MERCEDES: PREMIA ZA WYMIANĘ UŻYWANEGO DIESLA NA NOWE AUTO

merc-ben1

Mercedes- Benz aktywnie wspiera odmładzanie parku motoryzacyjnego w Polsce i ograniczanie emisji szkodliwych spalin do atmosfery.

Nabywcy, którzy do końca 2017 r. zdecydują się na zakup wybranego nowego modelu Mercedesa lub smarta, zostawiając w rozliczeniu lub oddając na złom starszy samochód z silnikiem Diesla, otrzymają wysoką premię.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Nowoczesne silniki wysokoprężne spełniające normę Euro 6 emitują szkodliwe dla środowiska substancje w stopniu minimalnym. Nie zawsze tak było – silniki starszych technologii (od Euro 1 do Euro 4, obowiązujące na terenie Unii Europejskiej w latach 1992- 2009) nie wymagały stosowania filtra cząstek stałych (DPF).

Jest on odpowiedzialny za oczyszczanie spalin z wyjątkowo szkodliwych dla zdrowia cząstek sadzy. Mając to na uwadze, koncern Daimler rozpoczyna akcję wspierania wymiany parku samochodowego w Polsce (i innych krajach Europy) na nowszy, bardziej przyjazny środowisku.

merc-ben2

Oferta przewiduje premię za wymianę używanego auta z jednostką wysokoprężną lub benzynową (normy od Euro 1 do Euro 4) na wybrany nowy model Mercedes- Benz (nie zaliczają się samochody dostawcze Mercedes-Benz z homologacją osobową: Citan, Vito, Klasa V, Sprinter, Klasa X) lub smart electric drive. Za zakup Mercedesa z silnikiem Diesla spełniającym normę Euro 6 lub napędem hybrydowym plug-in przysługuje premia w wysokości 9000 zł netto, a za zakup smarta electric drive – 5000 zł netto.

Warunkiem skorzystania z oferty jest pozostawienie w rozliczeniu używanego samochodu z homologacją osobową spełniającego normę emisji Euro 4 bądź zezłomowanie używanego samochodu z homologacją osobową spełniającego normę Euro 3 lub starszą. Premia przysługuje za pozostawienie/ zezłomowanie auta dowolnej marki – pod warunkiem, że jest zarejestrowane na nazwisko obecnego właściciela/ firmę przez co najmniej 6 miesięcy (licząc do 18 sierpnia 2017 r.).

Poniżej zamieszczono orientacyjne okresy obowiązywania norm emisji spalin. Daty wprowadzenia odpowiednich norm dla poszczególnych producentów mogą się różnić.
– Euro 1: lata 1992-95;
– Euro 2: lata 1996-99;
– Euro 3: lata 2000-04;
– Euro 4: lata 2005-09.