która jeszcze bardziej poprawiła płynność jazdy. Dodatkowe usprawnienia w jednostce napędowej spowodowały, że Land Rover Discovery 4 jest bardziej ekonomiczny i wydajniejszy.

– Land Rover Discovery 4 jest wszechstronny i sprawdza się zarówno jako luksusowa limuzyna o możliwościach off-roadowych, jak również doskonały samochód rodzinny i holujący. Jego walory doceniają nasi klienci oraz uznane instytucje specjalizujące się w testach wytrzymałościowych pojazdów. Wygrana trzeci rok z rzędu dla najlepszego samochodu holującego motywuje naszych inżynierów do jeszcze bardziej wysilonej pracy nad stałym usprawnianiem pracy modelu Discovery – powiedział Przemysław Szafrański, Brand Manager Land Rover.

Na ocenę w konkursie „Towcar Awards” mają wpływ wyniki licznych testów symulujących rzeczywiste użytkowanie. W samochodach obciążonych do 85 proc. swojej ładowności sprawdzane jest ich przyspieszenie, stabilność przy wysokich prędkościach, hamowanie, awaryjne zmiany pasa ruchu, ruszanie pod górę oraz testy funkcjonalności. Ta ostatnia ocena dotyczy wyposażenia pojazdu w rozwiązania usprawniające pakowanie bagażu, łącza elektryczne do przyczepy, sprawdza sposób montowania koła zapasowego, a przede wszystkim analizuje technologie usprawniające holowanie.

Najnowszy model Land Rovera Discovery 4 wyposażony został kilka nowych rozwiązań usprawniających holowanie, m.in. w funkcję Trainer Stability Assist, która stabilizuje tor jazdy przyczepy oraz automatycznie ją wykrywa. Po przekroczeniu 60 km/h mechanizm zaczyna monitorować zachowanie przyczepy. W przypadku wykrycia jakichkolwiek oscylacji system wykorzystuje selektywne hamowanie odpowiednich kół, aby pomóc rozwiązać każdy potencjalny problem. Ponadto system Towing Assist połączony jest z Surround Camera System, który analizuje trajektorię cofania zarówno samochodu, jak i przyczepy.