LOS ANGELES 2019: DEBIUT TRZECH MODELI PORSCHE

porsche-tycans1

Podczas salonu samochodowego Los Angeles Motor Show odbywają się aż trzy premiery na stoisku Porsche. Swój północnoamerykański debiut ma model Taycan.

Ten w pełni elektryczny, czterodrzwiowy sportowy sedan łączy osiągi oraz funkcje łączności z użytecznością na co dzień.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

LOS ANGELES 2019


 

Wysoce zaawansowane metody produkcji i możliwości modelu Taycan ustanawiają nowe standardy w dziedzinie zrównoważonego rozwoju i cyfryzacji. Głównym „bohaterem” stoiska Porsche w Los Angeles będzie nowy Taycan 4S, który staje się teraz bazowym wariantem tej serii modelowej, dotąd obejmującej odmiany Taycan Turbo i Taycan Turbo S.

Taycan 4S jest oferowany z dwoma rozmiarami akumulatora: wersja z akumulatorem Performance generuje do 390 kW (530 KM), a Performance Plus – do 420 kW (571 KM) mocy w trybie overboost.

porsche-tycans5

– Rok temu zaprezentowaliśmy w Los Angeles nową generację 911. Teraz w jej ślady idzie Taycan – pierwszy całkowicie elektryczny samochód sportowy Porsche. Kalifornia od dekad jest dla Porsche drugim domem. To właśnie tu znajduje się największa na świecie baza fanów 911. Wraz z modelem Taycan łączymy naszą przeszłość z przyszłością i będziemy kontynuować historię sukcesu marki – powiedział Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG.

Oprócz modelu Taycan producent wybrał targi motoryzacyjne LA Motor Show także jako miejsce lokalnej premiery nowego wariantu Macan Turbo, który z mocą 324 kW (440 KM) bierze na siebie rolę flagowego samochodu w gamie kompaktowych SUV-ów Porsche. Równolegle z debiutem marki w Formule E w dniach 22 i 23 listopada 2019 r. na salonie prezentowane będzie również 99X Electric – pierwszy elektryczny samochód wyścigowy producenta.

Porsche Taycan 4S

W Taycanie 4S standardowo montowane są dwa rodzaje akumultorów. Z tego względu odpowiednio różnią się moc i zasięg samochodu. Oba warianty przyspieszają od 0 do 100 km/h w ciągu 4,0 sek. i rozwijają maksymalną prędkość 250 km/h. Zasięg wynosi do 407 km z akumulatorem Performance i do 463 km z Performance Plus (WLTP). Maksymalna (szczytowa) moc ładowania to 225 kW lub 270 kW.

Silnik synchroniczny z magnesami trwałymi przy tylnej osi ma aktywną długość 130 mm, jest zatem dokładnie o 80 mm krótszy niż jego odpowiednik w odmianach Taycan Turbo oraz Taycan Turbo S. Współczynnik oporu powietrza Cd to 0,22.

porsche-tycans2

Taycan sygnalizuje początek nowej ery, jednocześnie zachowuje DNA designu producenta. Przód z mocno wyprofilowanymi błotnikami wygląda na wyjątkowo szeroki i spłaszczony. Profil definiuje sportowa, opadająca ku tyłowi linia dachu. Charakterystyczne są również wyraźnie zaakcentowane sekcje boczne. Smukły przedział pasażerski, „wyciągnięty” tylny słupek i podkreślone tylne błotniki łączą się w typowym dla marki, mocno wyrzeźbionym tylnym pasie.

Najwyższy punkt deski rozdzielczej wyznacza wolnostojący, zakrzywiony panel wskaźników. Centralny ekran systemu informacyjno- rozrywkowego o przekątnej 10,9 cala i opcjonalny wyświetlacz dla pasażera łączą się ze sobą, tworząc zintegrowany szklany pas o wzornictwie czarnego panelu.

Podwozie Porsche Taycan korzysta z centralnie połączonego, zintegrowanego systemu sterowania Porsche 4D Chassis Control, który analizuje i synchronizuje wszystkie układy podwozia w czasie rzeczywistym. Standardowo Taycan 4S jest wyposażony w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne w technice trzykomorowej, włącznie z elektronicznie sterowaną kontrolą tłumienia PASM (Porsche Active Suspension Management).

Jest też seryjnie wyposażony w lakierowane na czerwono, sześciotłoczkowe, aluminiowe stałe zaciski hamulcowe przy przedniej osi i czterotłokowe, aluminiowe zaciski przy osi tylnej oraz wewnętrznie wentylowane żeliwne tarcze – o średnicy 360 mm z przodu i 358 mm z tyłu.

porsche-tycans3

Macan Turbo

Nowy Macan Turbo to kompaktowy SUV. Zmodernizowany wariant otrzymuje nowy 2,9-litrowy silnik V6 biturbo o mocy 324 kW (440 KM). Z opcjonalnym pakietem Sport Chrono nowe auto może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 4,3 sek.. Maksymalna prędkość wynosi 270 km/h (plus 4 km/h).

Lepsze są również hamulce: wizytówką udoskonalonego podwozia jest wysokowydajny układ hamulcowy Porsche Surface Coated Brake (PSCB), który należy do seryjnej specyfikacji.

Z zewnątrz wariant Macan Turbo charakteryzuje design odnowionej generacji modelu. Wyróżniają go jakcenty, takie jak przedni zderzak Turbo oraz nieruchomy spojler dachowy z podwójnym skrzydłem. Zarówno kierowca, jak i pasażerowie mają do dyspozycji udoskonalone wnętrze, w tym regulowane w 18 kierunkach adaptacyjne sportowe przednie fotele oraz nagłośnienie przestrzenne BOSE.

porsche-tycans4


Porsche 99X Electric

Po ponad 30 latach Porsche wraca do formuły wyścigowej. Wraz z bolidem Porsche 99X Electric producent rozpoczyna starty fabrycznej ekipy w mistrzostwach świata Formuły E ABB FIA 2019/2020. Powiązana z tym reorganizacja zaangażowania w sport motorowy wynika ze Strategii Porsche 2025, w której uwzględniono zarówno purystyczne, drogowe auta sportowe typu GT, jak i samochody sportowe z napędem całkowicie elektrycznym.

Porsche 99X Electric będzie służyć także jako platforma rozwojowa dla przyszłych seryjnych aut sportowych na prąd. Sercem tego w pełni elektrycznego bolidu jest zespół napędowy Porsche E-Performance Powertrain. Przepisy Formuły E określają standardowe podwozie oraz akumulator, natomiast technika napędu zostaje już opracowana przez producenta.

W połowie października zespół Formuły E TAG Heuer Porsche przeprowadził intensywne trzydniowe testy na torze Ricardo Tormo pod Walencją, które pozwoliły zdobyć cenne doświadczenia zarówno fabrycznej ekipie, jak i jej dwóm regularnym kierowcom: Neelowi Janiemu i André Lottererowi.

Pierwsze dwa starty zespołu Formuły E TAG Heuer Porsche odbędą się w ramach Ad Diriyah ePrix, rozgrywanego na obrzeżach Rijadu (Arabia Saudyjska) w dniach 22 i 23 listopada 2019 r..