MERCEDES: JUŻ NIE GL – NOWY GLS W MARCU 2016 (CENY)

merc_suv1

Tak jak wcześniej model GL, nowy Mercedes-Benz GLS to 7-osobowy model w europejskim segmencie SUV-ów premium z przestronną kabiną.

To połączenie komfortu i dynamiki oraz najwyższy poziom bezpieczeństwa. W porównaniu z poprzednikiem nowa generacja otrzymała wydajniejsze silniki.


Zobacz także:

PREMIERY

LEXUS: RX CZWARTEJ GENERACJI – INNOWACYJNE ZMIANY


 

Ale także 9-biegową przekładnię automatyczną 9G-TRONIC, system wyboru trybu jazdy Dynamic Control, najnowsze zawieszenie pneumatyczne Airmatic z udoskonalonym układem tłumienia ADS, najnowocześniejsze systemy wspomagające oraz ostatnią generację telematyki z dostępem do internetu.

Więcej mocy, dynamiki i wyposażenia oferuje także nowy Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC. Z jednostką o mocy 430 kW (585 KM), zmodyfikowaną skrzynią AMG Speedshift Plus 7G-TRONIC oraz sportowym napędem na obie osie AMG Performance stanowi on szczytowe wcielenie modelu GLS.

merc_suv2

NADWOZIE

Nowy, dynamiczny design i zmodernizowane, komfortowe wnętrze wyraźnie podkreślają dominującą naturę modelu GLS. W ramach liftingu design SUV-a został dostosowany do aktualnie obowiązującego języka Mercedes- Benz. Projektanci karoserii skupili się na modyfikacji przedniego pasa oraz tylnych lamp i zderzaka. W kabinie uwagę zawraca nowy panel instrumentów z częściowo zintegrowanym ekranem multimediów, nowa trójramienna kierownica, zmodyfikowana konsola środkowa z panelem dotykowym oraz nowe elementy dekoracyjne i warianty kolorystyczne wykończenia wnętrza.

Wymiary GLS-a bezdyskusyjnie świadczą o jego pełnowymiarowości, a jednocześnie zapewniają najlepszą podstawę do zaoferowania mnóstwa przestrzeni każdemu z siedmiu podróżujących. Nadwozie samochodu mierzy 5130 mm długości, 193,4 mm szerokości i 1850 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 3075 mm.

Jego elegancję podkreślają akcenty z wykończeniem a la chrom: relingi dachowe, osłony zderzaków, listwy szyb czy klamka pokrywy bagażnika. SUV ma jednak i sportową twarz: linia wyposażenia AMG Line wyróżnia się charakterystycznymi, dynamicznie nakreślonymi zderzakami, mocniej zaakcentowanymi osłonami progów oraz 21-calowymi obręczami AMG. Dla podkreślenia ekskluzywności GLS-a można ją połączyć z pakietem Night.

Dodatkowe możliwości indywidualizacji zapewnia szeroka paleta lakierów, w tym dwa specjalne odcienie designo: diamentowa biel oraz nowość, czerwień hiacyntu.

merc_suv4

W środku może podróżować tu nawet 7 osób. Wszechstronnie regulowany środkowy rząd zapewnia dużą elastyczność w „meblowaniu” kabiny, włącznie z pozycją cargo służącą do optymalnego wykorzystania przestrzeni bagażowej. Pojemność bagażnika wynosi od 680 do 2300 l, długości bagażnika – 2124 mm, a ładowności – 815 kg.

WNĘTRZE

Nowa, trójramienna kierownica wielofunkcyjna posiada łopatki do zmiany biegów i jest obszyta skórą nappa. Wśród opcji pojawił się jonizator zapewniający lepszą jakość powietrza w kabinie. Na życzenie wnętrzu GLS-a można nadać jeszcze bardziej indywidualny charakter, np. za sprawą drewniano- skórzanej kierownicy, nastrojowego oświetlenia w trzech kolorach do wyboru czy elementów ozdobnych kokpitu wraz ze składaną osłoną uchwytów na kubki.

Systemu multimedialnego Comand Online dysponuje 8-calowym kolorowym ekranem i intuicyjnym panelem dotykowym o wymiarach 65 x 45 mm. Linia wykończenia i wyposażenia Exclusive umożliwia wybór jednej z pięciu atrakcyjnych koncepcji kolorystycznych kabiny – wszystkich z tapicerką z naturalnej skóry.

merc_suv3

Pakiet AMG Line gra z kolei na sportową nutę i obejmuje, po raz pierwszy w tej serii modelowej, sportowe fotele obszyte skórą nappa, trójramienną, wielofunkcyjną kierownicę sportową wykończoną czarną skórą nappa, tarcze wskaźników z wzorem inspirowanym flagą wyścigową oraz wykonane ze szczotkowanej stali nakładki na pedały z gumowymi wypustkami.

BEZPIECZEŃSTWO

Standardowo model oferuje systemy wspomagające takie jak układ antykolizyjny Collision Prevention Assist Plus oraz asystent ochrony przed skutkami bocznego wiatru Crosswind Assist i monitorowania zmęczenia kierowcy Attention Assist. Seryjnie montowane są również: układ ochrony prewencyjnej Pre-Safe, wspomaganie hamowania Brake Assist BAS, elektroniczny system kontroli trakcji 4ETS dla napędu na wszystkie koła, ESP z funkcją Curve Dynamic Assist (elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego), tempomat z ogranicznikiem prędkości.

Optymalny poziom ochrony zapewnia pakiet systemów bezpieczeństwa biernego połączony z „elektronicznymi strefami zgniotu”. Komfort i bezpieczeństwo jazdy nocą zwiększają dostępne opcjonalnie reflektory LED Intelligent Ligh System, a widoczność w niekorzystnych warunkach poprawia system Magic Vision Control – podgrzewane wycieraczki.

Mercedes-Benz GLS, (X 166), FL 2015

SILNIKI

Wszystkie jednostki nowego GLS-a zapewniają lepsze osiągi. Model GLS 500 4MATIC z jednostką V8 biturbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny generuje teraz moc 355 kW (455 KM) oraz 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik V6 biturbo, także z bezpośrednim wtryskiem benzyny, pod maską GLS 400 4MATIC osiąga moc 245 kW (333 KM) i 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już przy 1600 obr./min., a to wszystko przy średnim zużyciu paliwa 8,9 l/100 km (cykl NEDC).

Mocarny AMG GLS 63 4MATIC ma teraz moc 430 kW (585 KM). Maksymalny moment obrotowy o wartości 760 Nm osiągany jest już przy 1750 obr./min. Wysokoprężny model GLS 350 d 4MATIC z turbodieslem V6 o mocy 190 kW (258 KM) posada moment 620 Nm.

Wszystkie odmiany GLS-a poza topowym modelem Mercedes-AMG GLS 63 od momentu debiutu będą standardowo wyposażone w 9-biegową skrzynię automatyczną 9G-TRONIC, opcjonalnie łączoną z reduktorem i blokadą centralnego dyferencjału.

merc_suv16

DYNAMIC SELECT, AIRMATIC i ACTIVE CURVE SYSTEM

Dzięki systemowi Dynamic Select nowy GLS oferuje możliwość wyboru do sześciu trybów jazdy: obok Comfort, Slippery i Sport kierowca ma do dyspozycji programy Indyvidual oraz terenowy Off-Road. Egzemplarze wyposażone w opcjonalny pakiet Off-Road Engineering mają też przydatny w wymagających warunkach terenowych tryb Off-Road+, który współpracuje z przekładnią redukcyjną i blokadą centralnego dyferencjału. Możliwości GLS-a na nieutwardzonych nawierzchniach dodatkowo zwiększa zawieszenie pneumatyczne Airmatic z regulowanym prześwitem (maksymalnie 306 mm) i głębokością brodzenia do 600 mm.

Nowy SUV spod znaku trójramiennej gwiazdy otrzymał również zestrojone na nowo zawieszenie pneumatyczne ADS. Korzystając z aktywnych stabilizatorów przedniej i tylnej osi, opcjonalny system stabilizacji przechyłów Active Curve System ogranicza niepokojące wychylenia nadwozia w zakrętach.

Pierwsze egzemplarze GLS-a trafią do salonów w marcu 2016 r. Model można już zamawiać w salonach w cenie: GLS 350 d 4MATIC – 359 500 zł, GLS 500 4MATIC – 477 500 zł, AMG GLS 63 4MATIC – 643 000 zł.