MERCEDES: NOWY MAYBACH KLASY S CZYLI NAJWYŻSZY LUKSUS

Nowy Mercedes- Maybach Klasy S ma rozstaw osi o 18 cm większy niż w długiej wersji Klasy S. To zapewnia jeszcze dodatkowy komfort podróżującym z tyłu.

Na niektórych rynkach sprzedaż modelu rozpocznie się przed końcem tego roku.


Zobacz także:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

W Niemczech model pojawi się wiosną 2021 r., w Europie pierwsze auta trafią do salonów latem.

Fotele Executive i pakiet szoferski sprawiają, że tylna część kabiny może być wygodnym miejscem do pracy – lub do odpoczynku. Wymiary nowego auta to 5469 mm długości, 1921 mm szerokości i 1510 mm wysokości. Tylne drzwi (na życzenie pojazd może być wyposażony w elektrycznie sterowanie) są szersze niż w Klasie S, a na słupkach C pojawiły się nieotwierane małe okna.

Lista opcji nowej limuzyny obejmuje także dwukolorowe malowanie z linią rozdzielającą, ręcznie nanoszoną oraz reflektory Digital Light, które oferują funkcje, takie jak rzutowanie wskazówek lub symboli ostrzegawczych na drogę przed autem.

W kabinie może znajdować się do pięciu ekranów. Standardowe wyposażenie obejmuje 12,8-calowy centralny wyświetlacz OLED pełniący funkcję nowoczesnego centrum sterowania. Na życzenie dostępny jest 12,3-calowy wyświetlacz 3D dla kierowcy. Oświetlenie kabiny ma dwa nowe motywy kolorystyczne: w odcieniach różowego złota i bieli oraz ametystowym. Swoją premierę ma adaptacyjne tylne oświetlenie.

Na pokładzie nie brakuje przejawów „klasycznego” luksusu: tylne strony oparć przednich foteli zdobią obszerne wykończenia z wysokiej jakości drewna. W przypadku pakietu First Class dla podróżujących z tyłu podobne elementy znajdują się pomiędzy tylnymi siedzeniami.

Pasażer ma możliwość niezależnej regulacji siedziska i oparcia foteli Executive. Rozłożenie podnóżka zintegrowanego z przednim fotelem i elektrycznie wysuwanej podpórki nóg pozwala stworzyć powierzchnię do leżenia lub snu. Nowościami są funkcja masażu łydek oraz ogrzewanie karku i ramion dla pasażerów z tyłu. W nowej Klasie S zadebiutowała druga generacja MBUX-a. Jego unikalną cechą jest połączenie z szeroką gamą systemów i danych z czujników pojazdu.

Na życzenie Mercedes-Maybach Klasy S może być wyposażony w Asystenta wnętrza MBUX dla pasażerów z tyłu. Auto jest w stanie rozpoznać ruchy i gesty osób siedzących z tyłu za pomocą umieszczonych w podsufitce kamer laserowych 3D. Asystent automatycznie „podaje” pas bezpieczeństwa. Rozszerzono zakres działania funkcji ostrzegania przy wysiadaniu, która rejestruje także to, że pojazd zamierza opuścić osoba podróżująca z tyłu.

Udoskonalone silniki i zawieszenie

Jednostki napędowe są częściowo wspomagane elektrycznie. Elektryfikacja jest realizowana za pomocą rozrusznika zintegrowanego z alternatorem drugiej generacji (ISG). Do niego przystosowano działanie przekładni 9G-Tronic. Silnik elektryczny, energoelektronika i chłodnica skrzyni biegów zostały teraz przeniesione do wnętrza przekładni. Nawet przy wyłączonym silniku wnętrze można skutecznie klimatyzować. Standardowa specyfikacja obejmuje napęd na cztery koła.

Seryjne wyposażenie obejmuje zawieszenie pneumatyczne Airmatic z ciągłą regulacją tłumienia ADS+. Korzystając z trybów jazdy dostępnych w ramach systemu Dynamic Select, kierowca może indywidualnie modyfikować charakterystykę pracy zespołu napędowego, ESP, zawieszenia i układu kierowniczego oraz specjalny tryb jazdy Maybach, skoncentrowany na komforcie.

Opcjonalna skrętna tylna oś poprawia zwrotność w obszarze zabudowanym. Są do wyboru dwa warianty: tylne koła mogą być skręcane pod maksymalnym kątem 4,5 lub 10°. Zamiast 13,1 m średnica zawracania wynosi wtedy, odpowiednio, 12,2 lub 11,2 m. Opcjonalne aktywne zawieszenie E-Active Body Control oparte na instalacji 48 V za pomocą kamery stereo „skanuje” drogę przed samochodem i niweluje odczuwanie nierówności. Zapewnia również ochronę w przypadku uderzenia w bok.

Nowa luksusowa limuzyna notuje jeszcze lepszy poziom niwelacji niepożądanych hałasów, drgań i wibracji (NVH). Producent po raz pierwszy zastosował aktywną kompensację hałasu (AFGK). System ten redukuje niepożądane odgłosy o niskiej częstotliwości, emitując dźwięki przeciwne w fazie. Służą do tego głośniki basowe wysokiej klasy nagłośnienia przestrzennego Burmester 4D.

Bezpieczeństwo

Szczególną uwagę zwracano na bezpieczeństwo podróżujących w tylnej części kabiny. Tylna poduszka powietrzna (opcja) podczas ciężkich zderzeń czołowych może znacznie zmniejszyć obciążenia działające na głowy i szyje pasażerów zapiętych pasami bezpieczeństwa, podróżujących na zewnętrznych tylnych siedzeniach. Osoby siedzące z tyłu mogą korzystać z automatycznego „przedłużacza” pasa bezpieczeństwa, który jest zintegrowany z oparciem fotela Executive.