MERCEDES- MAYBACH: SUPER KABRIOLET NA CONCURS d’ELEGANCE

merc-mayb1

Z okazji corocznego spotkania najbardziej znamienitych klasycznych aut świata – Concours d’Elegance 2017 w Pebble Beach w Kalifornii, Mercedes- Benz po raz kolejny przygotował zjawiskowy prototyp.

Vision Mercedes- Maybach 6 Cabriolet to samochód, którego zmysłowy, emocjonujący design i innowacyjne rozwiązania techniczne wyznaczają szczyt motoryzacyjnego luksusu w przyszłości.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Równocześnie dwuosobowy model stanowi hołd dla wspaniałej epoki motoryzacyjnego haute couture (z fr. wysokie krawiectwo) i ówczesnych ręcznie wykańczanych, ekskluzywnych kabrioletów. Auto w ekstrawaganckim stylu interpretuje tradycyjne zasady projektowania i łączy minimalistyczny, technoidalny wygląd z proporcjami klasycznego automobilu.

merc-mayb2

Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet wyposażono w napęd elektryczny o łącznej mocy 550 kW (750 KM). Umieszczony pod podłogą akumulator pozwala na jednorazowe pokonanie ponad 500 km. Elegancki kabriolet zadebiutował podczas Monterey Car Week w Kalifornii, tradycyjnie zakończonego konkursem elegancji Pebble Beach Concours d’Elegance.

Wygląd zewnętrzny

Mierzący blisko 6 m długości Vision Mercedes- Maybach 6 Cabriolet (wymiary: dł. x sze. x wys.: 5700 x 2100 x 1340 mm) reprezentuje klasyczne proporcje designu art deco, z wyjątkowo długą pokrywą silnika i purystycznymi liniami. Smukły, wydłużony profil ma monumentalną, wyraźnie zarysowaną formę.

Ciemnoniebieski, metaliczny lakier tworzy silny kontrast z chromowanymi akcentami – błotniki wieńczy chromowana listwa, biegnąca od przedniego aż do tylnego pasa. Równoległa listwa rozdzielająca pokrywę bagażnika pełni jednocześnie funkcję światła stop. Osłona chłodnicy stanowi z kolei nowoczesną interpretację grilla Mercedesa- Maybacha, a jej pionowe żebrowanie kontrastuje z purystycznymi liniami przedniego pasa i swoją inspirację czerpie z prążkowanych garniturów.

merc-mayb3

W okazałą sylwetkę kabrioletu wpisują się 24-calowe obręcze z lekkich stopów z centralną śrubą mocującą. Polakierowano ją na odcień różowego złota – ten sam, który można spotkać we wszystkich elektrycznych pojazdach studyjnych marki. Zaokrąglony tylny pas nawiązuje kształtem do dna łodzi (ang. boat tail) i przypomina luksusowy jacht, a smukłe lampy – zintegrowane z krawędzią pokrywy – optycznie potęgują szerokość nadwozia. Uwagę zwraca tu również aluminiowa rama dyfuzora i wyloty powietrza zlokalizowane za tylnymi nadkolami.

Wnętrze

Biała skórzana tapicerka w kabinie tworzy kontrast z ciemnym odcieniem lakieru, a miękkie poszycie dachowe przeszywane różowozłotą nicią perfekcyjnie współgra z designem pojazdu. Płynne formy kokpitu stanowią kontynuację projektu karoserii. Wykończenie przestrzeni za fotelami przywodzi na myśl luksusowy jacht. Całą kabinę „oplata” zakrzywiona listwa. Ukłonem w stronę tradycji są klasyczne, okrągłe wskaźniki.

Zapożyczeniem ze świata awiacji są trzy otwory wentylacyjne zlokalizowane poniżej deski rozdzielczej. Kolejnym futurystycznym elementem jest przeźroczysty tunel środkowy. Poprowadzone wewnątrz niebieskie światłowody wizualizują przepływ energii elektrycznej w układzie napędowym. Główne informacje dotyczące jazdy oraz nawigacji prezentowane są na przedniej szybie, na dwóch wyświetlaczach head-up.

merc-mayb4

Typowe dla Maybacha materiały uzupełnia wyszukana koncepcja kolorystyczna: elementy ozdobne mają odcień różowego złota, a skórzana tapicerka nappa – kolor kryształowej bieli. Do obicia siedzeń wykorzystano technikę znaną m.in. z mebli Chesterfield, a polegającą na mocowaniu skóry do ramy za pomocą guzików. W tym przypadku nadano jej jednak futurystyczną formę: każdy guzik przedstawia trójramienną gwiazdę Mercedesa i jest podświetlany na niebiesko.

Jachtową atmosferę podkreślają okładziny z drewna o otwartych porach ozdobione aluminiowymi inkrustacjami oraz nietypowa forma foteli – powierzchnie ich siedzisk płynnie łączą się z tunelem środkowym i panelami drzwi, a dalej z deską rozdzielczą.

Studium zaprojektowano jako samochód przewidujący potrzeby swoich użytkowników. Kierowca i pasażer mają dostęp do sterowanej dotykowo nawigacji połączonej z kalendarzem spotkań. Z osobistym asystentem mogą oni rozmawiać przy pomocy swobodnie formułowanych, a nie ściśle określonych poleceń głosowych. Najnowsza generacja czujników biometrycznych stale monitoruje status zdrowotny i nastrój podróżujących.

merc-mayb5

Napęd elektryczny o mocy 750 KM

Vision Mercedes-Maybach 6 powstał jako pojazd w pełni elektryczny. Cztery kompaktowe synchroniczne silniki elektryczne z magnesami trwałymi zapewniają mu napęd na cztery koła. Układ napędowy generujący moc 550 kW (750 KM) nie tylko zapewnia osiągi na poziomie rasowych aut sportowych (przyspieszenie od 0 do 100 km/h w mniej niż 4 sek., prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 250 km/h), ale i zasięg przekraczający 500 km (cykl NEDC; według EPA: ponad 200 mil).

Wizjonerska jest także funkcja szybkiego ładowania: system umożliwia ładowanie prądem stałym zgodnie ze standardem CSS o mocy dochodzącej do 350 kW. W ciągu niespełna 5 min. pojazd może być „zatankowany” energią pozwalająca na pokonanie 100 km.

Wizjonerskie prototypy o dalekosiężnych perspektywach

Vision Mercedes- Maybach 6 Cabriolet kontynuuje serię wizjonerskich samochodów studyjnych, zapoczątkowaną w 2012 r. przez Vision Ener- G- Force (Los Angeles). W kolejnych latach producent ze Stuttgartu zaprezentował prototypy AMG Vision Gran Turismo (Sunnyvale, rok 2013), Vision Tokyo (Tokyo, rok 2015) oraz Vision Mercedes- Maybach 6 Coupé (Pebble Beach, rok 2016).

mayb_pro6

Marka Mercedes- Maybach jestem symbolem ekskluzywności i indywidualności. Grupy docelowe obejmują klientów, którzy cenią sobie wyszukane towary luksusowe, perfekcyjne rzemiosło i wyjątkowe wykończenie. Najnowsze pozycje w gamie to wprowadzone w lipcu 2017 r. modele S 560 4MATIC (9,3 l/100 km; 209 g/km) oraz S 650 (12,7 l/100 km; 289 g/km), łączące dopracowanie Klasy S z ekskluzywnością Maybacha.

Pierwszym od dekad otwartym modelem marki jest limitowany do 300 sztuk Maybach Klasy S Cabriolet (12,0 l/100 km; 272 g/km).