MERCEDES: MÓWISZ MAYBACH – MYŚLISZ LUKSUS

Maybach - n1

Mercedes- Maybach symbolizuje ekskluzywny luksus. To maksymalny poziom komfortu oraz najnowocześniejsze rozwiązania techniczne w świecie samochodowej inżynierii, usług i akcesoriów.

Wilhelm Maybach – człowiek, który na początku XX wieku użyczył marce swojego nazwiska – opracowywał produkty łączące przełomową konstrukcję z intuicyjną obsługą i wyszukanym designem.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Jego maksymą było tworzenie rzeczy najlepszych spośród tych z najlepszych. Dziś marka Mercedes- Maybach łączy te długie tradycje z wizjonerskimi koncepcjami na przyszłość. Oczywiście oznacza to, że swoją czołową pozycję opiera także na nowych trendach i wymaganiach. Jeszcze jesienią 2019 roku, w listopadzie, Mercedes- Maybach zaprezentuje swojego pierwszego SUV-a.

W 1900 r. Wilhelm Maybach, dyrektor techniczny zakładów Daimler- Motoren- Gesellschaft i wieloletni kompan Gottlieba Daimlera, opracował pierwsze auto. Nisko położony środek ciężkości, aluminiowy silnik zamontowany wzdłużnie z przodu, podwójne wałki rozrządu i innowacyjna chłodnica o strukturze plastra miodu sprawiają, że Mercedes 35 HP – znany jako Simplex – uchodzi za prekursora nowoczesnych aut osobowych.

Kiedy wiosną 1901 r. nowy wóz zdominował tydzień wyścigów w Nicei, Wilhelm Maybach otrzymał tytuł „Roi des Constructeurs” – „Króla projektantów”.

Podczas gdy Wilhelm Maybach opracowywał pierwszego Mercedesa, inny niemiecki wizjoner marzył o mobilności w powietrzu. Był nim hrabia Zeppelin. Ale dopiero innowacyjny silnik o wysokiej mocy i niskiej masie, z ognioodpornym gaźnikiem, zapewnił przełom w urzeczywistnieniu idei statku powietrznego…

Maybach - n2

Wilhelm Maybach i jego syn Karl w 1909 r. założyli firmę Luftfahrzeug- Motorenbau GmbH, która dała początek późniejszemu przedsiębiorstwu Maybach- Motorenwerke z siedzibą w Friedrichshafen. Ich potężne silniki napędzały samoloty, statki i autobusy, a także lokomotywę „Latający Hamburger”, przodka wszystkich pociągów dużych prędkości.

Kiedy Karl Maybach opracował w 1919 roku swój pierwszy samochód, wykorzystał Mercedesa: pojazd testowy oznaczony jako W 1 bazował na podwoziu auta spod znaku gwiazdy. Podobnie jak ojciec, syn był utalentowanym projektantem. Jego wynalazki, na przykład innowacyjna przekładnia z nadbiegiem, oraz dążenie do technicznej perfekcji stworzyły legendę marki Maybach i przyciągnęły cesarzy i królów, bankierów i przemysłowców, najlepszych sportowców oraz gwiazdy.

W latach 20. i 30. Maybach budował najlepszy samochód – Maybach Zeppelin. Najbardziej okazała luksusowa niemiecka limuzyna swojej epoki łączyła rozwiązania techniczne, osiągi i komfort z najwyższej półki.

W 1960 r. firma Maybach -Motorenbau GmbH została przejęta przez Daimlera. W 2002 r. pojawił się kolejny pojazd produkowany pod nazwą Maybach, który ówczesny koncern Daimler Chrysler zaprezentował szerokiej publiczności jesienią 2002 r.

Modele Maybach 57, Maybach 62 i Maybach 62 Landaulet – motoryzacyjne dzieła sztuki – powstawały w oparciu o osobiste dyskusje klientów z projektantami w Maybach Center of Excellence w Sindelfingen pod Stuttgartem, a następnie były budowane w manufakturze marki. Nabywcom na całym świecie dostarczano je do 2013 r.

W 2014 r. narodził się Mercedes- Maybach – submarka Mercedes- Benz stworzona w ramach restrukturyzacji marki. Prócz głównego modelu, Mercedesa- Maybacha Klasy S, na rynek trafiały niszowe pojazdy specjalne, takie jak S 600 Pullman, oraz limitowane samochody luksusowe, jak na przykład S 650 Cabriolet.

Maybach - n3

„Najlepsze z najlepszych”

Od momentu wprowadzenia na rynek w 2015 r. na całym świecie dostarczono ponad 45 tysięcy egzemplarzy Klasy S. W 2018 r. limuzyna osiągnęła rekordową sprzedaż: jeden na siedem dostarczonych egzemplarzy Klasy S to Maybach. Marka kieruje się jasnymi zasadami, hasłem „Najwyższa doskonałość”. Od strony technicznej pojazdy reprezentują najwyższy standard, są bowiem wyposażone we wszystkie innowacje i kluczowe zespoły konstrukcyjne aktualnych modeli spod znaku trójramiennej gwiazdy.

Oczywiście oferują również funkcje zarezerwowane specjalnie dla Maybacha. W przypadku Klasy S są to np. dwa rozkładane fotele z tyłu, przyciemniany za naciśnięciem przycisku przesuwny dach panoramiczny lub opcja ekskluzywnego dwukolorowego lakierowania.

Nadwozie Mercedesa- Maybacha symbolizuje ekspresję i jakość. Typowe elementy designu obejmują tu charakterystyczną osłonę chłodnicy, długi rozstaw osi, duże koła z typowym dla marki wzornictwem obręczy oraz zastosowanie chromu. Chromowana osłona chłodnicy z subtelnymi, pionowymi listwami tworzy wyrazisty przód.

Każdy egzemplarz Mercedesa-Maybacha oferuje też niespotykane doznania dźwiękowe: na przykład Klasa S jest wyposażona w wysokiej klasy system dźwięku przestrzennego Burmester 3D z 27 głośnikami o łącznej mocy 1590 watów (24 osobne kanały wzmacniacza). Również zapach w znacznym stopniu przyczynia się do luksusowej atmosfery panującej w kabinie.

Nowy model będzie miał swój charakterystyczny aromat, dopasowany do wnętrza i wrażeń związanych z SUV-em: biały kwiat osmantusa, kwiatowy i lekki, zostanie tu uzupełniony woniami delikatnej skóry oraz pikantnej herbaty.

Licencjonowany partner „Maybach – Ikony luksusu” wytwarza ekskluzywne kolekcje oraz indywidualne akcesoria, doskonale dopasowane do poszczególnych modeli pojazdów, takie jak torby podróżne, wyroby skórzane oraz domowe akcesoria. Całości dopełnia osobista, ukierunkowana na przyszłość obsługa klienta.

W ostatnim czasie marka zaprezentowała kilka pojazdów koncepcyjnych. W 2016 r. zadebiutował koncepcyjny Vision Mercedes- Maybach 6, coupé 2+2. Rok później premierę świętował Vision 6 Cabriolet. W 2018 r. zaprezentowano pojazd badawczy Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury. Łączył on cechy limuzyny i SUV-a, posiadał napęd elektryczny z czterema silnikami i aktywnym napędem obu osi.

Teraz czas na nowego SUV-a…